BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 grudnia 2022, 23:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem ze skórą..HELP!
PostNapisane: 22 czerwca 2008, 06:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
No więc mam problem ze skórą w swoim samochodzie :(
Polega on na tym, że chcąc dogodzić swemu autu postanowiłem porządnie zakonserwować tapicerkę.
No i postępowałem zgodnie z tym co przeczytałem na forum.
Wieczorkiem kiedy chłodniej. Rozpuściłem płyn do prania delikatnych tkanin we wodzie (zgodnie ze skazówką Stones'a - dwie zakrętki na wiadro, Perwoll)
wymyłem dokładnie wszystko, odczekałem i nałożyłem starannie mleczko Turtlewax..
efekt super!
..ale nie drugiego dnia!
siedzenia w wielu miejscach stały się plamiaste :zalamany:
w ciapki matowe..
Na opakowaniu mleczka pisało, że może być potrzeba nałożenia jeszcze raz...
no to nałożyłem..
i efekt jest taki, że na tylnych siedzeniach znowu są ciapki (choć znacznie mniej), przednie kierowcy jest matowe całe i jakoś to wygląda w miarę
ale przednie pasażera jest matowe, ale wygląda to średnio.

Wiem, że skóra ma sie nie świecić, ale to wygląda akurat chyba nie tak jak ma.
Skóra jest raz matowa a raz świecąca.Nałożyć preparat jeszcze raz?
(Po ostatnim nałożeniu na przednie siedzenie na szmatce znalazłem jakby delikatny nalot lakieru z siedzenia)

Pomóżcie proszę!


Ostatnio edytowano 23 czerwca 2008, 18:34 przez Dogman, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2008, 13:14 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 10683
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Cieżka sprawa z tą twoją skorą może sprobuj innego srodka, tylko tym razem do czyszczenia a nie konserwacji skóry, to może nowy srodek naprawi szkody ktore wyżadzil poprzedni

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2008, 16:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Dzięki za odpowiedź Santino!!
Ale sprawa już rozwiązana :D
Mama mi poradziła żebym natarł siedzenie zwyczajnym kremem nawilżającym (nivea)
No to natarłem mało widoczne miejsce, odczekałem..wchłonęło i przejechałem tym środkiem delikatnie raz jeszcze.
Pomogło.. problem zażegnany..widać skóra była zbyt wysuszona.
życie jednak uczy żeby słuchać rodziców :P

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2008, 19:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Dogman, wydaje mi się że ten środek do konserwacji jest jakiś dziwny :/

Ja myłem Perwollem (tak jest napisane w instrukcji od E38) skóry w e32 (miałem tam nappe), w mojej e38 (miałem tam montanę) brat w swoim E38 tak myje (ma nappę) i w swoim MB też tak myje (nappa). Po wyschnięciu skóry po myciu nakładam mleczko do skóry Shell, jest bardzo delikatne i łatwe w użyciu. Po wyschnięciu lekko poleruje np. miekkim ręcznikiem. A może ten środek konserwujący nałożyleś za szybko? Zanim fotele dobrze wyschly? Chociaż po tym co piszesz, że ten środek "zbierał" barwnik ze skóry wynika że to on był winowajcą.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2008, 19:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
stones1 napisał(a):
Dogman, wydaje mi się że ten środek do konserwacji jest jakiś dziwny :/

Ja myłem Perwollem (tak jest napisane w instrukcji od E38) skóry w e32 (miałem tam nappe), w mojej e38 (miałem tam montanę) brat w swoim E38 tak myje (ma nappę) i w swoim MB też tak myje. Po wyschnięciu skóry po myciu nakładam mleczko do skóry Shell, jest bardzo delikatne i łatwe w użyciu. Po wyschnięciu lekko przepolerwuje np. miekkim ręcznikiem. A może ten środek konserwujący nałożyleś za szybko? Zanim fotele dobrze wyschly? Chociaż po tym co piszesz, że ten środek "zbierał" barwnik ze skóry wynika że to on był winowajcą.


Mi też się wydaje, że winowajcom był środek
Ale jednocześnie wydaje mi się, że skóra była bardzo zaniedbana pod względem czyszczenia (może taż za słabo wymyłem :zawstydzony:)
Wygląda ładnie bo jakimś cudem nie spękała.
Kiedy nakremowałem, odczekałem i delikatnie wypolerowałem czystą ściereczką( pobrydziła się nawet trochę)..
naniosłem też leciutko środek MojeAuto (czyli inny.. a wypróbowany w niewielkiej ilości poprzedni środek odstawiłem choć efekt był też dobry)
wygląda bardzo dobrze.
Przypomniałem sobie właśnie jak krem w dużych ilościach do rąk skutecznie zmywa smar z palców i dłoni..
być może podobnie krem który naniosłem wymył dokładniej pory w skórze? :zdziwko:
.. jednak czuć pod dłoniom, że skóra odżyła.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2008, 21:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3944
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
a moze te plamy to niedokladne wypolerowanie srodku Turtlewax?
Ja tego uzylem w E36 oraz E38 i nie zauwazylem skutkow ubocznych preparatu

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2008, 18:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Mongues napisał(a):
a moze te plamy to niedokladne wypolerowanie srodku Turtlewax?
Ja tego uzylem w E36 oraz E38 i nie zauwazylem skutkow ubocznych preparatu

Nie wiem qrcze,może źle wypolerowałem po nałożeniu, ale skąd ślad barwnika na szmatce po drugim przetarciu? :zdziwko:
Jakoś przeholowałem?
Użyłem tego środka Turtle Wax


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2008, 18:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Mongooes napisał(a):
a moze te plamy to niedokladne wypolerowanie srodku Turtlewax?
Ja tego uzylem w E36 oraz E38 i nie zauwazylem skutkow ubocznych preparatu

Nie wiem qrcze,może źle wypolerowałem po nałożeniu, ale skąd ślad barwnika na szmatce po drugim przetarciu? :zdziwko:
Jakoś przeholowałem?
Użyłem tego środka Turtle Wax


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2008, 08:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Wrocław
Witam!
Z ciężkim sercem to czytam. :kwasny:
Może po kolei.
Prośba o wklejenie linka do poradnia z którego korzystałeś.

Cytuj:
Rozpuściłem płyn do prania delikatnych tkanin we wodzie (zgodnie ze skazówką Stones'a - dwie zakrętki na wiadro, Perwoll)

Pomijając to, ze jak sama nazwa wskazuje perwoll jest środkiem do tkanin :niepewny: twój pierwszy problem wynika z użycia dużej ilości wody.
Woda jest świetnym rozpuszczalnikiem. Doskonale wręcz usuwa wszelkie impregnaty, oryginalne wykończenia. Zresztą nasze farby do skór są na bazie wody.
To co miałeś na szmatce to nic innego jak farba. Pozbyłeś się najwyraźniej doszczętnie wykończenia, które wcześniej już miałeś naruszone. Najgorsze jest że puszczanie farby, to właściwie jedyny widoczny gołym okiem efekt, że taki proces nastąpił. Przy czyszczeniu należy w jak największym stopniu ograniczyć użycie wody. Powinno czyścić sie skóry najlepiej samą pianą. Zresztą większość dobrych środków do czyszczenia mocno się pieni. Sami nawet wprowadziliśmy w tym celu butelkę z aplikatorem piany.
Obrazek

Cytuj:
Mama mi poradziła żebym natarł siedzenie zwyczajnym kremem nawilżającym (nivea)

Mama chciała dobrze. Rzeczywiście kiedyś skóry się natłuszczało. Począwszy od kremu Nivea poprzez mleko pełnotłuste do olejku rycynowego czy oliwy z oliwek. Takie środki nie na wiele przydają się jednak dzisiejszym skórom. Skóry wcześniej garbowane środkami roślinnymi były w obrębie siedzeń czy w obuwiu bardzo grube i mocne. Można było natłuszczać je prawie wszystkim. Najważniejsza była impregnacja tłuszczem. Zanim ta „domowa recepta” przyniosła swoje negatywne skutki, okres użytkowania siedzeń czy obuwia się skończył. (nikt z butów nie korzystał przez 10 lat) Dzisiejsze skóry są cieńsze, bardziej miękkie i inaczej garbowane. Trzeba tez pamiętać, ze oleje czy tłuszcze pochodzenia roślinnego czy zwierzęcego najzwyczajniej jełczeją. Tłuszcze rozpuszczają wiele rodzajów farb używanych w garbarstwie. Są też farby w których tłuszcze służą za rozpuszczalnik.
Skóry samochodowe są bardzo dobrze natłuszczone przez garbarzy. Generalnie rzadko pęka lico skóry, najczęściej pęka farba, ale póki ze skórą nie zacząłem pracować na co dzień wszystkie pęknięcia traktowałem jako uszkodzenia lica.

Generalnie powinieneś chronić farbę i zabezpieczać skórę przed wycieraniem, (to jest 90% problemów z którymi zwracają się do nas ludzie) wierzchniej warstwy impregnatów. Nie uzyskasz tego kremem nivea niestety. Środek do konserwacji, powinien ci zapewnić zarówno nawilżenie jak i impregnację. Nawet najtańszy dedykowany do skóry, będzie lepszy niż domowe metody. Dobre środki możesz kupić już koło 80 zł. Zestaw taki starcza na rok - 1,5.

Ps. Chyba się wezmę za napisanie dla was jakiegoś poradnika, (jeśli chcecie) bo ciężko coś w internecie sensownego o skórze znaleźć. W międzyczasie zapraszam, do działu na naszej stronie z najczęstszymi problemami i ich rozwiązaniami jeśli chodzi o tapicerkę samochodową.

_________________
Colourlock - Profesjonalne środki do skóry


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2008, 09:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
muzycom, BMW w instrukcji poleca myć skórę środkiem do prania delikatnej bielizny rozpuszczonym w wodzie. Ja tak myje swoje wnetrzę, z tym że staram się mocno wykręcać szmatkę. Potem nakładam mleczko shella. Co Ty sądzisz o takim myciu? U mnie nigdy nie "starłem" farby, skóra po myciu jest miekka i przyjemna w dotyku (przed nałożeniem mleczka).

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2008, 10:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Wrocław
Z tego co się orientuje BMW od dłuższego czasu, oferuje w sprzedaży środek do czyszczenia o konsystencji pianki właśnie. Pytanie z którego roku jest ta instrukcja?

Jeśli chodzi o ścieranie farby, to woda przy pierwszym czyszczeniu może zmywać farbę w tanich meblach, ale na pewno nie w tapicerce BMW, bo to zupełnie inna jakość skóry i samego wykończenia. Jednak na dłuższą metę użycie do czyszczenia sporej ilości wody, ma niestety opłakane skutki. Proces jest powolny, ale z każdym takim zabiegiem, rozluźniamy warstwę wykończenia. Dogman tak jak wcześniej pisałem musiał wcześniej uszkodzić, bądź wytrzeć wykończenie. Przy okazji pamiętajcie, że wykończenie skóry ma dużo mniejsza odporność na tarcie na mokro niż na sucho, więc uważajcie z tarciem przy czyszczeniu.

Jeśli chodzi o technikę samego czyszczenia, to nie mogę jej oceniać jeśli sam bym nie wypróbował środka. Rodzai środków do prania delikatnej bielizny jest zapewne na rynku tysiące :)

Generalnie trzeba pamiętać aby zawsze przed pielęgnacją przeprowadzić czyszczenie skóry, a po czyszczeniu pielęgnacje. W przeciwnym razie sama pielęgnacja utrwali nam brud w tapicerce, a czyszczenie zawsze w pewnym stopniu narusza wcześniej nałożone impregnaty i skórę po czyszczeniu należy ponownie zakonserwować.


Mogę powiedzieć czym moim zdaniem powinny cechować się dobre środki:

Powinny być dwu składnikowe: Środek czyszczący + środek przeznaczony do konserwacji.

Środek czyszczący:
Wykonany na składnikach syntetycznych. Powinien się dobrze pienić, aby ograniczyć użycie wody, nie powinien zawierać składników, które doprowadzają do wysuszenia skóry, najlepiej jak by miał PH neutralne i powinien najzwyczajniej dobrze czyścić. Nie powinien być jednak na tyle mocnym by nie rozpuszczać oryginalnie nałożonych impregnatów i wykończeń.

Środek konserwujący:
Wykonany na składnikach syntetycznych. Konsystencja mleczka, aby nie zatykał porów w skórze. Powinien zawierać: antyutlaniacze, filtr UV, lekko nawilżać skórę, i najważniejsze powinien chronić tapicerkę przed wycieraniem.

_________________
Colourlock - Profesjonalne środki do skóry


Ostatnio edytowano 25 czerwca 2008, 20:09 przez muzycom, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2008, 13:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
muzycom napisał(a):

Powinny być dwu składnikowe: Środek czyszczący + środek przeznaczony do konserwacji.

Środek czyszczący:
Wykonany na składnikach syntetycznych. Powinien się dobrze pienić, aby ograniczyć użycie wody, nie powinien zawierać składników, które doprowadzają do wysuszenia skóry, najlepiej jak by miał PH neutralne i powinien najzwyczajniej dobrze czyścić. Nie powinien być jednak na tyle mocnym by nie rozpuszczać oryginalnie nałożonych impregnatów i wykończeń.

.


No tak, racja po myciu trzeba zakonserwowac skórę. Moim zdaniem roztwór płynu do prania delikatnej bielizny ( są to przeważnie płynu do prania naturalnej wełny z rekomendacją np. Triumph) spełniają te warunki. Dobrze się pienią, ma neutralne PH i dobrze czysci. Staram sie mocno wykrecać szmatę (miekka frote) i nie przemaczać skóry. Po myciu nakładam mleczko shella głównie dlatego ze jest bardzo "przyjemne" i łatwe w uzyciu, nie ma ciężkiej konsystencji, a skóra po nim staje się miekka, sliska (nie "tępa" ;)) i dostaje lekkiego połysku więc jak sądze to mleczko dobrze zabezpiecza przed np. słońcem.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2008, 17:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Muzycom - dziękuję za obszerne tłumaczenie!
Ślad na szmatce znalazłem tylko po drugim nałożeniu na niewielkiej powierzchni. Nie zjarałem sobie całej skóry na szczęście (i w tym miejscu, nic w sumie nie znać..nie tarłem za mocno.)

Ale mam jeszcze pytanko:
Domyślam się więc, że mogę jeszcze odczuć negatywne skutki mojego natłuszczenia tapicerki.

Co mam zrobić teraz po tym natłuszczeniu żeby mieć pewność, że będzie ok?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2008, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Wrocław
Nie ma za co dziękować. :wstyd: ;)

Generalnie sprawa wygląda tak, że jeśli nie użyjesz rozpuszczalnika nie jesteś sobie w stanie popsuć po takim jednorazowym zabiegu tapicerki. Wszystkie procesy, które opisałem są dość powolne, więc nie ma co panikować. Skóra w brew pozorom jest materiałem dość odpornym.

To że zaczyna puszczać Ci farba oznacza, że powinieneś ją ponownie zakonserwować. Poniżej przedstawię moją propozycję jak i czym to skutecznie zrobić.

Zanim w ogóle się za cokolwiek zabierzesz musisz się pozbyć ze skóry tłuszczu. Skóra potraktowana kremem szybko się brudzi niestety, bo do powierzchni łatwiej przywiera bród.
Skóry się natłuszcza (najczęściej w oldtimerach) specjalnymi olejami, ale operacje przeprowadza się od wewnątrz tapicerki, tam gdzie nie ma farby i wykończenia.

Skórę na wstępie musisz wyczyścić. To wstępnie pozwoli Ci usunąć stare środki oraz w pewnym stopniu sam tłuszcz z powierzchni. Czyść delikatnie, aby nie uszkodzić farby.

Następnie czeka Cię mozolne odtłuszczenie powierzchni. Jest to ważne, bo na tłustej skórze nie będą sie trzymać następne środki. Do odtłuszczania używamy specjalnej benzyny.
http://sklep.lederzentrum.pl/benzyna-do ... l-p-6.html
W zastępstwie możesz użyć zwykłej ekstrakcyjnej, ale jej czystość i poziom ekstrakcji
bywają różne niestety :(

Po tym zabiegu możesz przystąpić do zabezpieczenia samej farby.
Są specjalne środki na polimerach, które tworzą cienką niewidoczną powłokę. Utrwalają farę i zapobiegają jej wycieraniu. Tym nasi klienci zabezpieczają farbę po jej nałożeniu. Chroni to przed jej wycieraniem i farbowaniem jasnej odzieży. Środkami tego typu są tez przecierane włazy nowych siedzeń jeszcze w procesie produkcyjnym. Nie jest to tak trwałe jak oryginalne wykończenie, ale można nałożyć to w domu, gąbką i nie trzeba po użyciu czekać 48 godzin...
http://sklep.lederzentrum.pl/utrwalacz- ... l-p-3.html

Po nałożeniu 2 cienkich warstw (każda musi przeschnąć) możesz przystąpić do nałożenia środka konserwującego.

Zawsze jeśli cokolwiek robisz ze skórą, pozostaw ja do wyschnięcia. Zarówno jeśli jest to czyszczeni czy konserwacja.

Środek do czyszczenia i pielęgnacji możesz znaleźć w naszym zestawie do tapicerki samochodowej. Mogę Ci go z czystym sumieniem polecić.
http://sklep.lederzentrum.pl/colourlock ... -p-14.html

Metodę masz dość jasno przedstawioną. Nie namawiam na siłę do zakupu :P

Stones1 co do połysku, to z filtrem UV nie ma to nic wspólnego. Najzwyczajniej zapolerowałeś na powierzchni część środka , którego użyłeś i odbija się teraz światło.
Pod mikroskopem skóra ma taką strukturę jak góry, po polerce zrównałeś powierzchnię i stąd refleksy.

_________________
Colourlock - Profesjonalne środki do skóry


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2008, 22:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Dzięki ogromne!
Świetnie wyjaśniłeś sprawę muzycom!
:padam: :padam: :padam: :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2008, 17:06 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 10683
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
muzycom, a co bys polecil nawet z gamy srodkow dostepnych w tym sklepie co wkleiałes wczesniej, tak zeby dobrze wyczyścic miejscami brudnawa (szara skora) i pozniej ja zakonserwowac. widze ze ten zestaw :
http://sklep.lederzentrum.pl/colourlock ... -p-14.html
ma prawie wszystko oprocz tej benzyny do czyszczenia a szkoda.
PS. mysle ze warto podkleic ten temat bo muzycom troche sie nameczyl zeby jasno wszystko wytlumaczyc i moze sie to przydac innym.
PS2. i moze jakies znizki dla forumowiczow jak juz tak sie zareklamowales ;)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2008, 12:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Wrocław
Wklej zdjęcie tapicerki ocenię jej stan i dobiorę środki.
Jeśli tapicerka rzeczywiście jest tylko zabrudzona w zupełności wystarczy Ci nasz zestaw:
http://sklep.lederzentrum.pl/colourlock ... -p-14.html

Co do rabatu to muszę porozmawiać z administracją forum :)
Bądźcie dobrej myśli :P

_________________
Colourlock - Profesjonalne środki do skóry


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 21:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: LUBLIN
Witam wszystkich!!

Mam pytanko co byście mi polecili jeżeli chodzi o czyszczenie elementów skórzanych na drzwiach, przy skrzyni biegów nie duże powieszchnie bo tapicerke mam materiałową chdzi mi tylko o te elementy, no chyba ze macie rade na czyszczenie materiałowej tapicerki :ok: Bo nie wiem czy tymi preparatami co są tu opisane przez MUZYCOMA mozna tak samo potraktować te elementy jeżeli chodzi o skóre.

Za podpowiedź z góry wielki dzięki!!! POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2008, 07:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Wrocław
Jeśli chodzi o środek, do którego podałem link nadaje się on tylko do skóry.

Do tapicerki materiałowej tez posiadamy środki.
Do czyszczenia mogę Ci polecić:
http://sklep.lederzentrum.pl/srodek-do- ... -p-10.html

Ważniejszy jest jednak środek do impregnacji, który zabezpiecza materiał przed szybkim zaplamieniem i wytarciem.
http://sklep.lederzentrum.pl/impregnat- ... -p-25.html

_________________
Colourlock - Profesjonalne środki do skóry


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2008, 15:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: LUBLIN
Za odpowiedź serdeczne dzięki :padam:

Czyli mam rozumieć, że te środki które( chodzi o skóre) są przez ciebie podane też moge zastosować do tych mniejszych powierzchni bez żadnego problemu???
Bo generalnie mi chodzi o wyczyszczenie doprowadzenie do lepszego wygladu partii skóry która znajduje sie na dżwiach i przy dźwigni zmiany biegów, gdzie jakby nie było jest to nadmiernie dotykane i oczywiscie sie brudzi, a troche te rzeczy nie były doprowadzane do ładu zewzględu na to że nie wiedziałem jakich najlepiej srodków użyc by też nie sprawic demolki w tej sprawie :kwasny:

POZDRAWIAM!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL