Regulamin forum bmw-sport.pl
Obowiazuje od: 10.01.2010
bmw-sport.pl to forum zrzeszające grupę ludzi kochających motoryzację oraz związane z nią sporty. W każdym z nas tkwi też nutka rajdowego kierowcy. Bywa że lubimy się pościgać czy spróbować własnych sił w drifcie, jednak zważamy na to by odbywało się to w zorganizowany, nie zagrażający bezpieczeństwu oraz nie odebrany jako 'niesmaczny' sposób.
Samochody są tutaj przedmiotem pasji, naszym hobby, odskocznią od codzienności, czasami pracą.
Jesteśmy przeciwni paleniu gum, katowaniu samochodów oraz tzw. agro-tuningowi. Nie pochwalamy wszelakich drogowych szaleństw, pseudowyczynów oraz zachowań wpływających źle na wizerunek marki BMW oraz bezpieczeństwo na drogach.
Szanujemy prawo oraz przepisy drogowe. Regulamin spotkań bmw-sport, dotyczy spotów organizowanych przez nas . 1. Nie palimy gum
2. Nie kręcimy bączków
3. Nie katujemy samochodów
4. Nie zachowujemy się w sposób, w który ktoś mógłby odebrać za nie smaczny.
5. Nie trąbimy.
6. Nie robimy innych czynności ogólnie przyjętych za niestosowne.
7. Jeżeli będziesz chciał/a coś zrobić i będzie Ci się wydawało, że jest to niestosowne - na 100% tak właśnie będzie.
8. Nie tolerujemy prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu i/lub innych środków odurzających.
9. Jeżeli powyższe zasady Ci nie odpowiadają - prosimy nie przyjeżdżaj na ten spot.
10. Każdy za swoje bezpieczeństwo odpowiada sam i bierze odpowiedzialność za konsekwencje prawne
1). Rejestracja: 1. Czynne uczestnictwo w Forum wymaga rejestracji.
2. Bierne uczestnictwo w Forum (czytanie) nie wymaga rejestracji na Forum.
- dostęp do niektórych działów forum może wymagać zalogowania.
3. Zarejestrowanie się oznacza zaakceptowanie owego Regulaminu.
4. W celu rejestracji wymagane jest wypełnienie formularza z podaniem następujących danych:
- użytkownik – główna nazwa konta, wyświetlana przy każdym napisanym poście, służy także jako nazwa logowania.
- adres email – na podany adres zostanie wysłana wiadomość potwierdzająca rejestracje oraz dodatkowe informacje mające na celu aktywacje konta.
- Hasło – poufny ciąg znaków, wykorzystywany w celu zalogowania się.
- Moje Bmw – informacja dla innych użytkowników o posiadanym modelu marki BMW.
- Imię – Twoje imię, jest uzupełnieniem wyświetlanej w postach nazwy użytkownika
- Skąd – miejscowość ew. województwo, z którego piszemy
- Płeć
5. Pozostałe pola nie są wymagane, jednak mogą uzupełnić profil w celu ułatwienia kontaktu, lepszego poznania użytkownika itp.
6. Emblemat użytkownika (avatar, wyświetlany pod nazwa użytkownika przy każdym poście) musi spełniać następujące wymagania:
- maksymalne wymiary szerokość x wysokość: 150x200 pikseli,
- maksymalny rozmiar pliku z emblematem: 60 KB, - tylko jeden obrazek,
- nie może zawierać treści powszechnie uważanych za obraźliwe lub budzące niesmak,
- może zawierać nieduży podpis, który nie obraża swoją treścią uczestników Forum,
- powinien być związany z motoryzacja, marką BMW lub samym użytkownikiem.
7. Podpis użytkownika (wiadomość dodawana pod każdym napisanym postem) musi spełniać następujące wymagania:
- nie może zawierać treści typu „nie dziękuj... kliknij Pomógł”- nie może zawierać treści powszechnie uważanych za obraźliwe lub budzące niesmak.
- nie może zawierać treści powszechnie uważanych za reklamę, ogłoszenie zarobkowe/komercyjne (np. Link do konta / ogłoszenia na allegro.pl, FB, link do sklepu internetowego). Wszelkie odstępstwa od tego punktu, musza być zaakceptowane przez zarząd forum.- może zawierać odnośnik do ogłoszenia na bmw-sport dotyczącego sprzedaży tylko i wyłącznie samochodu.
- może zawierać odnośnik (link) do galerii użytkownika, innych tematów forum bmw-sport
- może zawierać grafikę, animację z zachowaniem powyższych wytycznych.
- obszar podpisu może się składać z grafiki/animacji o wymiarach max 600x180px (pikseli) oraz 2 linijek tekstu po 100 znaków każda lub samej grafiki/animacji o wymiarach max 600x200px. 2). Uprawnienia oraz obowiązki użytkownika korzystającego z Forum: 1. Użytkownik ma prawo do:
- czynnego/biernego uczestniczenia w Forum, czyli korzystania z niego przestrzegając wyżej wymienionych zasad rejestracji,
- umieszczania tematów, postów, zdjęć, wypowiadania się na łamach forum ,do zamieszczania ogłoszeń kupna/sprzedaży ,zgodnie z tematyką działów Forum
- uczestniczenia w spotkaniach , zlotach, organizowanych przez użytkowników Forum
- możliwości zakupu wszelkich gadżetów udostępnianych na stronach Forum,
- składanie skarg i zażaleń/nowych propozycji związanych z użytkownikami Forum jak również z organizacją na Forum,
2. Każdy użytkownik ma prawo do jednego konta. Posiadanie dwóch lub więcej kont jest zabronione.
3. Użytkownik jest zobowiązany do wykonania czynności wymienionych w upomnieniach lub poleceniach określonych przez moderatora np. poprawienie tematu, jego treści (Administratorzy lub Moderatorzy mają prawo ingerencji w wiadomości użytkownika w celu upomnienia, wydania instrukcji lub edycji treści). 3). Usunięcie użytkownika Forum (derejestracja) w trybie zwyczajnym: 1. Konto użytkownika, który nie wysłał żadnego postu zostanie skasowane nie wcześniej niż po upływie 2 miesiąca od daty ostatniego zalogowania.
2. Konto użytkownika, który wysłał, co najmniej jeden post zostanie skasowane nie wcześniej niż po upływie 3 miesięcy od daty ostatniego zalogowania.
3. Konto użytkownika, który nie dopełnił obowiązków związanych z rejestracją, (o których mowa w rozdziale 1) zostanie usunięte w terminie 30 dni od założenia.
4. Konto użytkownika, który jest nieaktywny, zostanie usunięte nie wcześniej niż po 3 miesiącach od daty ostatniego logowania.
5. Konto użytkownika może zostać usunięte na jego własną prośbę.
4). Usunięcie użytkownika Forum (derejestracja) w trybie nadzwyczajnym. 1. Konto użytkownika, który nie przestrzega zasad ogólnej kultury, w szczególności obraża innych użytkowników forum może zostać usunięte:
- w trybie natychmiastowym, bez powiadomienia - dotyczy nowych użytkowników Forum ,których wszystkie posty spełniają w/w przesłanki lub prowokują do ich zaistnienia,
- po niedostosowaniu się do pouczenia administratora/moderatora otrzymanego e-mailem oraz zamieszczonego przy poście/odpowiedzi upomnianego (dotyczy wszystkich zarejestrowanych użytkowników).
2. Konto użytkownika, które zostało stworzone w celu umieszczenia reklamy, spamu, treści niezgodnej z prawem lub czysto obraźliwej zostanie usunięte w trybie natychmiastowym bez podania przyczyny.
3. Administrator zastrzega sobie prawo do usunięcia/pozostawienia postów wysłanych przez w/w użytkowników.
4. Za szeroko pojęte cwaniactwo, kombinatorstwo, oszukaństwo, szachrajstwo, matactwo administrator zastrzega możliwość usunięcia konta użytkownikowi w trybie natychmiastowym.5). System kar1. Na Forum istnieje specjalny system kar i ostrzeżeń, który zostaję wymierzony w razie:
- niedostosowania się do postanowień regulaminu oraz ogólnych zasad netykiety.
- niedostosowania się do postanowień regulaminu oraz zasad panujących dotyczących konkretnych działów forum.- niekulturalnego zachowania wobec innych użytkowników Forum,
- naruszania zasad kultury wypowiedzi zarówno na Forum jak i w wiadomościach prywatnych(PW)
- zbędnego nabijania postów lub pisania nie na temat, wprowadzania w błąd innych użytkowników.
- wykorzystywania podwójnych kont na forum do działań niezgodnych z regulaminem.
-umieszczania:
emblematów (avatarów), zdjęć, innych plików, linków, które powodują problemy techniczne na Forum, bądź obraźliwych w stosunku do innych użytkowników Forum,
- umieszczania reklam w jakiejkolwiek postaci poprzez system forum (podpis, link, temat PW, obraz, dźwięk etc.) bez zgody zarządu forum.
- przesyłania poprzez system forum (np. PW) innych form SPAM'u (niechcianej reklamy).
Wszelkie spory niezwiązane bezpośrednio z toczoną dyskusją należy rozwiązywać tylko i wyłącznie przez system Prywatnych Wiadomości. Osoba, która będzie się starała sprowokować inną osobę zostanie natychmiast zawieszona aż do wyjaśnienia i opanowania konfliktu.
6). Uprawnienia administratorów/moderatorów1. Administratorzy/moderatorzy wszystkie decyzje podejmują autorytarnie.
2. Uprawnienia administratorów/moderatorów:
- wykonywanie czynności administracyjnych niezbędnych do realizacji postanowień zawartych w rozdziałach 3). i 4). oraz 5).,
- nadawanie uprawnień użytkownikom i administratorom,
- blokowanie wątków, w których zostały naruszone zasady regulaminu,
- przenoszenie postów do odpowiedniego działu Forum, adekwatnego do ich zawartości,
- usuwanie postów zdublowanych oraz naruszających zasady regulaminu,
- usuwanie emblematów nie spełniających wymogów określonych w rozdziale 1). punkt 6).
- usuwanie podpisów nie spełniających założonych wymagań.
7). Podczas pisania wiadomości nie jest dozwolone 1. Pisanie jednakowych postów lub tematów w różnych działach forum.
2. Zakładanie nowych wątków, bez uprzedniego sprawdzenia, poprzez system wyszukiwarki, czy dany temat nie został już wcześniej poruszony.3. Notoryczne zakładanie nowych tematów oraz zakładanie tematów w niewłaściwym dziale forum.
4. Pisanie postów niezwiązanych z tematem np. głupie pytania, docinki i uśmieszki
5. Pisanie postów wprowadzających w błąd innych użytkowników forum.6. Propagowanie i przepisywanie innych stron internetowych bez wyraźnej potrzeby
7. Prześladowanie, obrażanie, i używanie niecenzuralnych słów względem innych użytkowników forum np. za ortografie, lub brak wiedzy fachowej (uwagi tylko na PW)
8. Na forum nie wolno pisać młodzieżowym slangiem, nie wolno popełniać dużej liczby błędów ortograficznych oraz gramatycznych.
9.
Pisanie postów z użyciem funkcji Caps Lock (duże litery).10. Umieszczanie treści mogących godzić w uczucia czyjeś uczucia religijne.
11. Umieszczanie treści pornograficznych.
12. Cytowanie tekstów bez zaznaczenia autora/źródła.
8). Zmiany w regulaminie1. Zmiany w regulaminie wymagają umieszczenia ich na forum w odpowiednim dziale, z odpowiednio długą, ustalaną przez zarząd karencją czasową. Przeważnie okres 1-2 tygodni.
2. Zmiany w regulaminie obowiązują od chwili ich opublikowania na forum na zasadach określonych w punkcie 1)
9). Informacje dodatkowe1. Regulamin może zostać rozszerzony o regulaminy oraz zasady poszczególnych działów Forum. Treść będzie umieszczona w odpowiednich poddziałach forum jako Temat „przyklejony” (rubryka Ogłoszenia).
2. Zmiany w regulaminach działów obowiązują w ciągu 24 godzin od chwili ich opublikowania. Użytkownicy będą informowani o zmianach poprzez podpis pod tematem z data ostatniej modyfikacji dokumentu.
10). Odpowiedzialność Zarząd bmw-sport.pl nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w funkcjonowaniu Serwisu wywołane siłą wyższą, awarią sprzętu lub niedozwoloną ingerencją Użytkowników, nawet jeśli spowodowałyby one utratę danych na Kontach Użytkowników.
Zarząd bmw-sport.pl nie ponosi odpowiedzialności za czasową niemożność korzystania przez Użytkowników z funkcji Serwisu, wynikającą z dokonywania zmian i ulepszeń w systemie. O przerwach technicznych i czasie ich trwania Użytkownicy zostaną powiadomieni.
Zarząd bmw-sport.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści przekazywane i publikowane przez Użytkowników. Treści umieszczane przez Użytkowników nie są poglądami i opiniami twórców Serwisu. bmw-sport.pl zastrzega sobie jednak prawo do: redagowania, skracania tekstów bądź usunięcia treści zabronionych przez prawo, wulgarnych, obraźliwych lub w inny sposób naruszających zasady współżycia społecznego. Użytkownik zamieszczający treści zabronione może ponieść odpowiedzialność karną oraz cywilną względem Zarządu bmw-sport.pl bądź innych Osób.
Zarząd bmw-sport.pl nie ponosi odpowiedzialności za działania innych Osób, ani za wykorzystanie przez nie danych Użytkowników niezgodnie z celem działania Serwisu.
Zarząd bmw-sport.pl nie ponosi odpowiedzialności w przypadku skierowania do niego przez inne Osoby roszczeń związanych z opublikowaniem zdjęć lub osobistego wizerunku tych Osób. Odpowiedzialność w tym zakresie ponosi wyłącznie Użytkownik, który opublikował sporne zdjęcie lub wizerunek innej osoby.
Zarząd forum nie gwarantuje, że użycie treści lub innej zawartości pobranych z Serwisu nie naruszy w szczególności praw własności ich właściciela, twórcy lub ich spadkobierców. W przypadku treści, zdjęć, grafik, etc. , w których podpisie lub przypisie oznaczone są prawa autorskie / źródła inne niż Autora, przed ich pobraniem należy uzyskać zgodę właściciela praw autorskich.
Teksty, analizy, informacje dane oraz inna zawartość przedstawiane są na stronach Serwisu zgodnie z zasadą 'Jak Widać'. Zarząd forum nie ponosi żadnej odpowiedzialności za dokładność, aktualność, kompletność oraz zgodność ze stanem faktycznym przedstawionych Materiałów oraz pozostałych tekstów, danych, analiz lub informacji występujące w tym serwisie.
Zarząd forum nie ponosi żadnej odpowiedzialności za żadne szkody będące rezultatem wykorzystania lub oparcia się na treściach lub jakichkolwiek innych tekstach, zdjęciach, grafikach, analizach, informacjach lub pozostałych danych stanowiących zawartość tego serwisu, a wykorzystanych przez Użytkownika tego serwisu. Całkowite ryzyko z tytułu użytkowania niniejszego Serwisu ponosi wyłącznie jego Użytkownik.
Zarząd forum nie ponosi odpowiedzialności za zawartość innych stron www (umieszczonych poza tym serwisem) lub lokalizacji (miejsc) sieciowych, linki do których umieszczone są na stronach tego serwisu. Osoby przechodzące w ten sposób do innych stron www, serwisów bądź lokalizacji (miejsc) sieciowych czynią to wyłącznie na własne ryzyko i odpowiedzialność.
11) Polityka prywatnościZgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych, bmw-sport szyfruje w bazie hasła kont użytkowników, a także numery IP. Hasła nikt nie jest w stanie odczytać i w przypadku zapomnienia, jest generowane nowe hasło. Numer IP oraz adres email może tylko zobaczyć administrator forum,bmw-sport nie przekazuje żadnych informacji osobom trzecim odnośnie numerów IP użytkowników, haseł oraz adresów e-mail. Takie dane mogą zostać przekazane tylko na wniosek prokuratora. Bmw-sport może wysłać w formie przypomnienia na podany adres e-mail w profilu informację odnośnie nieużywanego konta. Wciskając przycisk wyślij zgadzasz się na przetwarzanie i powielanie przez bmw-sport wysłanych informacji z zachowaniem autorstwa wiadomości i braku modyfikowania treści wiadomości (jeżeli wysłane informacje pozostają w zgodzie z prawem i nie łamią regulaminu bmw-sport).
Informacje zawarte w logach systemowych mogą zawierać różne dane, np. adres IP. bmw-sport.pl wykorzystuje je w celach technicznych oraz do zbierania ogólnych, statystycznych informacji demograficznych. Dane powyższe mogą być udostępniane podmiotom upoważnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa w razie naruszenia praw BMW Sport, próby włamania lub innego działania na jego szkodę. Niektóre obszary serwisu BMW Sport mogą wykorzystywać cookies, czyli pliki tekstowe zapisywane na komputerze użytkownika, identyfikujące go w sposób potrzebny do umożliwienia niektórych operacji. Pliki cookies wykorzystywane są między innymi do zapamiętywania danych niezbędnych do logowania użytkownika. Warunkiem działania cookies jest ich akceptacja przez przeglądarkę oraz nieusuwanie ich z dysku. BMW Sport wykorzystuje Google Adsense (wyświetlające reklamy z których bezpośrednio utrzymuje się portal) i Google Analytics (do analizowania ruchu na stronie - także popularności konkretnych działów czy utworów).
Administrator zastrzega sobie prawo do wysyłania Użytkownikom niezapowiedzianych wiadomości. Zalicza się do nich informacje odnoszące się bezpośrednio do funkcjonowania Serwisu (np. zmiany w funkcjonowaniu), bądź też niekomercyjne listy (np. życzenia, informacje o nowych wiadomościach, komunikaty systemu).
Akceptując regulamin bmw-sport, zakładając konto w serwisie bmw-sport, użytkownik wyraża również zgodę na otrzymywanie materiałów informacyjnych lub reklamowych od obsługi bmw-sport