BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 maja 2024, 13:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E32] M30B35 jaki olej??
PostNapisane: 8 kwietnia 2006, 20:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 253
Lokalizacja: Szczecin / Rewal
w tym tygodniu bede wymienial miske olejową to odrazu musze zalać nowy olej i jakos nigdzie ni moge znalezc jaki jest fabryczny. Lepiej zalać mineralny czy półsyntetyk? i jaka lepkość?? niewiem jaki byl poprzednio, a słyszalem ze nie wlewa sie polsyntetyku jak byl wczesniej mineralny albo syntetyku jak byl półsyntetyk. Bo sie rozpuszczaja syfy i sie rozszczelnia silnik czy jakoś tak(kolega wlal syntetyk do motocykla a mial dlugo mineral i zaczął mu kopcić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2006, 23:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14120
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Na niemieckim forum był kiedys podobny wątek. BMW zalewało M30 olejem 15W-40 ale z uwagi na nasze zimy, polecałbym Ci połsyntetyk 10W-40, najlepiej Valvoline Maxlife.
15W-40 przy temp takich jak w tym roku ( na Mazurach ponad -30 ) nie spełni swej roli.
Spece na niemieckim forum doszli do tego samego wniosku- 15W-40 tylko na lato sie nadaje.
Połsyntetykiem nie zrobisz jej krzywdy.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2006, 07:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 344
Lokalizacja: GdaĂąsk
ja mam swojego zlanego shellem mineralnym ...
bede rózniez zmieniał nie dlugo olej i spotkałem sie z opinia zeby zalewać tylko minerał ...
mi poradzono minerał mobil 1

_________________
e21 335 csi reconstruction in progess ;]
-------------------------------------------------------dyfer od e24 m635csi sprzedam ;] stan ideaÂł nowy olej
-------------------------------------------------------
zawiecha gwintowana i heble z 540i w e21 - projekt w przygotowaniu ;) niach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2006, 17:13 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Jaras E21 napisał(a):
ja mam swojego zlanego shellem mineralnym ...
bede rózniez zmieniał nie dlugo olej i spotkałem sie z opinia zeby zalewać tylko minerał ...
mi poradzono minerał mobil 1


lepiej nie, nie w naszych warunkach klimatycznych


Frank napisał(a):
Na niemieckim forum był kiedys podobny wątek. BMW zalewało M30 olejem 15W-40 ale z uwagi na nasze zimy, polecałbym Ci połsyntetyk 10W-40, najlepiej Valvoline Maxlife


Masz racje Frank z uwagi na bardzo niskie temperatury ,jakie ostatnio nam się zdarzają tej zimy ,lepiej zalać półsyntetykim.W temperaturach ponizej -25 st mineralny ma konsystencje gęstego miodu i zupełnie nie spełnia swojego zadania.
Mimo że w niemczech polecają mineralny -to dobry on jest na takie zimy jakie są u nich czyli max -5 ,-10 stopni.

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2006, 10:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 253
Lokalizacja: Szczecin / Rewal
Dzieki za rade, na valvoline mi nie starczylo kasy bo mialem troche innych wydatkow to kupilem w makro lotosa polsyntetyk 10W40 95zl za 6 litrow, bedzie dobry czy to badziewie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2006, 15:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14120
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Lotos lepszy jest niz rozwodniony CAstrol z podróby.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2006, 09:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 51
Posty: 279
Lokalizacja: JASTRZEBIE_ZDROJ
Moje BMW: E65
Kod silnika: M54B30
ja zalałem 2 miesiace temu MOBIL M 15w40.Roznica jest taka,ze silniczek chodzi ciszej tak jakby powiedziec hmm jest mniej dzwoniacy. jest super,ja jestem bardzo zadowolony. A tak wogole to silnik M30 to przeciez prahistoryk i mineral jest dla niego najlepszy!

[ Dodano: Pią 14 Kwi, 2006 ]
Jezdziłem kiedys na lotosie 10w40 i nie zauwazylem roznicy miedzy innymi polsyntetykami.Na dzien dzisiejszy do M30 polecam tylko i wyłacznie 15w40. Ja w MAKRO za 6litrow MOBILA M zapłaciłem 102zł
POZDRAWIAM i polecam poczytac jeszcze to. Jak znajde wiecej to wkleje
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... t=olej+m30

[ Dodano: Pią 14 Kwi, 2006 ]
Chodzi mi o post kolegi DELA

[ Dodano: Pią 14 Kwi, 2006 ]
Pozwole sobie wkleic post Kolegi DELA z innego forum

a) moje auto bylo zle servisowane przez sam Salon BMW, ktory byl wlascicielem przez 6 lat, potem szwagier wlasciciela tego salonu odkupil go i ciagnal dalej ta bledna, Twoim zdaniem, procedure?

b) w latach od 1978 (rok wprowadzenia M30 w "szostce", faza konstruowania tego silnika siega lat 60-tych), kiedy to olej 10W40 byl praktycznie niedostepny, kazdy kto jezdzil na 15W40 robil kuku swojemu pupilowi? Surprised

c) ludzie np. z forum e30 w niemczech, jezdzacy 335i (swap), ktorzy maja naprawde doswiadczenie na temat tych silnikow (dlugoterminowa eksploatacja, remont kapitalny, tuning) nie maja racji?

Przyklad jednej wypowiedzi ze strony

http://e30.de/ (po prawej kliknij na 335i , potem po lewej w temacie Optimierung na M30 Tuningsanleitung, klikasz na Überprüfen... i patrzysz na drugi temat od konca Öl

(niestety po germansku):

"Öl

Die Grundkonstruktion des M30 geht bis in die sechsziger Jahre zurück. Damals wurden die Toleranzen an den Lagerstellen auf damalige Ölviskositäten eingestellt. Das Öl mit dem es der M30 Motor am weitesten bringt, ist daher ganz klar: 15 W40. Sehr gute Erfahrungen haben wir mit Ölen von Motul und Liqui Moly gemacht. "


Juz tlumacze:

"Olej

Poczatki konstrukcji M30 siegaja lat szescdziesiatych. Wowczas tolerancje na lozyskach byly ustawiane wedle owczesnych lepkosci oleju. Olej, ktory zaprowadzi silnik M30 najdalej, to calkowicie jasne: 15W40. Bardzo dobre doswiadczenia mielismy z olejami Motul i Liqui Moly"

Jesli chodzi o oleje, zawsze sa podzielone opinie, lecz jesli mowimy o M30, to czytalem nawet, ze stosujac zbyt wodniste oleje mozna predzej zaszkodzic niz pomoc. Powodem tego sa inne tolerancje ( luzy fabryczne) np. na walku rozrzadu, ktory na zbyt rzadkim oleju wpada przy pewnych obrotach w drgania powodujace jego szybsze zuzycie.

Troche sie rozpisalem, moglby ktos pomyslec, niezly M30-zboczek Wink ale naprawde interesuje sie czym jezdze na codzien i nie wzoruje sie tylko na ksiazkach obslugi, co nie znaczy, ze ich nie czytam...A doswiadczenia innych sa niekiedy bardzo pouczajace, musza tylko pochodzic z pewnych zrodel i madrych glowek:) czasami zbyt dobre checi polaczone z nieznajomoscia tematu to cierpienie naszych "furek"- mysle, ze wieksza krzywde robi ten, kto leje do tego silnika bardzo drogi olej np. 0W40 do tego silnika niz ten kto zaleje zwykly i tani 15W40 i zmienial go po prostu czesciej.


Pozdrawiam

P.S.

Niki 10W40 tez jest w porzadku do M30, choc nie jest napisane, ze only Smile
moj silniczek jezdzil tylko na 15-ce i nie widze sensu zmieniac, jest bdb. z silnikiem takze, 10W40 zalalbym moze na zime (jesli bylaby ostra Smile )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2006, 10:13 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14120
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Miras - ja jezdziłem M30 B30 4 lata ( 730 manual) - zrobiłem ok 60 000 km. Na oleju MObil 1 0W-40. Kupiłem auto z pierwszej ręki - juz było takim zalane. Zmiany co 10 000. Dolewek miedzy zmianami -0. Sprzedanie z przebiegiem 220 000.Silnik w stanie idealnym. I co Ty na to ? Poza tym przy naszych zimach olej 15W-40 moim zdaniem to pomyłka. DObry jest na max -10 'C .

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2006, 19:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 51
Posty: 279
Lokalizacja: JASTRZEBIE_ZDROJ
Moje BMW: E65
Kod silnika: M54B30
Frank-ja nie twierdze ,ze 10w40 jest zły a wrecz przeciwnie jest bardzo dobry .Ja całe zycie wszystkimi BMW jakie posiadałem jezdziłem na 10W40 tylko mi dokładnie chodzi o M30.Wlałem 15W40 i smiem twierdzic ,ze silnik jest bardziej cichszy. Na zime przeciez i tak trzeba olej zmienic to wleje 10W40.To chyba nic złego w lato mineralny a w zime poł syntetyk.U mnie tez od wymiany do wymiany cały czas max bez dolewki. Tak na marginesie to w sumie chyba obojetne czy 10 czy 15W40 byle co 8-12tyś wymieniany :wink:
POZDRAWIAM I ZYCZE WESOŁYCH ŚWIAT

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2006, 20:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 344
Lokalizacja: GdaĂąsk
ja przy zmianie na 100% zaleje 15w/40 /// silnik raz zalany takim olejem nie powinien byc juz zalewany takimi jak np 10w40

faktycznie moje auto w tych mrozach zamarzło ! tzn ze jednego dnia odpaliłem normalnie ... a drugiego dnia juz nawet rozrusznik nie zakrecił ... ! nie miał siły z oleju zostało nie wiem co ... nie odpalałem go na siłę poczekałem tydzien i odpalił normalnie... :)

15w40 nie nadaje sie na polskie zimy ! to fakt .. jednak jest wyjątek !
mam malucha zlanego shellem x100 15w/40 .. przez cała zime maluch odpalał bez problemu .. a olej wciaz był jako takiej konsystencji ! nawet bo dłuzszym postoju .. jest to 3-cie auto w rodzinie i nie jest uzytkowane czesto wiec potrafiło stac przez 2 tyogdnie i odpalic przy -30 stopni !

_________________
e21 335 csi reconstruction in progess ;]
-------------------------------------------------------dyfer od e24 m635csi sprzedam ;] stan ideaÂł nowy olej
-------------------------------------------------------
zawiecha gwintowana i heble z 540i w e21 - projekt w przygotowaniu ;) niach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2008, 22:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Szorotawa
witam ja leje do swojej 730 olej mobil 5w50 taki był lany w niemczech w serwisie i nie zamierzam go zmieniać, silnik ma przejechane 240 tys, nie bierze oleju a klawiatura wygląda jak nowa,myślę że jest to najlepszy olej i będe go zalewał dalej,,,pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL