BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 316ia - BOCIAN-czy to coś strasznego?
PostNapisane: 7 marca 2009, 03:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Olkusz
Witam wszystkich forumowiczów.Otórz moje pytanie dotyczy bociana.Mam zamiar zabrać swoją Bunię za granicę gdzie przebywam aktualnie na kontrakcie co powinienem wymienić(w kraju)zanim ją zabiore w daleką podróż?Dodam że bociana mam jak 150 i chciałbym uniknąć niespodzianek w podróży lub tutaj na miejscu.Czy to jest grożne?Pozdrawiam! :zalamany:


Ostatnio edytowano 12 marca 2009, 09:56 przez naumus, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 03:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
co to jest bocian?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 03:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Olkusz
bardzo fajny klekot zaworów-prawie jak w dieslu kolego.Chciałbym to zlikwidować dlatego chcę poznać opinie forumowiczów jako ekspertów zanim przystąpie do działania!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 10:21 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Jeśli posiadasz silnik M40, a prawdopodobnie tak jest. To i Ciebie spotkała bolączka zaniedbanego silnika M40 :(

Wymiana zużytych części na nowe jest mało opłacalna, a i nie wszyscy którzy się tego podjęli byli zadowoleni z efektu.. :kwasny:

Pewnym rozwiązaniem jest wizyta u tego Pana z Aleksandrowa Łódzkiego: Naprawa M40 - byłem tam i po naprawie klekot zniknął :)

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 12:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
ptysiek napisał(a):
bolączka zaniedbanego silnika M40

Nie zgodzę się z tym!! :looka:
U mnie często sobie poklepuje i nie jest to wina zaniedbania. Parę lat temu miałem "zajeżdżone" hydroregulatory i dźwigienki (była odcinka przy 4200 RPM), więc je wymieniłem i było super!! Zero klekotu, odcinka przed czerwonym polem i wogle OK. Oliwę wlewałem Mobila 10w40 dwa razy i za trzecim się zaczęło. Najpierw poklepywał chwilkę, później trochę częściej. Po przejechaniu niecałych 2000 km. olej zmieniłem i trochę się uspokoiło. Doszedłem do wniosku, że trafiłem na Mobila podróbkę - a nie szukałem najtaniej i w raczej dobrych sklepach motoryzacyjnych. Od tego czasu silnik sobie poklepuje, raz mniej, raz więcej, a czasami wcale. Oprócz poklepywania nic złego się z nim nie dzieje, więc tak zostawiłem. Jak zacznie coś złego się z silnikiem dziać, to będę kombinował. Na pewno coś się wytarło przez tą podróbkę, ale jak na razie zrobiłem ok. 100 tysi i jest dobrze. Więc, pytam się, czy to jest zaniedbanie? ;) Nie gniewaj się, nie pisałem tego złośliwie, lecz żartobliwie. :cwaniak:

Naumus, poszukaj na forum i w sieci. Odpowiedź będziesz miał szybciej po wyszukaniu niż po czekaniu. Było tego trochę.

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 12:44 
Lucass_81 napisał(a):
U mnie często sobie poklepuje i nie jest to wina zaniedbania. Parę lat temu miałem "zajeżdżone" hydroregulatory i dźwigienki (była odcinka przy 4200 RPM),


Więc co miałeś, jak nie zaniedbane? Miałeś trupa, którego Ty, albo wcześniejszy właściciel zaniedbał, potem to naprawiłeś, więc nie gadaj, że to nie wina zaniedbania :znudzony:

W M40 bocian nie pojawia się bez powodu. Chyba, że mają naprawdę ogromne przebiegi.

naumus napisał(a):
Dodam że bociana mam jak 150


Wrzuć film jak możesz. Jeśli troszkę klepie, to niech sobie klepie, to nic groźnego i nie wpływa na nic. ale jeśli Ci klekocze jak diesel, no to będzie tylko gorzej.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 12:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Właśnie wrzuć filimik ! Na jakim oleju jeździsz ? I czy bocian jest cały czas czy tylko przy odpalaniu ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 13:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
Fryderyk napisał(a):
Lucass_81 napisał(a):
U mnie często sobie poklepuje i nie jest to wina zaniedbania. Parę lat temu miałem "zajeżdżone" hydroregulatory i dźwigienki (była odcinka przy 4200 RPM),


Więc co miałeś, jak nie zaniedbane? Miałeś trupa, którego Ty, albo wcześniejszy właściciel zaniedbał, potem to naprawiłeś, więc nie gadaj, że to nie wina zaniedbania :znudzony:

W M40 bocian nie pojawia się bez powodu. Chyba, że mają naprawdę ogromne przebiegi.
Z zajeżdżonym rozrządem już kupiłem moją betę, więc to naprawiłem. A klepanie ponownie pojawiło się po naprawie. I tak jak pisałem, nie lałem byle syfu do silnika, tylko renomowany olej (podobno).

Heh, moja wina - mogłem po tym tekście bardziej zaznaczyć, że piszę to z ironią. :twisted: :twisted: A przebieg mam w tej chwili nie lichy, bo na "szafie" jest 268 000 a po tym co widziałem w książce serwisowej powinno być o ok. stówę więcej.

A pomysł z filmikiem dobry. Dawaj nagranie. :)

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 16:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Olkusz
Kupiłem zajechaną bunie olej to SHEL semisyntetic czyli półsyntetyk tłucze się jak jest zimny i jak jest ciepły na wolnych obrotach niema mocy powyżej 3.5 tys obrotów.czy ktoś może mi podać konkretny namiar na tego mistrza od rozrządów m40 z Aleksandrowa Łódzkiego.Będę bardzo wdzięczny.Już postanowiłem zrobić trzeba a jak robić to pożądnie u pożądnego gościa a nie u jakiegoś paprakaPozdrawiam cieplutko. :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 16:40 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
naumus, przez allegro się z nim skontaktuj.

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 20:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Olkusz
jestem umówiony z doktorem na przyszły poniedziałek - po wizycie będzie relacja


Ostatnio edytowano 12 marca 2009, 09:54 przez naumus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 07:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
Witam

Podpinam się bo coś w temacie jest też miałem BOOOOOciana :) wymieniłem kompl. górę czyli wałek dzwigienki pastylki kasatory wszystko FEDERALA i chmmm jest na pewno duużo ciszej ale niestety czasem słychać nie klekotanie ale dosłownie cykanie :niepewny: czy te M40 tak mają nawet nowe? czy to przez wtryskiwacze benzyny one tak hałasują ? jak przystawie ucho to własnie gdzieś tak w tym miejscu pod kolektorem ssącym słychac czasem w czasie jazdy tak koło 3200 obr jeden potrafi hałasowac okropnie. :zly:

Odrazu mówie że olej to 5W40 Castrol z niemiec wiec olej jak nalezy. I mam tylko benzynę bez LPG.

Jesli ktoś cos wie na ten temat to HELP


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 22:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Olkusz
kolego z tego co się orientuje to 5w 40 to zabujstwo dla m40!!!!tylko 10w 40 choćby silnik miał 20lat.a tak przy okazji ile cię kosztowal taki remont jak pisaleś wyżej pytam bo sam po niedzieli jade przerabiać rożrząd z m40 na m43


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 11:57 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
Cały komplet z paskiem kosztował mnie 900zł plus po 4piwa dla mnie i szwagra :rotfl:
A dla czego zabójstwo 5w40 ? czyba 15w40 dla hydrauliki wszedzie gdzie się spotykam z opiniami to min 10w40 czyli półsyntetyk a najlepiej full.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 05:52 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
naumus napisał(a):
kolego z tego co się orientuje to 5w 40 to zabujstwo dla m40!!!!tylko 10w 40 choćby silnik miał 20lat.


Kologe zwracam honor :padam: miałeś rację nie mogąc wytrzymać ciagłego stuku zrobiłem doświadczenie i zmieniłem olej na 15W40 w specyfikacji SL wiec bez obaw o hydraulikę i kanaliki olejowe ;) i tak zmienie za 5tys na motula 15W50 półsyntetycznego. temp.płyn -30 wiec i na zime oki
Ucichło wszystko słychac cykady jak stoje z boku i otworze maske ale nie w czasie jazdy w kabinie.Naprawde ucichlo wszytko te silniki jednak nie mogą w naszych temperaturach pracować na 5W miałem 10W tez kiedyś zalane było tak samo więc zostaje przy 15W jak w instrukcji bmw pisze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 05:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
naumus napisał(a):
kolego z tego co się orientuje to 5w 40 to zabujstwo dla m40!!!!tylko 10w 40 choćby silnik miał 20lat.


Kologe zwracam honor :padam: miałeś rację nie mogąc wytrzymać ciagłego stuku zrobiłem doświadczenie i zmieniłem olej na 15W40 w specyfikacji SL wiec bez obaw o hydraulikę i kanaliki olejowe ;) i tak zmienie za 5tys na motula 15W50 półsyntetycznego. temp.płyn -30 wiec i na zime oki
Ucichło wszystko słychac cykady jak stoje z boku i otworze maske ale nie w czasie jazdy w kabinie.Naprawde ucichlo wszytko te silniki jednak nie mogą w naszych temperaturach pracować na 5W miałem 10W było tak samo więc zostaje przy 15W jak w instrukcji bmw pisze. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 12:07 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
Co się odwlecze to nie uciecze ;)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 15:19 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
Kolego nie kozacz z tym M10 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 15:21 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
jak zrobi sie ze 100tys do następnej wymiany to wystarczy potem sie zrobi swapa na m50 :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 18:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 278
Lokalizacja: Z PiekÂła
Moja cyka rano jak odpalę po chwili przestaje. Znajomy ma też tak samo.
Kumpel mechanik mówi,że to normalne w e36 i dużo już naprawiał takich bocianów jak to kolego nazywasz..
To normalna przypadłość dla e36 i nie jesteś z tym sam
Przecież masz nas ;)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL