BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 07:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M40 nie dokręca się - zagadka
PostNapisane: 30 sierpnia 2008, 22:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Witam. Mam problem z moim M40 i pytanie do znawcow tematu. Auto nie dokreca sie powyzej 5200-5500obr/min. Walek, dzwigienki trzymaja wymiar, popychacze hydrauliczne sa nowe, na kompie zero bledow, cisnienie sprezania po 13,5 rowno na kazdym cylindrze, kable, swiece, czujnik temp. cieczy nowe, teraz zalozylem wtryskiwacze od 2.0 i auto zwawiej sie dokreca ale nadal tylko do pewnego momentu a pozniej jest taki efekt jakby przestawalo pracowac na jednym cylindrze czyli praktycznie bez zmian. Pompa paliwa sprawna, daje prawie 6bar, przepustnica wyczyszczona, filtry nowe ( zawsze zreszta wymieniane jeszcze przed czasem wiec na biezaco), Paliwo ktore jest wlewane to zazwyczaj V-Pover, Dynamiic lub Ultimate wiec chyba nie najgorsze :) Moze ktos spotkal sie z takim problemem?

P.S.
Jak sprawdzic regulator cisnienia paliwa?

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 21:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
odświeżam

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2008, 10:15 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Też tak mam, tyle ze u mnie to wiem ze są winne popychacze i wałek.. :zdegustowany:

Objawy:
- nie wkręca się do końca (wcześniej się wyżej kręcił ale ten próg końcowy powoli opada :( )
- tak jakby przygasał, nie rowno pracuje, i tak jakby nie palił na wszystkie cylindry.

Obstawiam u Ciebie wałek :kwasny:

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2008, 20:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Na trzech cylindrach swiece pracuja super, na jednym jest troche przykopcona :/ Poza tym auto do 5tys obr/min pracuje rowno i rozpedza sie ladnie.
Poza tym nurtuje mnei jedna rzecz. Ze wzgledu na swoj zawod mialem przyjemnosc(?) rozbierac kilka silnikow w ktorych byl wytarty walek, (nigdy M40) i te auta dokrecaly sie do konca, tyle tylko ze klepaly dosc glosno.

A skad wiesz ze u Ciebie to akurat wałek?

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2008, 22:06 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Zdejmowałęm pokrywę i oglądałem jak to wyglada - TUTAJ masz fotki jak to wyglądało ponad rok temu. :) Wtedy u mnie klepało na zimnym i na cieplym jak sie przegoniło go troche na wyzszych obrotach, ale wczesniejszej 'odcinki' nie było. U mechanika z Aleksandrowa Łódzkiego naprawilismy klekotanie i było cacy :) ale teraz zauwazyłem ze słabnie powyzej 5tys i potem nie pali na wszystkie gary, a z tego co przegladałem bmw-sport i bkp to takie bolączki dotykały M40 z niedomagającym wałkiem bądz popychaczami (mozesz miec walek ok ale jesli popychacze są przytarte to tez objawy bedą takie :niepewny: )

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2008, 22:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
No i "zagadka" rozwiązana. Standardowo wytarte ale nie wałek, lecz dzwigienki. Mierzac je w jednym punkcie (w miejscu styku z walkiem) nie dalo sie wykryc zauwazalnego zuzycia, jednak caly pic polega na czym innym. Dzwigienka ma 3 punkty, w ktorych wspolpracuje z innymi elementami (walek, kompensator, zawor) i zuzywa sie minimalnie w kazdym z tych punktow. Roznice da sie zauwazyc kladac na jeden zawor nowa dzwigienke a na zawor obok stara. U mnie roznica byla ok 3mm wiec to juz ma ogromny wplyw na prace silnika, co bylo niezauwazalne majac w reku tylko stara dzwigienke.

Jak na razie wymienilem kpl na jednym cylindrze, bo nie bylem w 100% pewien czy to wlasnie jest przyczyna. Auto zaczelo dokrecac sie do swoich 6400obr/min, jednak jeszcze troche muli sie powyzej 5tys. w poniedzialek wymieniam reszte i zaczynam spac spokojnie ;)
Pozdrawiam ;)

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 08:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 283
Lokalizacja: Gliwice
hmm a czesto dokrecasz go do 6400obr? pytam z ciekawosci , bo mialem juz chyba z 7 aut , w tym 4 bmw i nigdy chyba nieprzekroczylem 5500obrotow/min :oczami: :zawstydzony:

_________________
++PS3- this is living++

MOJE RESORAKI:
e30 cabrio: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=30359

juz niestety byle e36 compact : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26115

ZOBACZ JESIENNA SESJA Z PAMO I TOMASHEM : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=32257

ps3 yz yn da hauz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 09:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Czasem sie zdarzy :)
http://img292.imageshack.us/my.php?imag ... 512wh6.jpg

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 12:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 283
Lokalizacja: Gliwice
Kucu napisał(a):


o wynik starcia niemusze pytac, bo jest oczywisty? :hyhy:
dlubane jest to twoje m40? czy seria?

_________________
++PS3- this is living++

MOJE RESORAKI:
e30 cabrio: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=30359

juz niestety byle e36 compact : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26115

ZOBACZ JESIENNA SESJA Z PAMO I TOMASHEM : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=32257

ps3 yz yn da hauz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 17:30 
heh, jak się dokręca do 6400, to musi być dziabnięte... ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 17:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Wystarczy minimalnie że jedna krzywka na wałku pójdzie albo jedna dźwigienka ma mniejszy brzuszek i już sie nie wkręci.
Zrycie nowej dźwigienki lub krzywki może trwać moment. I już się przestanie wkręcać.
Sprawdź to, szczególnie na pierwszym cylindrze, zawór ssący.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, 21:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
No wynik oczywisty, GTI mi troszke odjechało ;) Masa niewiele mniejsza, ale śmocy troszke wiecej ;) Ale dla mnie to czysta zabawa więc luzik ;)

Czy dziabnięte to nie wiem, ja nic nie robilem poza wymianą oleju ;) a czy szwaby nie maczały paluchow w czyms to nie wiem. Hamownia ja czeka niebawem bo sam jestem ciekaw ile jej zostalo z fabrycznych parametrow. Chociaz, podobno jezdzi za dobrze jak na ten model :)

Zastanawiam sie tylko czy nie wymienic przy okazji magistrali olejowej, bo to chyba nie duzy koszt

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL