BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 330ci - kierunek zmian
PostNapisane: 30 grudnia 2010, 22:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 82
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54
Zastanawiam się nad zmianami w mojej 330ci. Mam ładne(M pakiet, alcantara), świetnie utrzymane auto z małym przebiegiem (62000 - z czego 20 tyś w ostatni rok jest moje). Oczywiście jak to bywa zaczynam myśleć nad zmianami w aucie i tutaj zaczyna się dylemat. czy robić i co robić? Do chwili obecnej autko jest serwisowane tylko w BMW i w mojej okolicy mam problem z dobrym warsztatem robiącym BMW który nie jest autoryzowanym serwisem. W BMW wiadomo, jak zapytałem o jakiekolwiek zmiany to oni nie mogą nic zrobić. Z kolei AC-Schnitzer i Hertage lekko zabijają cenami i nie podobają mi się ich wszystkie kierunki zmian (zwłaszcza optyczne)
Co mi chodziło i chodzi po głowie? Optycznie - absolutnie NIC. Mechanicznie:
1. Quaife ATB Limited Slip Differential - Link
Oczekuję poprawy trakcji w codziennym użytkowaniu + czasem możliwość polatania bokami.
2. Myślałem nad kompresorem z G-power Supercharger System SK Plus RS "Sporty Drive"
330i/M54, 231KM300Nm podniesione do 306KM/360Nm
ale czy warto do R6 wolnossącego dodawać kompresor?
3. Chciałem robić lepsze hamulce ale w BMW tylko co fabryka dała, a wszelkie inne zmiany są koszmarnie drogie. Optymalnie chciałem próbować przerabiać BMW Performance ale po rozpoznaniu tematu dałem sobie spokój.


Co i gdzie można uzyskać z 330i bez dokładania kompresora albo turbo?
Czy warto cokolwiek robić?
Może dalej szukać M3 E46 w świetnym stanie i z małym przebiegiem, lub wersja ekstremalna M3 CSL jako auto które już zawsze będę miał (w tym rozwiązaniu boję się nawet serwisu BMW żeby nie popsuli auta).
Może powiedzieć "przepraszam" turbo i kupić 1 M, albo czekać na nowe M3(tylko boję się że to będzie R6 turbo) - Obecne M3 odpada ze względu na wnętrze którego nie lubię.
Druga wersja ekstremalna to powiedzieć "żegnam" BMW i przesiąść się na Porsche Cayman S.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - kierunek zmian
PostNapisane: 30 grudnia 2010, 23:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 251
Moje BMW: e46 touring 320d
Kod silnika: M47N
kup porsche


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - kierunek zmian
PostNapisane: 30 grudnia 2010, 23:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 353
Lokalizacja: Poznań / Konin
Moje BMW: E91 LCI Mpakiet
Kod silnika: N47
Ja pokusiłbym się o kompresor. Będziesz miał "nowe" auto.

_________________
R6 Fanatic
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - kierunek zmian
PostNapisane: 30 grudnia 2010, 23:49 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
Tr0n napisał(a):
2. Myślałem nad kompresorem z G-power Supercharger System SK Plus RS "Sporty Drive"330i/M54, 231KM300Nm podniesione do 306KM/360Nmale czy warto do R6 wolnossącego dodawać kompresor?


a do jakiego???

z turbo???

hamulce mozan dac rozne np od serii 7 4 tloczkowe brembo.

osobiscie widzialem hample od corvetty w e36 tyl i przod. felga nizej 18cali nie wchodzi

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - kierunek zmian
PostNapisane: 31 grudnia 2010, 01:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 8590
Lokalizacja: Lublin
Garaż: 93' E36 Sedan Calypsorot
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=107879

99' E46 Coupe Topasblau
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119679

07' CLS W219 7G-Tronic
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=151028

04' C200 Kompressor Polift
Daj spokój. Pchaj się w Porsche.

_________________
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim autem spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
Obrazek
Był: 93' E36 Sedan 316i Calypsorot Metallic - Bimbrowóz (2009-2012)
Był: 99' E46 Coupe 320Ci Topasblau - Smerfeta (2012-2015)
Jest: 07' Mercedes-Benz CLS W219 320CDI 7G-Tronic - Czarna Locha (2015-Obecnie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - kierunek zmian
PostNapisane: 31 grudnia 2010, 09:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 3649
Lokalizacja: Pyskowice
Moje BMW: F34 / CLA
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143460
bierz kompresor :serce:
poza tym masz m-pakiet i z tego co mówisz pewnie piękny egzemplarz
proponuję, by samochód wyglądał maksymalnie seryjnie + dobre koło + porządny gwint + kompresor + lepsze wydajniejsze hamulce np. BMW Performance
e46 coupe jest piękne więc w jakieś ulepszenia karoserii bym się nie bawił

Porsche jak najbardziej, ale jak coś to 911
a może jak masz takie fundusze coś rzadziej spotykanego w Polsce - Jaguar XK, Aston? Porsche dużo częściej widuje na ulicy
zostają jeszcze inne fajne modele BMW - seria 6?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - kierunek zmian
PostNapisane: 31 grudnia 2010, 10:45 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2287
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Jest: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144663&start=0

Było: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82221
BMW M3 CSL :serce: Jeżeli jednak nie to w Twoim obecnym montaż kompresora, a wygląd w serii (zmiany jedynie w zawieszeniu, układzie hamulcowym)! Jak masz fundusze to możesz owszem kupić Porsche, ja osobiście jednak został bym przy BMW. Mój kolega miał zrobionego E46 M3 dodatkowo u Schnitzera i powiem, że była klasa (stylistycznie mają kilka propozycji i możesz sobie wybrać co mają zmienić). U mojego kolegi w aucie wizualne zmiany to znaczki biało szare, dyfuzor z karbonu (lub a'la karbonu), zawieszenie, co ciekawe nawet felgi zostały w serii (tylko wspomniane znaczki były inne), wydech i dodatkowo ściągnięte ograniczenia prędkości maksymalnej - i powiem auto było piękne.

_________________
KLIK-->> ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA- MOJE 330Ci CABRIO

"Typer EURO 2012 -II miejsce"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - kierunek zmian
PostNapisane: 31 grudnia 2010, 11:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Bez kompresora zwykłym chipem masz + 20-30KM (w zależności od firmy), czyli bez rewelacji. Jak z kompresorem/turbo nie będzie szybsze niż E46 M3, to też nie widzę większego sensu zmian. Chyba, ze ma być w miarę tanio i nadal auto na co dzień.

Jak masz dobrą i sprawdzoną budę, to może swap? Oczywiście trochę szkoda prawie nowego silnika, ale zamiast niego można upchać jakiegoś M62 lub coś z "S". Tutaj jednak pojawia się pytanie o sens takich modernizacji, bo sam silniki nie starczy - trzeba jeszcze przenieść moc, skręcać i hamować, a to spore koszty. Wtedy dochodzimy do E46 M3 do którego można dorzucić dmuchawkę.

Nie wiem, co dokładnie chcesz osiągnąć, ale ja bym zaczął od E39 M5 z końca produkcji, bo nie ma się co rozmieniać na drobne. Jak budżet pozwala, to zamiast pchać się w Porsche, jest E60 M5 - 507KM i mało kto w może dotrzymać tempa. Ewentualnie M6, jeśli druga para drzwi to ostatnia rzecz, której potrzebujesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - kierunek zmian
PostNapisane: 31 grudnia 2010, 13:03 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Sprzedaj i kup m3 - bedziesz zadowolony

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - kierunek zmian
PostNapisane: 31 grudnia 2010, 14:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
ppatryk napisał(a):
Porsche jak najbardziej, ale jak coś to 911
a może jak masz takie fundusze coś rzadziej spotykanego w Polsce - Jaguar XK, Aston? Porsche dużo częściej widuje na ulicy
zostają jeszcze inne fajne modele BMW - seria 6?


Cayman S jest duzo lepiej prowadzacym sie samochodem niz 911 za te same pieniadze. Zreszta bije na glowe 997 Carrera S ;) O Jagurze XK bym zapominial, a Aston to kwestia finansow.

Tr0n: Szpera Quaife do 330Ci istnieje chyba tylko w katalogach, nie widzialem nigdy takiej na sprzedaz, jedynie jakis model z podobno prototypowym egzemplarzem.

Zastanowilbym sie jedynie nad E46 M3 dodatkowo doposazonym o sprezarke, zawieszenie i hamulce, albo Caymanem S. 1M jest chyba poza zasiegiem finansowym jezeli uwazasz, ze dobre hamulce sa "drogie".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - kierunek zmian
PostNapisane: 31 grudnia 2010, 14:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 45
Posty: 2
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E36 cabrio
Kod silnika: M52B28
Kupiłbym M3. Na modyfikacje potrzeba kupe kasy i możesz nie być zadowolony. Jeśli chodzi o to co masz to mechanicznie nic bym nie zmieniał, a optycznie zmienił całkowicie malowanie (mi podoba się ostry pomarańcz w zestawieniu z carbonową maską i spojlerami) i rozejrzałbym sie za jakimś odjechanym zestawem optycznym. Jak poszukasz to pewnie poza Hamannem czy Schnitzerem znajdą sie inni "autorscy" tunerzy BMW. Może jakaś japońska egzotyka..?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - kierunek zmian
PostNapisane: 31 grudnia 2010, 14:54 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Ja bym sprzedał 330ci i kupił sedana po lifcie oczywiście e46 i wsadził silnik od np X5 M i inne duperele aby to jakoś drogi się trzymało, na pewno była by to kasa wywalona w błota ale o tam :hyhy: Ale jeśli hamulce za drogie to pozostał bym przy 330ci i cieszył bym się świetnie utrzymanym modelem :P:

PS. Też mi dylemat... :01:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - kierunek zmian
PostNapisane: 2 stycznia 2011, 15:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 82
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54
Dziękuję za odpowiedzi. Właściwie trzeba uwzględnić aspekt finansowy i właściwie to BMW popsuło mi zupełnie moje plany.
Vermilion: źle się wyraziłem, chodziło mi o to, że dokładając do auta szperę, zmieniając hamulce i dokładając kompresor jestem w tym samym zakresie cenowym co sprzedaż 330ci i kupno M3.
Wcześniejszy plan przewidywał jazdę 330ci i następnie zakup Porsche Cayman S, ale BMW wypuściło model 1 M i...
Bazowa cena Cayman S w moim przypadku około 70 tyś Euro, BMW 1 M 48500 tyś Euro. Porsche da mi upust około 5% a BMW na dzień dobry 20% !!! i robi mi się już 38tyś Euro. Mogę więc spokojnie założyć, że Porsche będzie 2 razy droższe po uwzględnieniu jakiegoś dodatkowego wyposażenia na które Porsche da mi 0% upustu a BMW 10% (a do 1 M niewiele potrzeba do szczęścia). Dlatego zakup CSL'a i Porsche uznałem jako wersje ekstremalne. Jeśli poczekam 3 lata to mogę kupić BMW z 35% upustem więc tutaj celowałbym w nową M3 ale czy nowe M3 będzie dużo lepsze od 1M - podejrzewam że to będzie ten sam silnik tylko bardziej podkręcony.

Z punktu finansowego najbardziej opłacalną opcją jest sprzedaż mojego auta i kupno 1 M. Z drugiej strony lubię model E46. Sedana nie będę przerabiał bo sedanami E46 jeżdżę już od 6 lat więc trochę mi się opatrzyły.

Dodatkowo ważnym aspektem jest fakt że BMW jest mniej rzucające się w oczy na ulicy, ale centralnie umieszczony silnik kusi mnie bardzo.
Ech dylematy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - kierunek zmian
PostNapisane: 3 stycznia 2011, 11:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 82
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54
Vermilion napisał(a):
[Tr0n: Szpera Quaife do 330Ci istnieje chyba tylko w katalogach, nie widzialem nigdy takiej na sprzedaz, jedynie jakis model z podobno prototypowym egzemplarzem.


Quaife ma podpisaną umowę na wyłączność z Birds


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - kierunek zmian
PostNapisane: 3 stycznia 2011, 15:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Tr0n napisał(a):
Dziękuję za odpowiedzi. Właściwie trzeba uwzględnić aspekt finansowy i właściwie to BMW popsuło mi zupełnie moje plany.
Vermilion: źle się wyraziłem, chodziło mi o to, że dokładając do auta szperę, zmieniając hamulce i dokładając kompresor jestem w tym samym zakresie cenowym co sprzedaż 330ci i kupno M3.
Wcześniejszy plan przewidywał jazdę 330ci i następnie zakup Porsche Cayman S, ale BMW wypuściło model 1 M i...
Bazowa cena Cayman S w moim przypadku około 70 tyś Euro, BMW 1 M 48500 tyś Euro. Porsche da mi upust około 5% a BMW na dzień dobry 20% !!! i robi mi się już 38tyś Euro. Mogę więc spokojnie założyć, że Porsche będzie 2 razy droższe po uwzględnieniu jakiegoś dodatkowego wyposażenia na które Porsche da mi 0% upustu a BMW 10% (a do 1 M niewiele potrzeba do szczęścia). Dlatego zakup CSL'a i Porsche uznałem jako wersje ekstremalne. Jeśli poczekam 3 lata to mogę kupić BMW z 35% upustem więc tutaj celowałbym w nową M3 ale czy nowe M3 będzie dużo lepsze od 1M - podejrzewam że to będzie ten sam silnik tylko bardziej podkręcony.

Z punktu finansowego najbardziej opłacalną opcją jest sprzedaż mojego auta i kupno 1 M. Z drugiej strony lubię model E46. Sedana nie będę przerabiał bo sedanami E46 jeżdżę już od 6 lat więc trochę mi się opatrzyły.

Dodatkowo ważnym aspektem jest fakt że BMW jest mniej rzucające się w oczy na ulicy, ale centralnie umieszczony silnik kusi mnie bardzo.
Ech dylematy...


Ok, z pierwszego postu wynikalo, ze myslisz nad E46 M3 CSL + sprezarka i tego typu budzet przewidywalem. Z finansowego punktu widzenia, jezeli myslisz nad 1M, to nadal warto popatrzec na uzywanego Caymana S, ktorych znajdziesz multum za cene 1M z 20% rabatem, Cayman to jednak samochod troche innej klasy niz 1M.

Tr0n napisał(a):
Quaife ma podpisaną umowę na wyłączność z Birds


Zapytaj czy rzeczywiscie jest dostepna. Milo sie rozczaruje, jezeli Birds rzeczywiscie ma je w sprzedazy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - kierunek zmian
PostNapisane: 3 stycznia 2011, 16:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 257
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Daj znać jak będziesz sprzedawał swoje cacko :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - kierunek zmian
PostNapisane: 8 stycznia 2011, 19:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 284
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: ///M5 e39 FL
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=90722
Vermilion napisał(a):
Zapytaj czy rzeczywiscie jest dostepna. Milo sie rozczaruje, jezeli Birds rzeczywiscie ma je w sprzedazy


Pare mieszecy temu pisalem maila i otrzymalem pozytywna odpowiedz, wiec powinni miec.

http://www.youtube.com/watch?v=0ouO8R1AuLo

http://www.youtube.com/watch?v=-eYPi8W75H4

_________________
Galeria moich ex --> 315E21 --> 325E30 --> 328E36 --> 540E39 --> 330CiE46 -->M5E39Obrazek
///M5 GaleriaObrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - kierunek zmian
PostNapisane: 8 stycznia 2011, 19:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 91
Lokalizacja: Kraków/wieliczka
Moje BMW: 330Ci
Panowie, zdradźcie gdzie dajecie upust możliwości swoich samochodów. Mi 231km na Polskie miastowe drogi w zupełności wystarcza.... No chyba, ze do czasu... :P

_________________
Obrazek
http://www.facebook.com/CYCKIDRESYBBSY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - kierunek zmian
PostNapisane: 12 stycznia 2011, 00:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 82
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54
Arletka napisał(a):
Panowie, zdradźcie gdzie dajecie upust możliwości swoich samochodów. Mi 231km na Polskie miastowe drogi w zupełności wystarcza.... No chyba, ze do czasu... :P

Jadąc do PL mam po drodze całe Niemcy w tym spora cześć bez ograniczeń, blisko mam też na Nürburgring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - kierunek zmian
PostNapisane: 12 stycznia 2011, 15:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 91
Lokalizacja: Kraków/wieliczka
Moje BMW: 330Ci
Tr0n napisał(a):
blisko mam też na Nürburgring


To tłumaczy wszystko :D

_________________
Obrazek
http://www.facebook.com/CYCKIDRESYBBSY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL