BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 09:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wymiana tuleji wahacza
PostNapisane: 20 grudnia 2007, 21:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: OPOLE
Witam wszytkich!! Mam taki mały problem, wymieniłem juz prawie cale zawieszenie w moim E36 316i COMPACT 95r. bo mialem takie luzy na nierównym terenie. No i teraz sobie tak myśle czy czasem ta luleja wahacza ( tylna ) czyli ta metalowo gumowa, oczywiscie na przednim wahaczu nie jest źle wprasowana. Poniewaz jesli ruszam kolami na postoju to widac jak ta tuleja ugina sie w lewo i w prawo. Moze macie ktos jakies zdjecie jaki jest poprawny montaz tych tulejii. Dzieki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 grudnia 2007, 22:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: PL ÂŁĂłdzkie
tuleje w pewnych miejscach sa wzmacniane i powinno to byc ustawione odpowiednio co do ruchów wachacz które wykonuje podczas ruszania i hamowania. jezeli ci zle załozyli jedz i złóż
reklamacje , poniewaz długo sie tym nie nacieszysz .pozdrawiam

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 grudnia 2007, 07:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 885
Lokalizacja: z duzego pokoju
Te wzmocnienia ktore zaznaczyl michal/////// powinny byc zamontowane w pozycji gora/dol oraz strzalka do wewnatrz samochodu(strzalka jest odcisnieta na gumie). Raczej jest to normalne, ze przy ruchu kolami przod/tyl wachacz wykonuje lekkie ruchy na boki(nawet przy nowej tulei), gdyz tuleja nie jest zalana w pelni guma tak jak jest to w wersji M 3.2.
Oto rysunek prawidlowego montazu tulei nr. 5:
Obrazek

_________________
Obrazek
Bald Mein Wagen ;)
http://www.youtube.com/embed/ixuicqPQY9Q?rel=0
http://www.youtube.com/watch?v=CQcVJsNxPNs


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: niewiem
PostNapisane: 21 grudnia 2007, 07:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: OPOLE
Nie no czyli tuleja ma byc tak?? Hmm...ale wiecie na czym polega problem ze, ja mam zamontowane tak jak teraz na rysunku i opisywalem juz ten problem. Zerknijcie http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=14612 . Tam jest opisane co mi sie dzieje. I nie wierze w to zeby tak mocno sie ta tuleja uginała. Ale wiecie co. Ja dzisiaj sobie zrobie zdjecie cyfrówka jak to u mnie wyglada i pozniej wstawie. Bo juz całe nowe zawieszenie jest. Cały stabilizator, Sworznie Wahacza zewnetrzne, Ta tuleja, Oprucz tego srodkowego sworznia. No ale prawie cale nowe i juz niewiem co mam robic. Dziekowka za odpowiedzi.


http://lh4.google.pl/sebas1988op14/R2tj ... tuleja.JPG


Ostatnio edytowano 26 grudnia 2007, 01:29 przez sebas1988op, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 grudnia 2007, 13:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: wroclaw
mechanik skrecal ci to na podnosniku kolumnowym?podokrecal sruby gdy auto stalo juz na kolach?

[ Dodano: 24 Grudzień 2007, 13:45 ]
jesli poskrecal ci wachacz gdy sobie wisial to bedzie ci prezylo gume gdy auto bedzie stalo na kolach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 grudnia 2007, 17:06 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
mirpaw@vp.pl napisał(a):
mechanik skrecal ci to na podnosniku kolumnowym?podokrecal sruby gdy auto stalo juz na kolach?

[ Dodano: 24 Grudzień 2007, 13:45 ]
jesli poskrecal ci wachacz gdy sobie wisial to bedzie ci prezylo gume gdy auto bedzie stalo na kolach.


w tych wachaczach do e-36...... co piszesz nie ma nic wspolnego :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: ...
PostNapisane: 24 grudnia 2007, 23:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: OPOLE
Wiec w moim samochodzie wygląda to gdzieś tak jak na fotce. No i sam już nie wiem co by to mogło być. Normalnie złapie za koło jak jest wyprostowane i ruszam całym kołem do przodu i do tyłu. A kumpel patrzał na tą tuleje i mówił że sie ona rusza w środku w lewo i w prawo. No chyba ze to jakieś specyficzne sportowe zawieszenie jest i nie jest przystosowane do polskich dróg. Chociaż to śmieszne. Gumy te są firmy " Moog " . Chyba niezbyt złe ( tak myślę ) :D
Obrazek Czekam z niecierpliwością na odp. Pozdrawiam. Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 grudnia 2007, 18:16 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
dobrze masz zalozone..zobacz...tuleja . :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: no to niewiem
PostNapisane: 28 grudnia 2007, 00:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: OPOLE
Kurde no to wygląda tak jakby było wszytko OK!! To może tak, jakiej firmy proponujecie? Może po prostu jakość nie ta :D zdarza sie tak z rożnymi rzeczami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2007, 06:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 885
Lokalizacja: z duzego pokoju
Tylko i wylacznie LEMFÖRDER.

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... ght=tuleje

_________________
Obrazek
Bald Mein Wagen ;)
http://www.youtube.com/embed/ixuicqPQY9Q?rel=0
http://www.youtube.com/watch?v=CQcVJsNxPNs


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ...
PostNapisane: 28 grudnia 2007, 08:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
sebas1988op napisał(a):
Wiec w moim samochodzie wygląda to gdzieś tak jak na fotce. No i sam już nie wiem co by to mogło być. Normalnie złapie za koło jak jest wyprostowane i ruszam całym kołem do przodu i do tyłu. A kumpel patrzał na tą tuleje i mówił że sie ona rusza w środku w lewo i w prawo. No chyba ze to jakieś specyficzne sportowe zawieszenie jest i nie jest przystosowane do polskich dróg. Chociaż to śmieszne. Gumy te są firmy " Moog " . Chyba niezbyt złe ( tak myślę ) :D
Obrazek Czekam z niecierpliwością na odp. Pozdrawiam. Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku!!



Moog nie jest zlą firmą. Moim zdaniem wszystko masz ok, po to na tulei sa strzalki by zamontować ją poprawnie, tak aby jej ruch (amortyzacja) odbywał się w odpowiednim kierunku, problem zaczyna sie gdy tuleja sie rozwarstwi i ruch zaczyna byc zbyt duzy ;)

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana tuleji wahacza
PostNapisane: 26 listopada 2010, 20:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Panowie a mam pytanie czy ktoś z was montował pełne tuleje MEYLE ? Takie jak na obrazku ? Komfort bardzo spada ?

Obrazek

Podobnież też są centryczne i acentryczne - które to powodują że koło się nam lekko pochyla a tego nie chcę bo i oponka się pewnie szybciej będzie wycinać.

Ogólnie jakie wrażenia na MOOG`u ? Bo nie wiem czy brać te pełne MEYLE czy może po prostu MOOG`a.




Druga sprawa czy da radę zmienić te tuleje na samochodzie ? Jeżeli tak to jak się do tego zabrać ? :)

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana tuleji wahacza
PostNapisane: 26 listopada 2010, 23:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Chyba nie ma sensu montowac acentrycznych bo potem trzeba ustawic zbieznosc. Co do zmiany tulei na samochodzie to odkrecasz tuleje, sciagasz sciagaczem i musisz wyprasowac i wprasowac nowa w obudowe. Wahacza nie trzeba sciagac calkiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana tuleji wahacza
PostNapisane: 27 listopada 2010, 00:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 373
Moje BMW: E30
Kod silnika: S85B16
Tak jak pisałem na bmw-e30. Centryki M3 3.2 i czasami zwykłe E36, Acentryki M3 E36 3.0 zwykłe E36 , M3 E30 (tak podaje katalog) ale często te z M3 E30 są nie wiedzieć czemu droższe nawet o 50%.

Komfort...nie ma różnicy. Bardziej bezpośredni układ bo wahacz mniej pracuje. Ale na dziurach nadal jest tłumienie bo to jednak wciąż guma.

Wymiana na zasadzie:
-wykręcić 2 śruby z ucha i zciągnąć z wahacza
-rozdłubać środek tulei i wyciąć brzeszczotem metalowy pierścień
-wprasować nową tuleję wg znaków (bądź acentryk dziurą na zewnątrz auta) na pierwszym lepszym dobrym imadle, zbić kawałki tulei z wahacza
-włożyć na wahacz (nawet za pomocą jakiegoś smarowidła) , skręcić i fin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana tuleji wahacza
PostNapisane: 27 listopada 2010, 09:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Grzesiek2290 napisał(a):
Tak jak pisałem na bmw-e30. Centryki M3 3.2 i czasami zwykłe E36, Acentryki M3 E36 3.0 zwykłe E36 , M3 E30 (tak podaje katalog) ale często te z M3 E30 są nie wiedzieć czemu droższe nawet o 50%.

Komfort...nie ma różnicy. Bardziej bezpośredni układ bo wahacz mniej pracuje. Ale na dziurach nadal jest tłumienie bo to jednak wciąż guma.

Wymiana na zasadzie:
-wykręcić 2 śruby z ucha i zciągnąć z wahacza
-rozdłubać środek tulei i wyciąć brzeszczotem metalowy pierścień
-wprasować nową tuleję wg znaków (bądź acentryk dziurą na zewnątrz auta) na pierwszym lepszym dobrym imadle, zbić kawałki tulei z wahacza
-włożyć na wahacz (nawet za pomocą jakiegoś smarowidła) , skręcić i fin


Kupię jednak zwykłe MOOG`i bo mi wystarczą. Co do ściągania to ściągacza nie mam ale chyba zrobię tak jak piszesz wytnę gumę naokoło a potem dremelkiem przetnę tuleję metalową i zsunę z wahacza :)

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL