kszyhu napisał(a):
Od razu napiszę że w ogóle nie użyłeś "lupy" aby znaleźć info nt zagadnień które poruszyłeś. A na wszystko są tu odpowiedzi. Nie bezpośrednio, ale w wielu tematach przewija się tuning silników m52tu/m54.
Szukałem dużo. Nie tylko na tym forum. Ale jak się okazuje, im więcej się czyta, tym mniej się wie. Przewertowałem dużo tematów i dowiedziałem się, że z grubsza "nie ma sensu nic robić, bo wychodzi nieopłacalny stosunek wzrostu mocy do włożonych pieniędzy", albo głównie stożki/turbiny/kompresory. Ale cieszę się, że odpowiedziałeś, bo z tego, co widzę, to jednak da się coś zdziałać. Jeżeli pamiętasz tematy o których mówisz, to proszę o podesłanie linka. Ja postaram się poszukać jeszcze raz tutaj.
kszyhu napisał(a):
R6 od BMW, samo w sobie ma świetną kulturę pracy (jeśli nie jest zajechanym szrotem). Nie ma tutaj co poprawiać.
Pisząc kultura pracy, mam na myśli głównie poprawienie fabryki co do apetytu na olej. 3-4l/10kkm to jednak trochę dużo. Czytałem o tym przed zakupem auta, ale jak mam możliwość poprawić, to skorzystam.
kszyhu napisał(a):
Tyle wywodów o odrestaurowywaniu i tuningowaniu a oczekujesz przyrostu bagatela 19km ?
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie ze sztuką po remoncie silnika, to Tyle to uzyskasz po wymianie kompletnego wydechu na sportowy, mniej restrykcyjny i finalnie dobrym strojeniu mapy.
No właśnie. Tyle się spodziewałem po przeczytaniu tych informacji. Praktycznie wszędzie piszą, że się nie da, nie opłaca, za drogi interes i, że na wolnossaku się nie opłaca nic robić.
Co do mocy, to od razu dołożyłbym turbinę, ale właśnie martwię się o skrzynię, czy wytrzyma doładowanie 0.5-1 bar.
kirpek napisał(a):
Nie zarobisz takiego niuta w n/a aby automat zmęczyć.
No właśnie czytając to i owo trochę się martwiłem co do skrzyni. Ale skoro się da, to będę coś działał w tym kierunku.