BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 02:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2008, 12:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 885
Lokalizacja: z duzego pokoju
Jednak wymiana przekaznikow na nowe nie przyniosla oczekiwanego efektu. I problem istnieje nadal.

Gdy odpalam samochod kontrolka gasnie, ale po jakims czasie zapala sie na nowo(roznie raz po 2km nieraz po 80km). Ostatnio wymieniajac zarowki oswietlenia licznika, zauwazylem, ze po zalozeniu licznika kontrolka zapala sie jakby czesciej, wiec znow wyjalem licznik i zmienilem zarowke ABS-u, ale tez zapalila sie po jakims czasie. Oczyscilem rowniez styki na przykaznikach i podgialem je, zeby lepiej stykaly. Jednak bez skutku.

Czy wie ktos gdzie jeszcze szukac przyczyny???

Pozdrawiam

_________________
Obrazek
Bald Mein Wagen ;)
http://www.youtube.com/embed/ixuicqPQY9Q?rel=0
http://www.youtube.com/watch?v=CQcVJsNxPNs


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2008, 12:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Brzeg
Moje BMW: e38 740i
Kod silnika: M60
Czy coś zmieniło się po włożeniu innych przekaźników? Inaczej zachowywał się ABS niż na starych?


Proponuję sprawdzić też czujniki przy kołach przednich bo tam najczęściej padają, albo za pomocą kompa albo samemu mierząc ich oporność za pomocą miernika. Czujniki bez oporu są zepsute. Kiedyś ktoś napisał, że czujniki powinny mieć oporność ok 1200-1300 ohm. Ja jak sam sprawdzałem, to zepsuty czujnik wyraźnie nie miał oporności.



Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2008, 12:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 885
Lokalizacja: z duzego pokoju
xqmichal napisał(a):
Czy coś zmieniło się po włożeniu innych przekaźników? Inaczej zachowywał się ABS niż na starych?


Trudno to ocenic, gdyz zapalnie sie kontrolki nawet na tych samych przekaznikach odbywalo sie roznych odstepach czasu. Wyprobowalem 3 komplety przekaznikow w tym nowe.

xqmichal napisał(a):
Proponuję sprawdzić też czujniki przy kołach przednich


Obydwa sa nowe, gdyz wczesniej kontrolka swiecila sie nieustannie.

_________________
Obrazek
Bald Mein Wagen ;)
http://www.youtube.com/embed/ixuicqPQY9Q?rel=0
http://www.youtube.com/watch?v=CQcVJsNxPNs


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2008, 13:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Brzeg
Moje BMW: e38 740i
Kod silnika: M60
To może czujniki w tylnych kołach, tam też czasami padają, tylko dostęp do nich jest trudniejszy.


Poza tym czasami też są problemy z samymi kablami do czujników, tzn. tymi które idą od samochodu; mogą być ułamane i nie zawsze stykają.


W następnym kroku sprawdzić należy ładowanie, czy akumulator nie jest za słaby.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2008, 13:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 885
Lokalizacja: z duzego pokoju
xqmichal napisał(a):
To może czujniki w tylnych kołach, tam też czasami padają, tylko dostęp do nich jest trudniejszy.


Ale jakby to byl wina czujnikow to by kontrolka nie gasla przy odpalaniu. Wiec raczej odrzucam ta teze(czujnikow).

xqmichal napisał(a):
Poza tym czasami też są problemy z samymi kablami do czujników, tzn. tymi które idą od samochodu; mogą być ułamane i nie zawsze stykają.

W następnym kroku sprawdzić należy ładowanie, czy akumulator nie jest za słaby.


Tez mi sie wydaje, ze to moze byc wina kabli(instalacji), ale wez tu znajdz "gdzie"?

Co do ladowania i regulatora to faktycznie musze to sprawdzic, gdyz skoki napiec tez moga powodowac takie zapalanie sie kontrolki :kwasny: .

Czy na odpalonym samochodzie i wlaczonym radiu oraz swiatlach, gdy wlaczecie dmuchawe na najwyzszy stopien spadaja wam na chwile obroty, ale po chwili wracaja do normy???

Ladowanie sprawdzone wszystko jest w porzadku.

Teraz gdy jest cieplo kontrolka sie nie zapala, natomiast gdy tylko temperatura powietrza spadnie do ok. +7 stopni kontrolka po jakims czasie zaczyna swiecic. Wine na 90%(wg mnie) ponosi sterownik ABS-u (pod schowkiem).

A wszystko przez to, ze dlugi czas jezdzilem na zapalonej kontrolce :mur:.

Narazie mimo smiesznych cen sterownikow(uzywane) zostawiam to w spokoju, gdyz jest cieplo i kontrolka sie nie swieci, ale jak tylko zacznie sie jesien bede musial poszukac takiego sterownika, chyba ze niedlugo znow sie zapali to wtedy szybciej.

Pozdrawiam

_________________
Obrazek
Bald Mein Wagen ;)
http://www.youtube.com/embed/ixuicqPQY9Q?rel=0
http://www.youtube.com/watch?v=CQcVJsNxPNs


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 19:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 885
Lokalizacja: z duzego pokoju
W koncu po dlugim czasie rozwiazalem problem, ktory lezal po stronie niedzialajacego prawidlowo czujnika polozenia pedalu hamulca( Bremswegsensor), jest to nr. 10 na ponizszym obrazku.
Obrazek

Owy czujnik mozna sprawdzic przez zbadanie jego oporu, w tym celu odlaczamy doprowadzone kable i podlaczamy omomierz. W prawidlowo dzialajacym czujniku powinniscie miec opor, rzedu 250 Ohm w niektorych moze wynosic rowniez cos kolo 800Ohm, po wcisnieciu pedalu hamulca powinien wystapic wzrost wartosci, natomiast po puszczeniu powrot na wartosc 250 Ohm. Jezeli jest inaczej macie niesprawny czujnik co objawia sie zapalajaca kontrolka ABS podczas jazdy. Owa usterka jest ciezka do wykrycia nawet przez ASO, ktore naciagna was na koszty, o ktorych wole nie pisac(czujniki, przekazniki, sterownik, pompa), nierozwiazujac dalej problemu.

Takze jezeli macie problem z zapalajaca sie kontrolka ABS podczas jazdy, szczegolnie na zimnym silniku, w pierwszej kolejnosci sprawdzcie ten czujnik. Moze chociaz wam uda sie zaoszczedzic troche czasu i pieniedzy.

Problem rozwiazalem dzieki temu postowi i uzytkownikowi "alz" za co mu serdecznie dziekuje.

Z pozdrowieniami

_________________
Obrazek
Bald Mein Wagen ;)
http://www.youtube.com/embed/ixuicqPQY9Q?rel=0
http://www.youtube.com/watch?v=CQcVJsNxPNs


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2008, 08:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 167
Lokalizacja: BolkĂłw
mam podobnie jak ty czasami zapala mi się ABS po przejechaniu kilometra czasami po 50 km a czasami wcale.Ciężko się dorwać do tego czujnika????ile kosztuje nowy????

_________________
MĂłj fioletowy szaleniec:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=29324

PS:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=478817658
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=478827186
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=478829958


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2008, 11:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 885
Lokalizacja: z duzego pokoju
..:Borek88:.. napisał(a):
czasami zapala mi się ABS po przejechaniu kilometra czasami po 50 km a czasami wcale


Mialem dokladnie to samo. Na 99% jest to wina czujnika polozenia pedalu hamulca.

..:Borek88:.. napisał(a):
Ciężko się dorwać do tego czujnika????ile kosztuje nowy????


Nie. Czujnik jest zabezpieczony "ringiem", wlozonym pionowo na czujnik, takze przy wyjmowaniu musisz go podwazyc i probowac wyciagnac do gory. Ow pierscien jest przeciety w jednym miescu co powoduje jego sprezystosc. Przy wyjmowaniu odbezpieczonego czujnika, uwazaj zeby nie wypad ci oring zapewniajacy szczelnosc(nr. 11 na powyzszym obrazku) i nieprzejmuj sie rozszczelnieniem serwa.

Podobno czujnik da rade naprawic rozbierajac go i lutujac wtyki do plytki(poprawiajac luty) ja jednak tego nie praktykowalem, gdyz wolalem kupic uzywany na szrocie za 5 euro. Niebardzo wiedzialem jak go rozebrac, gdyz byl zalyny jakim klejem od strony wtyczki.

Koszt nowego myle ze wynosi okolo 80 Euro, ale nie jestem pewien.

Pozdro

_________________
Obrazek
Bald Mein Wagen ;)
http://www.youtube.com/embed/ixuicqPQY9Q?rel=0
http://www.youtube.com/watch?v=CQcVJsNxPNs


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2008, 20:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 167
Lokalizacja: BolkĂłw
ale kolego do tego czujnika to się trzeba dobrać w jaki sposób chodzi mi o to czy w kabinie trzeba coś rozbierać koło pedała hamulca,czy od spodu samochodu czy jeszcze jakoś inaczej?

poszukam na szrocie tego czujnika bo szkoda mi kasy na nowy.

Pozdro

_________________
MĂłj fioletowy szaleniec:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=29324

PS:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=478817658
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=478827186
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=478829958


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2008, 06:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 885
Lokalizacja: z duzego pokoju
Kompletnie nic nie musisz rozbierac. Czujnik znajduje sie przy servie, zaraz obok zbiornika plynu hamulcowego czyli jak podniesiesz maske to po prawej stronie, przy serwie zobaczysz czujnik do ktorego podlaczony jest kabelek. Tak jak na ponizszym rysunku.
Obrazek

_________________
Obrazek
Bald Mein Wagen ;)
http://www.youtube.com/embed/ixuicqPQY9Q?rel=0
http://www.youtube.com/watch?v=CQcVJsNxPNs


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2008, 17:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
U mnie jest podobny problem jak auto jest zimne to abs nie działa a jak sie silnik zagrzeje zgaszę i zapalę to działa. Byłem z tym nakompie ale nie umiał się polączyć z abs-em z wszystkim innym się połączył ale z abs-em nie. Sprawdzalem czujniki przy kołach woltomierzem nawet oscyloskopem i wszystko OK. Czyjnik przy serwie gdy hamulec jest w stanie spoczynku pokazuje równe 250 ohm lecz gdy wcisnę hamaulec do oporu to wskaże 500 ohm a potem się stabilizuje i wskazuje 470 ohm takie dziwne skakanie wartości. Ile ma być ohm przy wciśniętym hamulcu?

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2008, 10:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 885
Lokalizacja: z duzego pokoju
Michał2906 napisał(a):
Ile ma być ohm przy wciśniętym hamulcu?


Dokladnie nie wiem, wiem napewno ze przy wciskaniu hamulca ma sie zwiekszac u mnie chyba nawet dochodzilo do 1000 ohm(nie pamietam), wiem rowniez ze w przypadku puszczania pedalu powinno sie stabilizowac na 250Ohm.

Problem moze byc tego typu, ze nie chodzi o wartosc tylko o to, ze czujnik czasami nie dziala tzn. ze na 20 wcisniec haumlca dziala, a w pewnym momencie nie. Ja tak mialem, przy kilku probach dzialal a przy kilku pokazywal 1 Ohm.

_________________
Obrazek
Bald Mein Wagen ;)
http://www.youtube.com/embed/ixuicqPQY9Q?rel=0
http://www.youtube.com/watch?v=CQcVJsNxPNs


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2008, 14:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Podłączę się pod temat czy aby zdiagnozować czujnik abs miernikiem czyli sprawdzić ile ma omów, wystarczy podłączyć się pod wtyczkę która jest przytwierdzona do nadkola?Czy trzeba wyjąć czujnik i tam sprawdzić?
ps. sprawdzałem czujnik na wtyczce i zaraz przy podłączeniu pokazywał wartości między 600 a 1100 ale tylko na pół sekundy za chwilę pokazywał już stałą wartość 001 jak interpretować taki wynik, pod warunkiem że można sprawdzać ilość omów na tej wtyczce?

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2008, 17:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 coupe
Ja również się podepnę pod temat, chociaż mój problem z ABS jest ciut inny. Otóż wymieniłem ostatnio zegary. Do swojej 323 włożyłem licznik od 328. Po wymianie zegarów nie gaśnie kontrolka ABS. Byłem już wpiąć auto w komputer ale nie znalazło żadnych błędów.

Czego zatem może dotyczyć ten problem? obydwa liczniki rozebrałem na części pierwsze i spostrzegłem, że mój oryginalny (VDO) od nowego (Motometer) różni się tylko tym że nie ma z tyłu takiego chipa/bateryjki. No właśnie od czego to jest i dlaczego tylko w niektórych licznikach to jest??

Za wszelkie sugestie jak rozwiązać mój problem będę po stokroć wdzięczny.

_________________
http://dobrakasa.blogspot.com/

Obrazek

Moje E36 Coupe

Moje E46 Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, 17:27 
witam mam mały problem z abs.mianowicie świeci mi się kontrolka cały czas ,a w momencie gdy wciskam pedał hamulca to to koła się blokują czyli abs nie działa!!!!!!!!!!!!czujniki sprawdzone ,są sprawne.pedał hamulca zachowuje się jak by był zapowietrzony czyli za pierwszym wduszeniem wpada a za drugim łapie wyżej. :wsciekly:
pomocy :kwasny:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 17:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 167
Lokalizacja: BolkĂłw
w końcu zaopatrzyłem się w nowy czujnik :) niestety nie mam pojęcia jak go wyciągnąć z serwo:( wie ktoś może jak to się wyjmuje???no i jeszcze mam pytanko czy wymieniać czujnik samemu czy jechać do mechanika???

Obrazek

[ Dodano: 22 Listopad 2008, 11:38 ]
dodam jeszcze że abs zapala mi się jak silnik się rozgrzeje,tak jest za każdym razem.I nawet jak jak zgaszę silnik i zapale ponownie abs po chwili sie zapala znowu....

_________________
MĂłj fioletowy szaleniec:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=29324

PS:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=478817658
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=478827186
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=478829958


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2008, 16:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: Czarna biaÂłostocka
mam ten problem z abs i zapala mi sie lampka mam słaby akumulator moze to od tego juz kilka razy mi padl i nie moglem odpalic a licznik jak troche pojerzdze to wiesza mi sie na 60km/h i puzniej przeskakuje na np.100km/h szwagier muwi mi ze to końcówka w moscie trzeba ja spryskac wd40 może ktos pomuc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 grudnia 2008, 18:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Witam wszystkich ponownie,

Może ktoś u siebie sprawdzić rezystancję, w gnieździe przy pompie ABS-u pomiędzy pinem 5 a 6? Jest to motor pump sensor. Rezystancja powinna wynosić 14 ohm tak jest podane przynajmniej w autodacie. Ja sprawdzałem u siebie, po rozłączeniu wtyczki przy pompie i pomiarze rezystancji elektrozaworów, wszystko się zgadza z oporem podamym przez auto datę jednak ten motor pump sensor u mnie ma nieskończoną rezystancję czyli przerwę. Silnik pompy działa bo po podaniu 12 V na pompę, pompa staruje. Wg mojej oceny padł właśnie ten czujnik albo są uszkodzone przewody które idą od wtyczki do pompy. Mam pytanie za co ten czujnik jest odpowiedziałny? czyżby przesyłał do sterownika ABS informacje o działaniu silnika pompy? Moje BMW to 320i 92 rok.

Pozdrawiam

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 13:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: WÂąbrzeÂźno
Witam!
Mam mały problem z czujnikiem ABS'u a mianowicie u mnie w moim 318is coupe E36 z 93r. jest czujnik który we wtyczce ma tylko 2 piny - a wszystkie które są dostępne aktualnie na rynku mają 3 piny - czy ktoś jest mi wstanie doradzić po co jest ten trzeci pin ? Przecież czujnik ABS to zwykły rezystor...... W miom gnieździe ABS'u jest też trzeci otwór - z tym że wogóle nie jest podłączony pod ni9c - wiec jak już wydam kase na ten 3pinowy - to czy będzie u mnie działał ?????????????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 20:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
u mnie z przodu też były 2 pinowe jednak przy wymianie wymieniłem oba na trzy pinowe i działa

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL