BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 23:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] kontrolka silnika - nieprawidlowy skład mieszanki pali
PostNapisane: 20 marca 2009, 05:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Polkowice
Witam serdecznie. Mam mały problem mianowicie jechałem sobie spokojnie po pracy i w pewnym momencie zapalila mi sie kontrolka silnika. Na drogi dzien pojechałem na diagnostyke, facet posprawdzal i wykazało błąd o nazwie "niepoprawny skład mieszanki paliwowo powietrznej". Wykasował błąd pobawil sie jeszcze kompem kontrolka juz nie swiecila. Jego rada i diagnoza to gówniane paliwo dlatego komputer nie potrafil dostosowac parametrow :znudzony: Pojechałem wiec na shella zalałem do pełna V-Powera i po 100km znowu sie zapaliła :zdziwko: ktos mial moze podobne przygody?

Auto zachowuje sie normalnie nie szarpie nie przerywa ale przeszło prawdopodobnie w tryb awaryjny bo 200km na połowie baku to jakies 15l / 100km a nie krece wysoko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2009, 08:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: ToruĂą
Witam mam to samo kolego ten temat jest opisany stronędalej ja zamówiłem przepływomierz bo to prawdopodobnie przez niego tak się dzieje !!Dostanę w poniedziałek i zamontuję na 99 % przepływomierz !!! to nie błąda paliwa ja leje i 98 i V power + i jest to samo !!! Pozdrawiam :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2009, 04:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Polkowice
Kryss napisał(a):
to prawdopodobnie przez niego tak się dzieje

Przepływka BOSCHa to wydatek 5 stówek niemam zamiaru domniemać.
W sumie po odpięciu przepływki auto zachowuje sie zupełnie inaczej, czy to mozliwe aby przepływomiez był uszkodzony ale tylko w nieznacznym stopniu a moze silniczek krokowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2009, 20:09 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 47
Posty: 532
Lokalizacja: Hersham
Moje BMW: brak
mialem mysle podobnie.wlalem paliwo na tesco i swiecila mi czasem kontrolka i byl tryb awaryjny.tez ponoc gowniane paliwo.pojechalem a komp skasowali bledy zalalem 99 na esso i dalej to samo.pojechalem do kolesia od bmw i sprawdzil sady jedna byla walnieta zle podawala dane do kompa a ten zle mieszal mieszanke.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 12:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Polkowice
Wiec polecasz najlepiej pojechac do diagnosty BMW a nie do uniwersalnego bo moze byc błąd szczegółowy typu sonda lub czujnik temperatury powietrza zasysanego. hhmmm no wsumie Ci diagności od wszystkiego to je..ni KOWALE a nie fachowcy. Zalezy mi zdiagnozowac dokladnie błąd bo w ciemno mozna wymieniac wszystko a to trzepie po kieszeni :przestraszony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 15:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 47
Posty: 532
Lokalizacja: Hersham
Moje BMW: brak
Szczerze jako to mowia od wszystkiego to od niczego.ucza sie na naszych bmw za nasze pieniadze.niestety taka samutna prawda.zmienisz przeplywke zaplacisz 500 pln okaze sie ze to nie to mechanik kasy za to Ci nie odda.wyleczylem sie z takich.znalazlem tylko od bmw sprawdzonego i z renoma.ma dostep do czesci ktore ma taniej niz w servisie ale to w UK a nie w Polsce....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 20:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Polkowice
problem nadal aktualny :/ Nadal brak objaw poza gigantycznym spalaniem ktos mi powiedzial ze to bankowo czujnik temperatury... Mam pytanie jaki to moze byc czujnik ile ich wogule jest i od czego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2009, 17:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego objawy wskazują na sondę lambda
duże spalanie i zły skład mieszanki
ale w BMW powinno się zacząć od dobrego kompa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2009, 09:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Polkowice
ryszard55 napisał(a):
objawy wskazują na sondę lambda


ale przy walnietej sadzie silnik chyba by sie dusil i na obroty nie wchodzil a czasem moze nawet gasł?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2009, 17:47 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
tak by było przy walniętej przepływce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 06:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Polkowice
pojawily sie pierwsze objawy. Przy ktoryms odpaleniu silnika danego dnia auto gasło odpalało i nie trzymało obrotów, takie wzuumm i zdech i w kółko oraz falujace obroty w przedziale 500 do 900 obr. W tym tyg mam wypłate wiec wymienie sąde i dam znać czy pomogło.
ryszard55 dziekuje za wskazówke na temat sondy pierwszy kierunek obrany :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 14:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Niechorze
Moje BMW: e46 316I 1.9
Kod silnika: M43TU
u mnie dzieją się te same cyrki od zeszłego tygodnia, auto wogóle nie chce już odpalać i śmierdzi po paliwem, (leje paliwo zawsze na tej samej sprawdzonej stacji )
jak czasem dodam gazu i odpali to się dusi i obroty od razu spadają do zera aż gaśnie, chyba że przygazuję ale to też jest na chwilę bo jak puszczę gaz znowu gaśnie , do tego wszystkiego zaczyna budą trząść i nie miły odgłos traktora pojawia się, mechanik wskazuje na przepływkę lub taki pierdzielnik koło silniczka krokowego po lewej stronie ( nie wiem co to jest?) z waszych opini wynika że to przepływka lub lambda, co do lambdy OK z przepływką gorzej bo moja była wymieniona przez poprzednika jakieś 15 tyś km temu

:looka: :zalamany: :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 17:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Polkowice
Akwamaryn napisał(a):
taki pierdzielnik koło silniczka krokowego po lewej stronie ( nie wiem co to jest?)


chyba czujnik polozenia przepustnicy bo czujnik od temp. jest bardziej z lewej

Akwamaryn napisał(a):
z przepływką gorzej bo moja była wymieniona przez poprzednika jakieś 15 tyś km temu


a masz na to jakis dowód? pozatym jesli nie zalozył ori BOSHA to zamiennik mozna sobie w du.. wsadzic bo wystarcza wlasnie na jakies 10tys km :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 17:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Polkowice
Akwamaryn napisał(a):
taki pierdzielnik koło silniczka krokowego po lewej stronie ( nie wiem co to jest?)


chyba czujnik polozenia przepustnicy bo czujnik od temp. jest bardziej z lewej

Akwamaryn napisał(a):
z przepływką gorzej bo moja była wymieniona przez poprzednika jakieś 15 tyś km temu


a masz na to jakis dowód? pozatym jesli nie zalozył ori BOSHA to zamiennik mozna sobie w du.. wsadzic bo wystarcza wlasnie na jakies 10tys km :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 17:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Polkowice
Akwamaryn napisał(a):
taki pierdzielnik koło silniczka krokowego po lewej stronie ( nie wiem co to jest?)


chyba czujnik polozenia przepustnicy bo czujnik od temp. jest bardziej z lewej

Akwamaryn napisał(a):
z przepływką gorzej bo moja była wymieniona przez poprzednika jakieś 15 tyś km temu


a masz na to jakis dowód? pozatym jesli nie zalozył ori BOSHA to zamiennik mozna sobie w du.. wsadzic bo wystarcza wlasnie na jakies 10tys km :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 14:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Niechorze
Moje BMW: e46 316I 1.9
Kod silnika: M43TU
Witam

a no już mam dowód na to że to przepływka, byłem na kompie i wywaliło mi trzy błędy w tym bezpośrednio samą przepływkę ... nowa bosch zakupiona jutro powinna być :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 21:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Polkowice
a pozostałe błędy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 06:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Niechorze
Moje BMW: e46 316I 1.9
Kod silnika: M43TU
2. błąd tyczył się złej mieszanki paliwa
3. szczerze nie pamiętam dokładnie, ale wskazywało też na coś z przepływką i mieszanką paliwa :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 11:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: ToruĂą
Panowie czy rozwiązał ktoś prblem bo u mnie cały czas walcze i nie mam pojęcia sondy niby pracują przepływka działa kolektor dolotowy szczelny i zawsze jak usunę błąd to 2 dni i się pojawia na programie CDIF 2 pokazuje błąd 171 Test Paliwowy. ????? Załamuje ręce może jakieś namiary na speca bo już wydaje ty kasy i nie ma efektów .. ????? :( :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 11:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Niechorze
Moje BMW: e46 316I 1.9
Kod silnika: M43TU
witam

dam ci dobrą radę jedź na kompa do dobrego warsztatu gdzie robią tylko bmw a przede wszystkim tam gdzie mają DIS-a

ja walczyłem z tym kłopotem i z szarpaniem tyle czasu że szkoda gadać wydałem kasy na nie potrzebne klamoty które mam teraz w bagażniku, doszło do tego że auto zaczęło gasnąć
podczas hamowania, w końcu pojechałem do warsztatu bmw , auto jak nowe
podłączyli pod kompa zestroili silnik i fura lata
mam jeszcze jeden problem z blokowaniem się obrotów ok 1,5-2,5 tyś obrotów
jadę na warsztat jeszcze raz gdyż poprzednio było już za późno aby to naprawić
ale gościu powiedział że nie jest prorokiem ale na 90 % to przepływka choć na kompach wyskakuje że jest ok tak że tandetnym kompom mówimy nie i jeździmy na te z DIS-em :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL