Koledzy,dołączam do was z podobnymi kłopotami,też 523i.Najpierw kilka rad dla badboy28,kolego termostat do wymiany,to pewne,tylko pytanie czy oryginał czy zamiennik?ale o tym póżniej. Po drugie,uruchom sobie test nr 7 dotyczący temp.-możesz mieć zablokowany,jest na forum jak to uruchomić. Ustal dokładną datę prod.auta,jeśli nie masz briefu to poproś na forum o rozkodowanie VIN.W 523i jest ważna data produkcj- przed czy po 09.1998r,są m.in.inne termostaty z temp. otwarcia,inne świece,chyba inne visco i może jeszcze coś... Jeśli nie działa ci visco musisz wymienić.U mnie silnik był niedogrzany i wymieniłem termostat na zamiennik Wahler(39zł),wskazówka w pionie,nie wyrzuca płynu tylko trochę za wysoki poziom,płynu nie ubywa,ogrzewanie działa tylko zimny lub ciepły dolny wąż.W tym silniku- prod.przed 09.1998- temp.otwarcia termostatu wynosi 92 st.C,to pewna informacja,a umnie ten zamiennik owszem otwiera ,ale dopiero przy 98-99,temp.spadnie do 93,termostat się zamknie i w praktyce chłodnica prawie nie pracuje.To nie tak ma działać.Na dodatek termostat nie chce się otworzyć gdy silnik pracuje na wolnych obrotach,jak ma choć 1500-2000 obr otwiera. Jutro mam mieć oryginalny termostat,w środę zamierzam wymienić i odpowietrzyć,będzie porównanie co wart jest zamiennik ,a co oryginał.Liczę,że orginał rozwiąże mi kłopot.Moim zdaniem należy kupować oryginalny termostat do BMW(150zl).Napiszę jak się u mnie wyjaśni.Piszcie jak coś ustalicie.
_________________ Marek
|