BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 maja 2025, 03:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 528i Problem z obrotami i spalaniem
PostNapisane: 22 marca 2009, 22:50 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Newark
Mam całkiem spory problem z Bmw e39 528 z 1998 roku.problem polega na tym,że w trakcie jazdy przy zmianie biegu lub wrzuceniu luzu, silnik nie schodzi poniżej 1500 obrotów..do tego dochodzi szarpanie auta na czwartym biegu w przedziale 1500 do 2000 tys obrotów.Nie ma wogole hamowania silnikiem gdyż ten nie schodzi z obrotów.Przy spokojnej jeździe na drugim biegu trzymając obroty w zakresie 1500 2000 tysiące czuć szarpniecie i auto nagle dostaje wyższe obroty i przyspiesza.Do tego wzrosło spalanie i ekonomizer poprostu wariuje.Wszystko sie uspokaja(obroty spadają do ok700 i ekonomizer wraca na zero kiedy zatrzymam auto do zera.Na komputerze wyskoczył błąd potencjometra na tym zaworze od powietrza.Został wymieniony,bład zniknął a problem pozostał.Prosze o pomoc jak ktoś wie co to może być.I najlepiej gdzie tego szukać bo za granica ciężko im cokolwiek wyjaśnić:)


Ostatnio edytowano 22 marca 2009, 22:54 przez speedee, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: komp
PostNapisane: 19 maja 2009, 06:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 372
Moje BMW: 728i Sport
Siema... Proponuję ci podjechać na kompa...

A tak wogóle to pozdro z Lincoln :)

_________________
***A State Of Trance***

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 09:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
speedee, takie zachowanie często pojawia się w właśnie przy nieprawidłowym ustawieniu przepustnicy, bądź nieprawidłowym działaniu TPS-u (czujnika położenia przepustnicy).
Masz przepustnice sterowaną linką, czy elektronicznie??

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 14:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Ma przepustnice z linką w której często pada czujnik położenia pedału gazu PWG
Mam taką nawet w domu.
Podejrzewam że po wyczyszczeniu z nagaru będzie dobrze, tak jak w moim przypadku,
Pewnie też węzyk od regulatora ciśnienia z listwy wtrysków spadł ze starości przy zaworku odmy, ale to zauwazysz dopiero po zdjęciu przepustnicy.
Jeśli nie masz giętkiego długiego klucza na który nałożysz główkę 6mm to będziesz miał problem z odkreceniem obejmy na gumie krokowego.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 15:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Boggy e36
Coś Ty tu spłodził:
Cytuj:
Ma przepustnice z linką w której często pada czujnik położenia pedału gazu PWG

Jak przepustnicę otwiera linka to na niej (przepustnicy) znajduje się czujnik i jest to TPS
(przy elektronicznej też jest coś jakby TPS)
jak linki niema to przepustnica jest elektroniczna czyli czujnik PWG odczytuje położenie pedału przyspieszenia i podaje sygnał do odpowiedniego otwarcia przepustnicy.
Poco przy lince PWG żeby badać zużycie linki??

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Ostatnio edytowano 19 maja 2009, 15:39 przez Toudi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 15:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
I tu się mylisz kolego.
Mam z linką a na kompie bardzo ładnie można bylo zauważyć że czujnik "pod nazwą PWG" nie pracuje tak jak powinien.
A czujnik jest wbudowany i obudowany do przepustnicy a nie jak TPS przykręcony z boku.
Obrazek

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 15:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Słuchaj no, wiem co to PWG i jak działa. Tylko że owa linka nie idzie do przepustnicy tylko do tego czujnika. Więc jak przepustnice pociąga linka przyczepiona z drugiej strony do pedału przyspieszenia to niema czujnika położenia pedału przyspieszenia - PWG
Ty piszesz że ma przepustnice z linką i z PWG :zdziwko:

P.S. teraz mi dopiero to zdjęcie się otworzyło i jest jak mówiłem linka wychyla czujnik PWG, a przepustnicę otwiera silnik krokowy wbudowany po lewej stronie.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Ostatnio edytowano 19 maja 2009, 15:33 przez Toudi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 15:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Ma dokładnie taką jak na focie u góry.
PWG jest w środku razem z DKP i to że wszystko ciągnie linka nie ma znaczenia.
Gdyby nie było PWG i linki , to jak wytłumaczysz fakt że po podłączeniu kompa z tą przepustnicą pokazywał się wykres pracy PWG ???
Jak by nie było to pewnie nic by nie pokazywał.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 15:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Czym się zajmujesz na codzień??

Ja nie mówię że niema tam PWG, tylko widzę że nie do końca orientujesz się jak to wszystko działa.
Twoja rada może być słuszna pod warunkiem że speedee ma elektroniczną przepustnicę.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 15:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Czyli jaka w/g ciebie jest ta co wyżej ???
to jest do mojego auta a wyjęta z e39 z motoru M52TU czyli takiego jak w temacie.
Temat dotyczy e39 98r więc śmiem stwierdzić że ma właśnie m52TU

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 09:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Jest elektroniczna.
Linka porusz tym po prawej (kołem przepustnicy) czujnik PWG odczytuje jak mocno został wciśnięty pedał przyspieszenia, a to po lewej i to nie jest żaden potencjometr, tylko element wykonawczy (Aktuator) kontroli trakcji (ma on za zadanie przymknąć przepustnicę w momencie poślizgu lub buksowania kół), odpowiednio wychyla przepustnicę.
Tyle tylko że w 98r możesz spotkać zwykłą przepustnice, gdzie do kontroli trakcji wykożystana jest druga dodatkowa przepustnica.
Chodziło mi tylko o to że mieszasz pojęcia.
Albo przepustnica jest tradycyjna, sterowana linką, czyli linka bezpośrednio ciągnie klapę, a jej wychylenie odczytuje TPS.
Albo, nieważne jakie rozwiązanie, jest czujnik położenia pedału przyspieszenia PWG i to na jego podstawie klapa przepustnicy jest wychylana przez silnik krokowy przepustnicy (do właściwego działania takiego układu niezbędna jest kalibracja)
Niema czegoś takiego jak Ty napisałeś.
Mogłem trochę Cię w błąd wprowadzić tym moim gadaniem że linki niema, chodziło mi raczej że ona bezpośrednio nie steruje klapą, ale źle to ująłem. Mea Culpa :wstyd:

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Problem z obrotami i spalaniem
PostNapisane: 14 maja 2016, 12:21 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
Witam sorki ze odkopuje temat ale mam taki problem ze autko pracowało normalnie aż do czasu jak zawiesił się krokowy, wtedy przy dopaleniu zimnego obroty były zbyt niskie ale po chwili było ok , teraz przeczyściłem korkowca i jest fajnie ale tylko po odpaleniu pierwszym cały czas jest dobrze obroty spadają do normalnych wolnych, ale juz po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jak autko stoi to jest ok a w czasie jazdy niestety utrzymuje 2tys obr przy zatrzymaniu spadają do normalnych i po ruszeniu to samo co sprawdzić wyczyscic wymienić? autko to e39 528 1996r na lpg i pb tak samo się zachowuje :( ...
ps; teraz jeżdżę z odłączonym krokowcem obr utrzymuje ok 900-1000 ale to za duzo i tak i denerwuje mnie to ze jest cos nie tak...

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Problem z obrotami i spalaniem
PostNapisane: 14 maja 2016, 23:39 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
pomoze ktos? a i dodam ze spalanie tez niestety wzrosło bo ekonomizer nie spada do zera po puszczeniu gazu, chyba ze jest ok 3500obr to wtedy spadnie na chwile...

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Problem z obrotami i spalaniem
PostNapisane: 15 maja 2016, 09:03 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 240
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: 523ia e39
Kod silnika: m52
Taka mala uwaga glupia ale jednak sprawdź kolego czy ci przepustnica się domyka do konca, chodzi o to czy się nie przycina bo problem moze być mechaniczny nie elektroniczny. Wyjmij przepustnice i ja oczyść i nasmaruj. Ja mialem tak w m52 96rok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Problem z obrotami i spalaniem
PostNapisane: 15 maja 2016, 11:31 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
arooo28, ok sprawdze ale to dziwne bo tylko w czasie jazdy jest ten problem jak sie zatrzymuje to obr spadają odrazu, a w trakcie jazdy nawet z górki na luzie nie spadną wg, chyba ze przeciągne ją do odcięcia to wtedy spadają normalnie :(

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Problem z obrotami i spalaniem
PostNapisane: 16 maja 2016, 11:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 240
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: 523ia e39
Kod silnika: m52
no nie wiem mi na postoju tez bylo dobrze. od czegos musisz zaczac szukac sprobuj w ta strone


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Problem z obrotami i spalaniem
PostNapisane: 24 maja 2016, 00:25 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
problem nadal sie utrzymuje wymieniony krokowy, czujnik przepustnicy i niestety nadal to samo , jedynie po pierwszym odpaleniu jest ok i mozna jezdzic cały dzien i ie bd problemu a jak zgasze i odpale ponownie problem powraca obroty ok 2500 i tak sie trzymają do zatrzymania wtedy spadają do normy , a i po odłączeniu czyjnika połozenia przepustnicy problem nie występuje, niewiem juz co jeszcze sprawdzic :mur: :mur:

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Problem z obrotami i spalaniem
PostNapisane: 24 maja 2016, 17:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
BMW520gonzo przepustnice masz na linkę ?
Jeśli tak spróbuj '' wkręcić '' śrubę na której wspiera się ona w pozycji zamkniętej i odpiąć akumulator tak na godzinę...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Problem z obrotami i spalaniem
PostNapisane: 25 maja 2016, 07:36 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
witam problem wydaje sie rozwiązany a wadliwy był zakupiony krokowy, a przynajmniej na to wygląda bo postanowiłem jeszcze raz wymienic ale na troche inny który miałem od e34 i był sprawny jakos go spasowałem ,i teraz wygląda ze wszystko juz jest ok :padam: :hyhy:

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL