BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 07:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 535 IA, V8 zbyt wolne obroty .
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 11:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa
Witam wszystkich na forum. Pytanie kieruję szczególnie do użytkowników silnika V8 m62.

Od dłuższego czasu mam w swojej buni problem z utrzymaniem prawidlowych niskich obrotow. -zamiast 700 obroty zatrzymuja sie na 500, czesto potrafi silnik zgasnac. Po wlaczeniu klimy obroty wskakuja na 700 i wszystko jest ok. Bylem juz u wielu mechanikow i nikt nie potrafi postawic konkretnej diagnozy. Samochod podlaczany byl pod kompa i nie pokazuje zadnych bledow. przyczyna nie jest tez wadliwy przeplywomierz, bo po wymianie na inny objawy nie ustapily.. Wymieniana była też sonda lambda ktora dawala zle wskazania , ale to równeiż nie pomogło. Juz mam troche dość tego problemu... Przy ostatniej wizycie u mechanika swtwierdzono przecieki pod uszczelkami dekli zaworow. mechanik twierdzi, ze w tym moze byc przyczyna umowilem sie juz na naprawe i przy okazji wymiane swiec.. oraz pzreczyszczenie przepustnicy. Jednak ja mam wrazenie ze problem tkwi w jakims sterowaniu, gdyz byly momenty ze obroty utrzymywaly sie na prawidlowym poziomie, a pozniej nagle spadaly do 500.. Czy spotkal sie ktos z Was z takim zjawiskiem ?. Dodam ze poza tym silnik pracuje rowno, nic sie nie dlawi, nie faluje nie przerywa..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 13:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
maciek79, ja miałem identyczny problem jak Ty.
Na klimie było bez zarzutu, ponieważ obroty podnosiły się deko i auto nie gasło.
Walczyłem z tym z pół roku, też przerobiłem takie rzeczy jak; przepływomierz, TPS, siłnik biegu jałowego, czujnik wałka rozrządu, czujniki temperatury. Problem znikł po wyczyszczeniu przepustnicy i jej niewielkiej regulacji.
Tu na forum krzyczeli zaraz na mnie, że po to jest zalakowana żeby nie dotykać.
Pracuje trochę przy samochodach ;) i wiem czego nie należy dotykać, a gdyby regulacja miała być dożywotnia to by ją tak robili, że żadnym kluczem nie dałoby się tego ruszyć.
Poprostu po kilku latach walenia tej stopki o ogranicznik, zmniejszyło się minimalne wychylenie przepustnicy, a efekt jest taki jak opisujesz. Po załączeniu AC sterownik dodatkowo wychyla silnik biegu jałowego po to aby podnieść obroty. Na wyłączonej klimie zamyka się do pozycji znamionowej i efekt jest jak widać.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 10:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa
Obrazek

Takie jak an zdjeciu mam wlasnie obroty bez wlaczonej klimy.


a takie z właczoną :

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 11:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Podkręcałeś trochę tę regulacje na przepustnicy??
Nie znalazłem innego sposobu na swoje zakażenie. Lekkie wkręcenie regulacji podniosło obroty do nieco ponad 700, a problem z gaśnięciem znikł i nie muszę już non stop jeździć na AC ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 11:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa
Toudi napisał(a):
Podkręcałeś trochę tę regulacje na przepustnicy??
Nie znalazłem innego sposobu na swoje zakażenie. Lekkie wkręcenie regulacji podniosło obroty do nieco ponad 700, a problem z gaśnięciem znikł i nie muszę już non stop jeździć na AC ;)


Nie moge za bardzo podkrecac, bo mam model po lifcie z elektrycznie sterowana z kompa przepustnica, nie wystepuje u mnie tez cos takiego jak silniczek krokowy, umowilem sie na przyszla sobote, bo takie dalekie ma terminy jakis fachura od kompow BMW i ma zobaczyc co jest. Wczesniej juz sporo rzeczy wymienilem, , sondy lambda, przeplywomierz, pzrepustnice tez wymienilem nna s prawdzenei od innego, komplet swiec, czujnik temp.. kasy poszlo jak lodu, a problem nie zniknal.. taka to cholera.. za duzo tej elektroniki..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 11:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa
Toudi napisał(a):
Podkręcałeś trochę tę regulacje na przepustnicy??
Nie znalazłem innego sposobu na swoje zakażenie. Lekkie wkręcenie regulacji podniosło obroty do nieco ponad 700, a problem z gaśnięciem znikł i nie muszę już non stop jeździć na AC ;)


Nie moge za bardzo podkrecac, bo mam model po lifcie z elektrycznie sterowana z kompa przepustnica, nie wystepuje u mnie tez cos takiego jak silniczek krokowy, umowilem sie na przyszla sobote, bo takie dalekie ma terminy jakis fachura od kompow BMW i ma zobaczyc co jest. Wczesniej juz sporo rzeczy wymienilem, , sondy lambda, przeplywomierz, pzrepustnice tez wymienilem nna s prawdzenei od innego, komplet swiec, czujnik temp.. kasy poszlo jak lodu, a problem nie zniknal.. taka to cholera.. za duzo tej elektroniki..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 12:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Przepustnica elektroniczna, też ma taką regulację.
A robiłeś kiedykolwiek auto-kalibrację przepustnicy?? W przypadku elektronicznych przepustnic jest to wymagane, sama wymiana nie wystarczy.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=501780
Pomijają ten spór o przepustnicę na zdjęci w prawym górnym rogu widać taką śrubkę którą można wyregulować przepustnicę. U Ciebie jet podobnie.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 12:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa
Toudi napisał(a):
Przepustnica elektroniczna, też ma taką regulację.
A robiłeś kiedykolwiek auto-kalibrację przepustnicy?? W przypadku elektronicznych przepustnic jest to wymagane, sama wymiana nie wystarczy.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=501780
Pomijają ten spór o przepustnicę na zdjęci w prawym górnym rogu widać taką śrubkę którą można wyregulować przepustnicę. U Ciebie jet podobnie.


autokalibracje ... hmm nie mam pojecia, ale wydaje mi sie, ze mechanicy, ktorzy dotychcasz probowali rozwiazac moj problem chyba to robili, trudno mi powiedziec.. zapytam sie jak bede nastepnym razem. Po ostatniej wizycie u mechanika ( wielokrotnie polecanego na forach BMW) kazali mi wymienic akumulator.. wymienilem kaska poszla, ale oboty dalej sa nie tak.. ;-(. Na przyszla sobote umowilem sie do kolejnego polecanego fachowca, moze ten sprosta zadaniu.. Zastanawiam sie jeszcze , ze moze przyczyna tego jest to ze nie pali na ktoryms z cylindrow.. ale nie wiem jak to sprawdzic - czy na kompie wykarze taki defekt ?

Co do tej srubki o ktorej wspomniales to zobacze - i co mam ja pokrecic ? ona w jakis sposob reguluje obroty ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 12:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Ta śrubka powinna lekko wychylić przepustnicę, a co za tym idzie, podnieś obroty.
Cytuj:
Zastanawiam sie jeszcze , ze moze przyczyna tego jest to ze nie pali na ktoryms z cylindrow.. ale nie wiem jak to sprawdzic - czy na kompie wykarze taki defekt ?

Komputer powinien pokazać błąd wypadania zapłonu na uszkodzonym cylindrze.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 535 IA, V8 zbyt wolne obroty .
PostNapisane: 16 stycznia 2010, 19:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: Mazowsze
Moje BMW: E30 1989r
Kod silnika: M40B18
ja mam podobne problemy. Tylko, że na gazie w E30 1,8 M40, obroty spadają do 500 i a takim poziomie się utrzymują a ostatnio to wogóle gasł. Klimy nie mam, regulowałem przepustnicę(wcześniej czyściłem ją i krokowca) na ciepłym silniku(bo jka silnik zimny obroty falowały 900-1000, a jak się rozgrzał to dupa 500, albo gasł) więc regulowałem tą przepustnicę na ciepłym ustawiłem 900obr wszystko super, ale telepało trochę samochodem(lekkie drgania)zgasiłem, zresetowałem kompa, myśle będzie ok. Po kilku godzinach kiedy silnik ostygł, zapalam i obroty jałowe wynoszą 2000obr, myśle może na zimnym się ustawia, przykręciłem 900obr na zimnym, potem przejechałem się rozgrzał się i dupa w ogóle gasł. Problem opisałem w swoim wątku ale narazie bez odzewu, w razie jakby to coś poważnego było to ma ktoś silnik m20b20 z osprzętem?;) Proszę pilnie o pomoc, ponieważ auto jest mi potrzebne na codzień.

PZDR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 535 IA, V8 zbyt wolne obroty .
PostNapisane: 16 stycznia 2010, 23:01 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Toudi napisał(a):
Komputer powinien pokazać błąd wypadania zapłonu na uszkodzonym cylindrze.


Terefere... powinien ale nie pokazuje... jak zakladalem gaz to z Nikodemem w mojej odpielismy jedna cewke zaplonowa, podpielismy kompa... i co... i nic... zero bledow silnika... :)

Ja sugeruje krokowca sprawdzic i wyczyscic.

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 535 IA, V8 zbyt wolne obroty .
PostNapisane: 17 stycznia 2010, 08:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
krokowy !!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 535 IA, V8 zbyt wolne obroty .
PostNapisane: 29 stycznia 2010, 19:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: Mazowsze
Moje BMW: E30 1989r
Kod silnika: M40B18
wymieniłem krokowca, ale mam jeszcze jedno pytanie, ile obr jałowych powinien mieć silnik 1,8 M40 gdy jest zimny i przy włączonym ssaniu? bo zanim wymieniłem krokowca bawiłem się tą śrubką od przepustnicy, po wymianie krokowca rozgrzałem silnik do temp roboczej ustawiłem 950obr za pomocą tej śrubki, gdy silnik ostygł obr jałowe mają ok 2000, czy to nie za dużo? No i po wymianie krokowca, benzyna wogóle padła, znaczy pompka podaje paliwo,obroty reagują na pedał gazu normalnie, lecz po puszczeniu gazu podławi się i gaśnie. Dodam, że pali na dotyk, czy to mogą być wtryski do wymiany? Nie sprawdziłem jeszcze jak to jeździ, ponieważ padła mi pompa sprzęgła :/ pedał wpada i biegu wrzucić nie można.

Proszę o pomoc

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 535 IA, V8 zbyt wolne obroty .
PostNapisane: 30 stycznia 2010, 11:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: Mazowsze
Moje BMW: E30 1989r
Kod silnika: M40B18
ponawiam prośbę co do tych obrotów, a i zanim wymieniłem krokowca to jak na ciepłym silniku podkręciłem obroty na przepustnicy do 950(bieg jałowy), to podczas jazdy wariowały i jechałem nie dotykając pedału gazu, wciskam sprzęgło a na obrotomierzu cały czas 2000/2500 nawet 3000, zmieniałem tylko biegi a gazu dodawać nie musiałem, nie wiem co może byc, pomóżcie bo już nie wiem co robić :/

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 535 IA, V8 zbyt wolne obroty .
PostNapisane: 27 lipca 2012, 14:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 363
Lokalizacja: chorzow
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112982
witam panowie odsiewże temat trochę mam problem z obrotami dokładnie coś takiego http://www.youtube.com/watch?v=keTU_Z0OieI dodam ze wymieniona została odma wszystkie uszczelki pod kolektorami odmami przepustnicami pod kompa podpinany wiele razy żadnych błędów krokowy zmieniany dalej to samo dodam ze jak odepnę korkowca problem ustaje ale wali w kolektor wydechowy możliwe jest ze by był drugi korkowiec zepsuty? czy szukać gdzieś indziej problemu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL