Witam wszystkich.
Mam poważny problem. Potrzebuję dobrej rady. Oto historia.
BMW e38 735i V8 1996r silnik M62, 160 tys km
Zrobiłem serwis wymieniając:
1.Olej na 0W 40 (wiem błąd ale nie zdawałem sobie z tego sprawy)
2.Świece na Bosch
3.Wszystkie filtry
Po namowie znajomych użyłem płynu plakującego silnik, tzw. Engine Flush.
2 tygodnie później miałem ciekawą sytuację. Przestawiłem samochód dosłownie o 10 metrów i wyłączyłem silnik.
Po 3 godzinach chciałem go odpalić, ale się nie udało. Silnik kręcił, ale za żadne skarby nie chciał zaskoczyć. Zasięg na komputerze był powyżej 50km. Ten wyświetlacz nigdy mnie nie zawodził więc na pewno było paliwo w zbiorniku. Podłączyliśmy komputer i nie było żadnych błędów. Mimo wszystko dolałem 5l paliwa i odpalił od pierwszego razu.
Podczas kręcenia silnikiem ze zbiornika z filtrem oleju zaczął wypluwać olej. To był jedyny raz gdy to się wydarzyło. Chyba ciśnienie wywaliło w jakiś sposób olej spod zakrętki od filtra oleju.
Po kilku tygodniach zaczęły się problemy.
1.Na ucho, z centralnego punktu silnika wydobywał się pulsacyjny dźwięk uciekającego powietrza. Dochodzi to z centralnego punktu na środku kolektora dolotowego.
Podczas zwiększania obrotów dźwięk jest nieco głośniejszy. Częstotliwość się nie zmienia.
By obrazowo pokazać jakie jest natężenie tego dźwięku, mogę powiedzieć, że jak są założone plastikowe pokrywy i maska jest zamknięta, niemal tego nie słychać. Po ściągnięciu pokrywy z góry silnika słychać to dość mocno.
Częstotliwość – 1 do 2 razy na sekundę
2.Silnik na biegu jałowym, zaczął nierówno chodzić i delikatnie podskakiwać raz na jakiś czas. Obrotomierz przy zimnym silniku pokazuje (na oko) pomiędzy 700-800 obr/min.
3.Dwa ostatnie gniazda do świec są zalane, chyba olejem.
Próby naprawienia.
Ja nie jestem mechanikiem, projektuje strony internetowe. Oddałem moje maleństwo do 6 różnych mechaników, czterech z nich rozkręciło silnik (bez rozbierania bloku silnika) i rozkładało ręce. Nikt nie potrafi tego zdiagnozować. Poszperałem trochę w internecie i dużo opinii było na temat uszczelek pod kolektorem, lub sam kolektor dolotowy.
Sam się za to zabrałem i wymieniłem:
1.Kolektor dolotowy
2.Aluminiowy wlot powietrza / gaz, Część bezpośrednio stykająca się z kolektorem od przodu silnika. Dolot powietrza wraz z kolankiem łączącym plastikowe rurki pomiędzy filtrem powietrza.
3.Nie wiem jak to się fachowo nazywa. Z tyłu kolektora jest wąski element, który chyba jest odpowiedzialny za cyrkulację powietrza. Tutaj (UK) nazywa się to Vacuum.
4.Wymieniłem uszczelki pod klapą od „klawiatury” z obu stron.
5.Ponownie wymieniłem świece na NGK.
6.Dużo wcześniej wymieniony został olej na 10W 40.
7.Próbowaliśmy wymienić zawór dolotowy powietrza.
8.Chłopskim sposobem sprawdzaliśmy czy iskra idzie ze świec. Idzie i poczułem to na własnej skórze 4 razy.
Żeby mnie administrator nie wywalił z forum nie mogę podać linku do filmu z bardzo popularnej strony z krótkimi filmikami. Zaczyna się na Y i kończy na E.
Po wpisaniu „bmw e38 air noise” powinno się pojawić na pierwszym miejscu.
Walczę z tym od lutego i nikt nie może ni nawet dać porządnej i fachowej rady.
Co to może być?
Pozdrawiam,
Tomek
thomas.malinowski@yahoo.co.uk
Belfast, Irlandia Północna