BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2024, 02:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] mam popsuta sonde lambda
PostNapisane: 13 marca 2007, 15:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
jaka bedzie pasowala pod moj silnik sonda lambda?? mam 1,8is m42

jest roznica jaka wsadze?? czy nie?? bedzie np pasowala od 1,8 8v albo od m50, m52 2,0 lub 2,5??

czy wystarczy tylko to ze bedzie miala 4 przewody??


Ostatnio edytowano 13 marca 2007, 23:31 przez kem44, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: sonda lambda
PostNapisane: 13 marca 2007, 17:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
Z tego co wiem bo sam przerabialem ten temat to wazna jest ilosc kabli.Mozna zalozyc uniwersalna z taka sama iloscia kabli,tylko dochodzi koszt elektryka.Fachowiec polecal mi sonde NGK.

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2007, 01:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
Wieslaw, i jak po zmianie zachowuje sie silnik?? czytalem w paru jeszcze miejscach i tez pisza ze sondyNGK sa lepsze od BOSCHa

tutaj link do sondy NGK
http://moto.allegro.pl/item171906098_un ... odowa.html

a tutaj do BOSCHa
http://moto.allegro.pl/item172592976_un ... odowa.html

jak widac cenowo tez sie roznia

A wiec pytanie takie czy jak wsadze taka uniwersalna sonde to zacznie mi normalnie palic?? Czy taka sonda nadaje sie do mojego m42?? czy lepiej zaplacic drozej i kupic zamiennik??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2007, 09:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 60
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Ja ostatnio przechodziłem przez to samo :kwasny: . Kupiłem na Allegro uniwersalną sonde Boscha 4-ro przewodową i założyłem i ......... i nic :cenzura: . Pojechałem na komputer i niestety nowa sonda nie działała :zly: .Może była sprawna ale niestety mój ECU jej nie widział i nie dostawał sygnału z sondy.Koleś który mi to sprawdzał powiedział że musi być orginał i byłem zmuszony zakupić orginał (290PLN).Dopiero co założyłem więc pośmigam troche i za 2-3 tyg znowu pojade na kompa i zobaczymy.Powinno działać, ale jedno jest pewne-uniwersalna sonda nawet Boscha niedziała w M50.
P.S. Moim zdaniem jednak Bosch jest lepszy od NGK

_________________
Obrazek
325i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2007, 18:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
U mnie jest ok ale ja mam zwykla 318i u is moze byc inaczej ale nie sadze.A spalanie o jakies ok3 litry mniejsze wkazdym razie bardzo zauwazalne.

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2007, 23:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 166
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E 46
Kod silnika: M52 B25 TU
Garaż: [URL=http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045med.jpg[/IMG][/URL]
Hejka!
ważne jest to żeby gwint i kolory były takie same, jeśli masz dwa białe szary i czarny to możesz kupić uniwersalną, jeśli masz czerwony, żółty,biały i czarny to już gorzej, musisz znaleźć z takimi przewodami(podchodzi od niektórych opli) Generalnie różnią się zakresem pracy pierwsze mają 0-1V a drugie 0-5V i tego się trzymaj.
Pozdrawiam

_________________
schadook
[img][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045m.jpg[/img][/img]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2007, 06:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Jaworzno
Witam! Ja też mam problem z sondą prawdopodobnie mi sie wiesza, a zauważyłem to po tym jak odłączyłem akumlator poczym wpiołem i jadąć tą samom trase spalił mi jakieś 3 litry mniej, a dodam że mam od roku uniwersalną NGK. Leży mi w garażu nowa sonda od citroena ksary boscha 4 przewodowa, kolory kabli sie zgadzają, ale boje sie zakładać bo jednak nie od BMW. Pytałem różnych fachowców ale mieli zdania podzielone, jedni mówili że będzie chodził jedni nie, więc nie ryzykuje i szukam 100% oryginału (M42). Nie zakładaj uniwersalnych bo siadają szybko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2007, 09:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 166
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E 46
Kod silnika: M52 B25 TU
Garaż: [URL=http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045med.jpg[/IMG][/URL]
no co do trwałości sond uniwersalnych to zgadzam się z kolegą Tomkiem, szybko siadają niestety
Pzdr

_________________
schadook
[img][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045m.jpg[/img][/img]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2007, 01:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
moj mechanik ma e36 325i i od nowosci i nakrecil nia juz 350 000 i mowi ze zmienial sondy na rozneimowil ze mu chodzily prawidlowo aktualnie ma od audi bo tak sie trafilo wziol ze szrotu pierwsza lepsza aby miala tylko 4 przewody podpiol i mowi ze elegancko mu pali inie tykal jejod 3 lat. Takze ziaro, wsadzaj od cytryny i testuj napewno nic nie popsujesz (bo i tak jezdzisz przeciez na zepsutej:))

ps. albo daj mi to ja sprawdze skoro zalega ci na polce :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2007, 11:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 60
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Byłem dzisiaj sprawdzić czy sonda działa i okazało sie że u mnie dopiero orginał działa :) Narazie z nową sondą zrobiłem dosłownie 15-20km i na kompie było widać że nie chodzi w 100% w całym zakresie.Wydaje mi sie że wartości bardziej powinny skakać ale koleś od BMW powiedział że jeżeli długo jeździłem z zepsutą sondą ( myśle że nieświadomie jakieś 3 miesiące) to komputer dopiero po jakimś czasie znowu zacznie łapać wartości w szerszym paśmie.Jednym słowem musze jeszcze zrobić troche km i znowu sprawdzić ale jedno jest pewne, że sonda działa.Uniwersalna nie chciała a orginał działa.Dziwne...

_________________
Obrazek
325i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2007, 09:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
Ja wczoraj pojechalem na szrot i kupilem sonde do swojej niuni :) powinna byc dobra nie mialem okazji jej jeszcze wytestowac w spalaniu ale powiem ze zobaczylem roznice w pracy silnika... teraz plynniej chodzi i nie przydusza sie jak to bylo wczesniej :]

Powiedziano mi ze jak sie zmienia sonde to moze dzialac kazda sonda (prawie) oby miala tyle samo kabli ja wstawilem sonde chyba od 2,5 ale pewien nie jestem. Kabel od sondy ktora wstawilem jest 2 razy dluzszy... Wtyczka pasuje bez obcinania kabli (takze 100% ze od BMW) jak bedzie dobra to dam znac jak zmienilo sie spalanie

koszt sondy 50zl wymiana 20zl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2007, 15:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 710
Lokalizacja: Znienadzka
Kod silnika: M50 M52 aa i M20
W jakim zakresie chodzi sonda w M50 e36 ??
Według vinu jest 4 przewodowa Boscha .
I napiszcie o co dokładnie chodzi z tą sondą bo to wygląda tak :
Oryginał Bosch 700-
Zamiennik Bosch 300- (gość z servisu twierdzi ze montowali już te w kilku M50 i działają)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2007, 18:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
powiem Ci tak z tego co pamietam jesli masz 2.5 motor to chyba masz 2 sondy jesli 2,0 to jedna wchodzi do tego typu silnika 4 przewodowa sonda takze jaka nie wstawisz to bedzie dobrze oby byla sprawna mozesz probowac z orginalami i zamiennikami. w moim przypadku wystarczyla uzywana sonda ze szrota od innej bmw chyba byla nawet i od serii 7

pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 07:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 710
Lokalizacja: Znienadzka
Kod silnika: M50 M52 aa i M20
ale w jakim zakresie ona chodzi ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 08:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 60
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
W M50B25 jest jedna sonda i nie jest to sonda szerokopasmowa więc chodzi od 0-1V.

_________________
Obrazek
325i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 10:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 710
Lokalizacja: Znienadzka
Kod silnika: M50 M52 aa i M20
Dzieki za odpowiedz pozdrawiam .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2007, 14:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 6
Lokalizacja: Pomorskie
Sondy różnią się zasadniczo materiałem, z którego są wykonane (cyrkon i dwutlenek tytanu) oraz zasadą działania (generowanie napięcia i zmienna rezystancja stałego napięcia podawanego (np. 5V)). Najbardziej popularne są cyrkonowe 0 - 1V i to właśnie tam najczęściej mamy do czynienia z tzw. "uniwersalnymi". Jeśli chodzi o tytanowe (najczęściej ~0 - 5V) to ja osobiście nie spotkałem się nigdy z uniwersalną tego typu.
Sedno w tym, że BMW stosowało obydwa rodzaje nawet w jednym modelu silnika (vide np. M52) i najbezpieczniej jest po prostu sprawdzić numer posiadanej w ETK, a następnie dobrać odpowiedni zamiennik poprzez "cross-reference":

http://www.lambdasensor.co.uk/main/mcrossref.htm

a tutaj możecie sprawdzić budowę danej sondy (kable etc.):

http://www.lambdapower.co.uk/partsearch/crossref2.asp?var_Manufacturer=BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2007, 16:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 43
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle
Moje BMW: E46
ja mialam niedawno problem z sonda , koles mi powiedzial w sklepie ze uniwersalna bedzie pasowala ...
bez wtyczki....inne kolory przewodow myslalam ze szlag mnie trafi
ale jakos mo to elektryk to podlaczyl ! pozniej okazalo sie ze moja byla z siemensa a kolo przyslal mi bosha
ale zapewnial ze roznicy nie ma
lepiej najpierw oblukac jaka sie ma i zamowic
zaraz pewnie napiszecie ze baba sie nie zna ,,,, :)

_________________
Czasem trzeba zamilknąć, żeby zostać wysłuchanym..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 12:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
nie chcac zasmiecac nowym tematem zapytam czy ktos z posiadaczy m42 śmiga na zamienniku sondy ntk-nkg? i czy zna ktos roznice pomiedzy tą z allegro za 99zł http://moto.allegro.pl/item259058104_un ... a_ngk.html
a np: tą od Macka za 150zł-równiez zamiennik,z gory dziekuje

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2007, 15:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: Kwidzyn
Witam mam pytanie. Jakie mogą być objawy uszkodzone sondy lambda? BO mi na komputerze wykazało błąd SONDA LAMBDA. Mi się dusi na ciepłym i dziwnie pracuje silnik także przy odpalaniu auta oraz większe zużycie paliwa.

Jakie mogą być jeszcze problemy z tym? Te co wymieniłem moga być winą sondy'?

_________________
Po prostu BMW

KVINEK (Marienwerder)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL