BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2024, 07:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: kokosz - [e30] 316i swap m50b20 2.0 24v
PostNapisane: 19 lipca 2009, 00:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
Witam.


Po długim okresie poszukiwań, nerwów, podniecania się i oglądania różnych wozidełek nareszcie jest moja ukochana, śliczna, piękna i wymarzona e30 :D Chciałem się z Wami podzielic jako z pasjonatami marki i mam nadzieję, że wyrazicie o niej swoją opinię. Jest to mój pierwszy poważny samochód, wcześniej RWD mały fiacik i następnie proton 313 1.3 12v :rotfl:. Zacząłem poszukiwania od ukochanej e30, ale wiadomo, trzeba trochę czasu poświęcic i miec troszkę pojęcie żeby znaleźc godną uwagi, dlatego nie zamykałem się tylko na bmw, głównym aspektem przy wyborze, był stan techniczny oraz silnik. Tylko i wyłącznie benzyna, bez lpg, na diesla jeszcze nie ta liga finansowa ;) Nie będe się rozpisywał o konkurentach ale najbliższy kupna byłem Lancii Kappy 2.4, 3.0, Mercedesa 190 2.3, 2.5 oraz Audi 80 b4 2.0. Ale na szczęście od e30 się zaczęło i na niej skończyłem ;)


Samochód kupiłem w Warszawie, całkiem niedaleko mnie. Poprzednim właścicielem był młody chłopak, w moim wieku i był w posiadaniu tego samochodu przez rok. Bunia przebywa w Polsce od 2006r.



BMW 316i m40 1990r. January
Sedan
Diamantschwarz metalic



Wyposażenie za bogate nie jest, ale jest to co najważniejsze, el. przednie szyby i lusterka, szyberdaszek, grające radio, 4 koła i kierownica ;) ale wyposażenie to i tak dla mnie drugorzędna sprawa..


Vin jeszcze nie został rozkodowany, niebawem to zrobię i wrzucę.

W samochodzie został zrobiony swap na silnik od e36 2.0 24v m50b20 oraz dołożona szpera,
Obrazek

Obrazek



wydech z kwasówki wraz z kolektorem wydechowym SuperSprint

Obrazek



no i oczywiście ładna, zdrowa buda z małymi niedociągnięciami

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



no i niedopieszczone wnętrze, oczywiście z wytartym fotelem kierowcy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

wszystko ładnie, pięknie ale jest pare rzeczy które są do zrobienia. Głównym problemem jest brak jakichkolwiek informacji na temat tej przekładki... Wsadzone jest 2.0 24v (bez vanosa) m50b20 i to by było na tyle. Nie jestem w posiadaniu ani raczej nie dojdę po kontaktach przez poprzednich właścicieli do nr Vin dawcy serduszka dla mojej Bawarki. Podejrzewam że przekładka była w niemczech, bądź w Polsce oczywiście ale przez człowieka znającego się na rzeczy. Nie widac tam żadnego partactwa i śladów po agro mechanikach. Moim zdaniem ten samochód to był dobry projekt ale został sprzedany z powodu braku finansów na dokończenie tego..

Dlatego zostały niektóre rzeczy do zrobienia typu hamulce, tarcze i klocki z przodu wymienione narazie tarcze ATE nawiercane i nacinane 6 tłoczkowe, klocki musiałbym spojrzec (też niewiem czy nawiercane tarcze to dobry pomysł bo czytałem o tym na forach trochę, ale pojeździmy zobaczymy). Z tyłu narazie bębny, po konsultacjach doszedłem do tego, że to nie jest takie pilne, z czasem się wymieni na tarcze, ale póki co spokojnie da rade jeździc na bębnach w dobrym stanie ;)

Zawieszenie zostało zmienione na sportowe, amortyzatory billstein (też nie mogę dojśc jakie) sprężyny jedyne co mogę o nich powiedziec to niebieskie, obniżone, utwardzone wymienione rok temu :wstyd: ale sprawnośc jest bardzo dobra, prowadzi się pewnie, bardzo dobrze się trzyma, ogólnie układ jezdny ok

Układ chłodzenia też jest już od 2.0 tylko jak widac na zdjęciach brakuje paru rzeczy, typu wtyczka od czujnika termicznego do chłodnicy..

Narazie zdążyłem wymienic hamulce, termostat z obudową, końcówkę wydechu bo była o średnicy 10 cm :D i całe uszczelnienie silnika, wraz z płynami eksploatacyjnymi, czujnikami i innymi jak to po kupnie zwykle bywa.

Najtrudniejszą rzecz zostawiłem na koniec.. Jak ktoś pewnie zauważył wtyczka od przepływomierza jest zaślepiona..


Obrazek

Mianowicie.. komputer i wiązka elektryczna idąca od komputera do przepływki została z 316 i teraz silnik chodzi w trybie awaryjnym (i tak zaskakująco dobrze, nieregularnośc obrotów, mniejsza moc oraz wysokie spalanie,). Na dodatek jakby tego było mało, okazuje się, że te silniki (m50b20 2.0 24v) jak i wiele innych zapewne, mają kilka rodzajów przepływomierzy oraz komputerów.. ok. 4-5 komputerów. I problem jest z doborem odpowiedniego komputera. Jak już wspomniałem nie posiadam nr VIN dawcy, tak więc trzeba dojśc po cechach silnika do tego w jakiś sposób, znaleźc jakiegoś mądrego i pomocnego człowieka, który będzie miał na ten temat jakąś wiedzę, bądź zabrac się do tego od d*** strony czyli od nr przepływomierza.. Niewiem czy da się do tego w ten sposób dojśc ale będe próbował i dowiadywał się (jeszcze mam pare miejsc do odwiedzenia). Ale skoro już tutaj piszę, to byłbym bardzo wdzięczny jeżeli ktoś wiedziały coś na ten temat.

Na koniec dodam, że samochód jeszcze nie był gruntownie wypicowany, oraz że również przyjdzie czas na zmiany rzeczy które rzucają się w oczy, typu dywaniki, obudowa rejestracji czy gałka zmiany biegów (aczkolwiek bardzo dobrze się trzyma w dłoni).

Na tym chciałem zakończyc, dziękuje z góry za wszystkie wyrażone opinie ;)

Powiem tylko jeszcze, że Bunia trafiła w dobre, opiekuńcze ręce ;)

(OO==[][]==OO)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 00:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Trochę - bardzo rzeźba :znudzony:

ale życzę powodzenia w dopieszczaniu fury . . .


Wiązka została z 316i ??

A co z sondami wtyczki poprzerabiane ?? czy wogóle nie masz ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 01:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
Są wejścia na 2 sondy, mam jedną sondę narazie, wtyczka jest pod m50, jak dojdę do komputera i wiązki to i jedna i druga sonda zostanie założona


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 01:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1605
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: E28 E24 E36 F07
Kod silnika: V8
witamy na forum Marcin :)

jak juz mowilem, grunt, ze buda zdrowa,a reszte sie dopiesci. Plusik za zolte lamy, mam nadzieje , ze to ori YH :)

Pozdro i szerokosci ;)

_________________
V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 01:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

dzięki wielkie, oczywiście ori :) szczerze, to zawsze mi się nie podobały żółte, aczkolwiek pierwszy raz w e30 widziałem właśnie w niej i się przekonałem. Tylko niewiem jak z legalnością tych lamp. Zachaczył mnie raz na stacji benzynowej, właściciel bardzo ładnej e39 i wspominał, że mimo tego że to YH, to te lampy są na rynek holenderski i nasi policjanci mogą się trochę czepiac :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 14:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 695
Lokalizacja: Śmigiel/Leszno
Moje BMW: E30
Kod silnika: MXXBXX
Dobra baza, czekamy na rozwój projektu :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 14:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1153
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e34, Audi A4 B5
nieźle wygląda, mi się jakoś nie widzą yellow hella, ale serducho ma dobre, niezła taczka :super:

_________________
Obrazek
www.dtmpower.net
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 14:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Wg. kodeksu drogowego, barwa świateł powinna być biała (pod to podklejany jest xenon) bądź żółta, czyli na spokojnie na żółtkach można śmigać. Poza tym witam sąsiada (WD) i życzę powodzenia w ogarnianiu znacznej ilości niedoróbek poprzednika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kokosz - [e30] 316i swap m50b20 2.0 24v
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 15:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
kokosz napisał(a):
Podejrzewam że przekładka była w niemczech, bądź w Polsce oczywiście ale przez człowieka znającego się na rzeczy. Nie widac tam żadnego partactwa i śladów po agro mechanikach. Moim zdaniem ten samochód to był dobry projekt ale został sprzedany z powodu braku finansów na dokończenie tego..


Jak tak patrzę na te fotki to zaczynam wierzyć w to że Michał Anioł żyje i widzę pewne sprzeczności... :oczami:


kokosz napisał(a):
jak widac na zdjęciach brakuje paru rzeczy, typu wtyczka od czujnika termicznego do chłodnicy..


kokosz napisał(a):
Najtrudniejszą rzecz zostawiłem na koniec.. Jak ktoś pewnie zauważył wtyczka od przepływomierza jest zaślepiona..


kokosz napisał(a):
Mianowicie.. komputer i wiązka elektryczna idąca od komputera do przepływki została z 316 i teraz silnik chodzi w trybie awaryjnym (i tak zaskakująco dobrze, nieregularnośc obrotów, mniejsza moc oraz wysokie spalanie,).


Powiem że takiej rzeźby to w życiu nie widziałem ale pewnie kupiłeś ją za symboliczną złotówkę i mamy wakacje więc można sobie z nudów dłubać :) Zacznij od kupna całej wiązki od M50 bo na tej na pewno nic nie zdziałasz.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 10:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
dzięki za opinie, myślałem że temat pójdzie w zapomnienie :rotfl: jurexxx dzięki wielkie że rozwiałeś wątpliwości, bo cały czas mi wylatywało z głowy żeby to sprawdzic ;) a w naszych okolicach dużo BeeMek jeździ tylko, że jakoś jeszcze wielu z nich nie mogłem się tu dopatrzec na forum..
Bobby_Valentino źle się wyraziłem z tymi mechanikami, chodziło mi raczej o to, że dobrze i z sensem było to zaplanowane i mechanik, który robił tego swapa robił to całkiem dobrze.. jednak te wszystkie partactwa należą niestety do kolejnych właścicieli którzy nie utrzymali jej w należytym stanie.. ;) no i jak słusznie zauważyłeś, jest do podłubania więc z niczym się narazie nie spieszę.

Jeżeli chodzi o wiązkę to zastanawiałem się do kogo z tym pojechac. Słyszałem że komputerów od m50b20 było kilka (nie mam nr VIN dawcy silnika) więc chciałbym pojechac do jakiegoś gościa który się konkretnie tym zajmuje i ma sporą wiedze na ten temat bo słyszałem różne rzeczy (że każdy komp chodzi, że tylko 2 z 6 na przykład mogą chodzic itd itd, czyli różne nie sprawdzone info) i znajomy polecił mi PUZa. Słyszałem że ma długie terminy ale mi akurat na tym nie zależy, dlatego najprawdopodobniej na początku tygodnia postaram się już czegoś dowiedziec. Znacie może jakiegoś speca od komputerów bmw?

_________________
moja maÂła (OO==[][]==OO) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52893


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 19:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
witam ponownie. Po okresie wyjazdowym porobiłem podstawowe rzeczy i podowiadywałem się pare rzeczy tak więc zamierzam się tym podzielic :rotfl:

zrobione:
- uszczelnienie silnika przód
- wymiana termostatu
- wymiana obudowy termostatu
- wymiana koła pasowego pompy wody
- wymiana tarczy i klocków hamulcowych przód
- wymiana tłumika wydechu końcowego
- wymiana płynu chłodniczego
- wymiana filtra oleju
- wymiana oleju silnikowego
- wymiana oleju w skrzyni biegów
- wymiana oleju w dyferencjale
- wymiana czujnika STOP
- wymiana uszczelki obudowy filtra oleju

no i chwilowo na tym koniec ponieważ jak narazie brak funduszy na dalsze dopieszczenie.. :( Ale na szczęście dowiedziałem się trochę na temat nieszczęsnej wiązki i komputera od m50 i jej dopasowania do silnika.. Byłem w wielu miejscach, mało kto dawał odpowiedzi, były sprzeczne informacje. Dzisiaj wybrałem się do sklepu na narbutta porozmawiac z miłą Panią. Powiedziała mi, że silniki m50b20 bez vanosa były produkowane do września 92' i był w nich jeden komputer :D pomyślałem że będzie z górki, ale dowiedziałem się jeszcze że przepływomierz był tylko boscha i że taki komputerek 3500zł kosztuje. Coś mi w głowie świtało że przepływke mam siemensa (potem sprawdziłem SIEMENS 5WK9007 nr. 1730033). Przyjechałem do domu, sprawdziłem na allegro, i okazało się że ludzie sprzedają do e34, e36 2.0 24v sterowniki z różnymi wtyczkami.. Zadzwoniłem do BMW Inchcape Motor i po parunastu minutach rozmowy wiem co i jak. otóż w silnikach m50b20 bez vanosa do 09.1991r były przepływomierze boscha i pierwszy komputer, od 09.1991r. do 09.1992r. tak samo, przepływki boscha i jakiś tam komputer, natomiast od września 92' przepływki były siemensa i komputer bodajże MS40. Czyli na moje oko to ten:
http://moto.allegro.pl/item733952783_ko ... _40_1.html

Jeżeli ktoś ma jakieś pojęcie na ten temat to byłbym wdzięczny, bo niewiem czy podążam dobrą drogą. Jeżeli to ten typ, to znaczy że można dojśc bez nr vin więc wszystko ładnie z górki :D :D

Jeszcze na koniec dodam, że jeżeli komuś potrzebna akurat ta wiązka ze sterownikiem 1.6, to pisac na prv.
pozdrawiam

_________________
moja maÂła (OO==[][]==OO) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52893


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 20:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1597
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec
Moje BMW: e61 LCI 530d xDrive
Kod silnika: M57T2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144010
Ładny egzemplarz :) trochę pracy Cię czeka ale na pewno efekt będzie :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 21:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
leoni89, dzięki dzięki ;) prędzej czy później efekt nastąpi, oby jak najszybciej :D

_________________
moja maÂła (OO==[][]==OO) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52893


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 00:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
Jeśli mam byc szczery to ta przekładka w ogóle mi się nie podoba :kwasny:
Będziesz miał mnóstwo pracy przed sobą żeby doprowadzic to do ładu i składu.

Tylko szczerze to ja nie wiem czy to ma sens bo to tylko m50b20, który moim zdaniem ma tylko piękny dźwięk :ok:

Chcesz to mogę dac Ci nr do kogoś z otwocka kto by wiedział co z tym zrobic, tylko nie wiem czy komuś chciało by się za to zabierac a Tobie za to płacic.

No ale myślę, że prawie darmo musiałeś ją wyrwac skoro się w to pchałeś :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 08:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Rzeźba fakt ale skoro masz ochotę to wyprostować to podzielę się informacją. Ja poprawiałem wymianę silnika z m52 na m50 bez vanosa więc coś tam wiem Patrząc po silniku masz właśnie m50 bez Vanosa a więc powinno być na osprzęcie boscha jeszcze czyli tym do września 92. W związku z faktem że rzeźba jest zrobiona na wiązce od 1.6 to do wymiany powinny być następujące elementy:
- Wiązka od m50 bez Vanosa ( około 100 pln do wyrwania ), kompletna, nie pocięta, najlepiej żeby nie była z auta z gazem
- komputer sterujący Bosch - numeru nie pamiętam ale postaram się jakoś przypomnieć i napisać później ( około 100 - 150 pln do wyrwania )
- przepływomierz również bosch ( ok 200 pln )
- 1 sonda ( od 80 pln używka do 350 za nówkę funkiel ori dedykowaną do m50 bez vanosa )
- wydech od 2 litrówki - w e36 była różnica w miejscu montażowym sondy w wydechu między silnikiem 1.6 a 2.0, sprawdź jak to wygląda w real oem, sonda w 1.6 i 1.8 ( m40 ) była wkecana w wydech bodajże przed katem a w 2.0 m50 i m52 była wkręcana od góry w katalizator.
- różnica jest również w kole pasowym ( jest między m50 a m52 więc w tym przypadku też będzie to zasadne, koszt ok 50 pln ), czujnikach obrotowych ( wału i rozrządu ) czujnikach temperatury - różne oporności, a takze czujniku temperatury powietrza zasysanego do kolektora. Z tym że w tej kwesti poczekałbym do przełożenia kompletnej wiązki z sondą, komputerem i przepływką a potem podpiął auto pod komputer i zobaczył jakie błędy wypluje żeby nie wymieniąć czujników na darmo - cholera wie jakie są powkładane, ewentualnie przy przekładce można posprawdzać numery części i zobaczyć z czego są żeby uniknąc niepotrzebnych nerwów.
To tyle postaram się ogarnąć numer komputera Boscha który był montowany do m50 bez vanosa i Ci podam.

Pozdro :)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 11:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
kazzik_yo, wiadomo, że trochę pracy będe miał to wiem. chociaż szczerze, moim zdaniem najtrudniejszą rzeczą z tego wszystkiego będzie odpowiedni dobór wszystkich części. Ale jestem dobrej myśli, powoli widac już drogę, którą trzeba pójśc. Co do silnika, mi m50b20 myśle że na początek wystarczy, w e30 powinien dac radę. Nie każdy musi wsadzac m50b25 albo coś jeszcze większego.. a jeżeli chodzi o nr to też mogę Ci podac do paru mechaników, których takie coś nie przeraża.. Ale dzieki za chęci, jak nie będe mógł dojśc to poprosze o nr ;)

CiOoS, dzięki wielkie bo dzięki takim wpisom coraz krótsza droga ;) to tak.. pierwsze moje zasadnicze pytanie, na jakiej podstawie mówisz: Patrząc po silniku masz właśnie m50 bez Vanosa a więc powinno być na osprzęcie boscha jeszcze czyli tym do września 92. Mam przepływke siemensa, rozumiem że może byc zła wsadzona, ale też tego pewien byc nie mogę. Czy po nr silnika można dojśc z którego przedziału rocznikowego to jest silnik??
Bo chce się upewnic jak tylko mogę, przed kupnem komputera i wiązki..
:) ale dobra informacja to cena komputera, wiązki i przepływki.. myślałem że za każde z nich 200-400 ;) z wydechem sprawdze ale wydech jest ten super sprint, co ma dwa wejścia od góry bodajże, więc jest chyba ok, ale i tak przy najbliższej możliwej okazji sprawdzę.

najgorsza sprawa to ten ostatni punkt z tymi czujnikami.. ale to już będe się bujac jak komputer i wiązka będzie ogarnięta :)
Jak narazie nie przeraża mnie to i mimo wielu faktów i opinii które zniechęcają, zostaje przy niej ;)

_________________
moja maÂła (OO==[][]==OO) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52893


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 12:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
http://www.youtube.com/watch?v=_9_h7meppAk jeszcze takie coś mi się zaplątało.. z dnia zakupu bodajże, czy dzień po ;)

_________________
moja maÂła (OO==[][]==OO) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52893


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 14:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
na jakiej podstawie mówisz


Po wygladzie silnika :)
Zajrzyj do galerii AndrewE36 i tam zobaczysz że silnik z Vanosem ma z przodu taką jakby kopułkę a u Ciebie tej kopułki nie ma. W skrócie masz taki silnik jak ja :D A twierdzę że jest to bosch po tym że w etk wychodzi dokładnie że np. przepływka boscha była montowana do września 92 roku potem zaczęto wkładać siemensa MS40. Data ta również jest datą graniczną dla silników bez vanosa/ z vanosem więc logiczne komp Bosch przepływka Bosch czujniki własnie pod silnik m50 bez vanosa i powinno banglać. Poza tym tak jak napisałem wcześniej ja przechodziłem właśnie zmiane osprzętu siemensa na boscha przy kończeniu zmian silnika po kimś. Dlatego też twierdzę że jeśli ktoś nie bardzo się orientował mógł kupić przepływkę siemnsa "no bo przecież to też wyjęta z 2 litrowego silnika więc będzie pasować." a nie koniecznie ;)

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ow_sensor/

Powyżej masz przykład z przepływką :)

a sonda lambda jest sztuk 1 tylko :]

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 18:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
Jeżeli chodzi o to czy z vanosem czy bez vanosa, też umiem rozpoznac po tej "kopułce" ;) chodziło mi bardziej o przepływke siemens/bosch. Nie wiem dokładnie jak były produkowane silniki bez vanosa i z vanosem ale jeżeli tak jak mówisz to by rozwiązało wątpliwości, natomiast rozmawiając z facetem z bmw wytłumaczył mi tak jak gdyby silnika z vanosem i bez vanosa były produkowane też równolegle, więc wtedy przepływka siemensa ms40 mogłaby byc z ostatniego wariantu m50b20 bez vanosa ;) a jeżeli wtyczka z sondy jest jedna to jedną mam od m50 ale tylko czy prawidłowa? jak znajdę aparat to zrobie zdjęcie i wrzucę.

_________________
moja maÂła (OO==[][]==OO) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52893


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 11:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
ale felgi także by się jej przydały :P

życze powodzenia w dopieszczaniu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL