BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 22:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Problem z silnikiem 523i m52b25
PostNapisane: 28 maja 2015, 18:00 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e39 523i
Kod silnika: m52b25
Witam serdecznie.

Jestem nowym użytkownikiem więc z góry przepraszam jeżeli już taki temat był poruszany, ja nie odnalazłem podobnego problemu do mojego.

Mam problem z silnikiem mianowicie w zimie miałem tak że wskazówka temperatury nie mogła dojść do pozycji pionowej, silnik podczas jazdy nie mógł się nagrzać, gdy stawałem w postoju temperatura po pewnym czasie dochodziła do pionu, podczas jazdy znowu opadała - byłem przekonany że problem leży po stronie termostatu, lecz nie miałem czasu się tym zająć.
Przyszły cieplejsze dni i temperatura spokojnie dochodziła do pozycji pionowej, silnik normalnie się dogrzewał tylko podczas bardzo szybkiej jazdy wskazówka minimalnie opadała poniżej pozycji pionowej.

Jakiś czas temu wracałem z dość długiej trasy i stałem w korku, zauważyłem jak temperatura stopniowo wychodzi poza pozycje pionową i zmierza ku czerwonemu polu, w końcu gdy weszła na czerwone zjechałem na stacje, zgasiłem silnik, otworzyłem maskę, posprawdzałem przewody od chłodnicy, płyn chłodniczy, silnik był gorący ale nie przesadnie, poczekałem chwile, wskaźnik temperatury opadł do pozycji "normalnej" i ruszyłem dalej w trasę. Przez pewien czas nic się nie działo auto normalnie się sprawowało temperatura osiągała pion aż do dzisiejszego dnia jak wyjechałem z domu - przejechałem dosłownie kilkanaście kilometrów - ponownie wskazówka zaczęła wykraczać poza pion i w końcu doszła na czerwone pole, dojechałem na parking zgasiłem silnik i poszedł delikatny dymek z pod podszybia. Nie wiem co może być przyczyną pompa wody, nieodpowietrzony układ, uszczelka pod głowicą - ale dodam że była wymieniana jakieś 9 miesięcy temu - przez poprzedniego właściciela. Bardzo proszę o rady i z góry dzięki!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z silnikiem 523i m52b25
PostNapisane: 28 maja 2015, 18:29 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 21
Moje BMW: E46 328
Kod silnika: M52b28TU
wróżenie z fusów :P
Skoro pisaleś ze termostat niedogrzewa w zimie to i tak i tak bym go wymienił, nie ma na co czekać.
pompa wody też moze sie "zaciąć" widziałęm taki przypadek ze nagle auto sie zaczelo gotować a za chwile bylo znim wszystko ok,
Ogolnie i termostat i pompa wody do tego silnika nie są drogie, wiec od tego bym zaczał. i dobrze odpowietrzyć układ !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z silnikiem 523i m52b25
PostNapisane: 28 maja 2015, 18:30 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 21
Moje BMW: E46 328
Kod silnika: M52b28TU
a uszczelka to ostatecznosc, mozesz sprawdzić czy nie ma wody w oleju, i odwrotnie. czy auto kopci przesadnie na biało, czy po odkreceniu korka po nocy nadal jest duze cisnienie w ukladzie i czy czuć spaliny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z silnikiem 523i m52b25
PostNapisane: 28 maja 2015, 19:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e39 523i
Kod silnika: m52b25
Mam nadzieje że problem będzie leżał po stronie termostatu i nie odpowietrzonym odpowiednio układzie w najgorszym przypadku po stronie pompy wody. Z drugiej strony dziwna sprawa że w zimie nie chciał się dogrzać a teraz miał dwukrotną tendencję do przegrzania się!?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z silnikiem 523i m52b25
PostNapisane: 29 maja 2015, 08:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E46 330i touring
Kod silnika: M54B30
Może termostat się zacina, raz na zamknięcie, raz na otwarcie.
Zrób sobie "test zegarów". O ile dobrze pamiętam pozycja 7.0 to temperatura silnika.
Po załączeniu testu widać przy jakiej temperaturze przełącza się termostat.
Tu masz link, poczytaj.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=50154&hilit=test+zegar%C3%B3w


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL