BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 20:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: RZEKOMO ZATARTY SILNIK BMW 650 2012 - PROŚBA O PORADĘ
PostNapisane: 14 listopada 2019, 21:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: 650
Cześć,
drodzy forumowicze, postaram się krótko streścić historię wraz z problemem, proszę również o wyrozumiałość, jestem bardziej użytkownikiem i moja wiedza o samochodach jest mniej niż podstawowa :

Kupiłem BMW 650 ze stanów, po drobnej naprawie blacharskiej, odebrałem auto- w tym warsztacie też zrobiono wstępne sprawdzenie czy wszystko jest w porządku, silnik itp. chodził igła.
NIe miałem wymienionej klemy pirotechnicznej ( była "wyrzeźbiona") oraz był słaby akumulator, który jednak odpalał.
2 razy pojawił się komunikat o tym, że trzeba dodać olej i dalsza nazwa jest niebezpieczna, ale po ponownym odpaleniu samochodu i sprawdzeniu w komputerze pokazało, że z olejem jest wszystko w porządku - przejechałem może łącznie 100 km i przyjechałem na wymianę oleju ( nie katowałem auta przed wymianą) , wymienili na prawidłowy do tego modelu ( sprawdzałem wg specyfikacji)
Po tej wymianie zrobiłem ok 70-100km (nic niepokojącego nie działo się w trakcie, żadnych błędów komputer nie wyświetlał) i nagle auto w trakcie jazdy tak jakby, wrzuciło samo na neutral- jeszcze toczyłem się i udało zjechać mi się na pobocze, silnik był cały czas odpalony i wyświetliło tylko komunikat, coś w stylu, że może być problem z odpaleniem po zgaszeniu, ze względu na słaby aku. Jako, że nie dało się wbić, żadnego biegu postanowiłem zgasić silnik i odpalić ponownie, lecz auto tak jakby nie odpalało ze względu na brak prądu, silnik nie zakręcił ani razu, bateria była tak słaba, że nie dało się nawet otworzyć bagażnika więc podłączyliśmy ze znajomym kable przez maskę, lecz również to nic nie dało. Wezwałem lawetę i odwiozłem do "renomowanego" serwisu w moim prawie milionowym mieście. Panowie stwierdzili, że trzeba zacząć od wymiany klemy i akumulatora, dostarczyłem takowe i otrzymałem tylko wiadomość na maila, która brzmiała mniej więcej : "jest prąd, podłączylismy auto do komputera i wywaliło nam 11 stron błędów-musimy to przeanalizować" po próbach dodzwonienia się po 2 dniach uzyskałem informację ok godziny 15:00 " nie wygląda to dobrze, spuściliśmy olej i wygląda, jakby były tam opiłki, musimy zdjąć miskę i upewnić się to prawdopodobnie zatarty silnik" po rozmowie po maks 30 minutach byłem już w tym warsztacie, przy czym lekko zaskoczony właściciel, zabrał mnie na warsztat, w celu wyjaśnienia. Pan mechanik pokazał spuszczony jakiś olej w misce z uciętej beczki i zamieszał i pokazał, że są tam jakieś opiłki oraz, że to raczej znak zatarcia silnika ( auto ciągle stało na placu, nie w warsztacie) Po tym jakoś przypadkowo zapytałem, czy miska olejowa była ściągana i po krótkiej wymianie wzroku szefa z mechanikiem, mechanik odpowiedział, że tak i to wydało mi się bardzo dziwne. Szanowni forumowicze, bardzo liczę na waszą pomoc : czy możliwe jest, że jest to próba naciągnięcia mnie ? Jeśli nie to co ewentualnie mogło się stać. Bardzo proszę o poradę bo, tylko tu mogę znaleźć pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RZEKOMO ZATARTY SILNIK BMW 650 2012 - PROŚBA O PORADĘ
PostNapisane: 14 listopada 2019, 21:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 357
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Błąd o oleju był na żółto czy czerwono?
Skoro przejechałeś 100km na niskim stanie następnie był spuszczony olej to gdybyś wtedy przytarł motor to już by ci pierwsi mechanicy znalezli opiłki.
Jak miałeś słaby akumulator to mogło sypnąć błędami.
Dlaczego drudzy mechanicy sami podjeli decyzje o spuszczeniu oleju i zdjęli miske?

PS.
650 napisał(a):
dostarczyłem takowe i otrzymałem tylko wiadomość na maila, która brzmiała mniej więcej : "jest prąd, podłączylismy auto do komputera i wywaliło nam 11 stron błędów-musimy to przeanalizować" po próbach dodzwonienia się po 2 dniach uzyskałem informację ok godziny 15:00 " nie wygląda to dobrze, spuściliśmy olej i wygląda, jakby były tam opiłki, musimy zdjąć miskę i upewnić się to prawdopodobnie zatarty silnik"



Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale czy po tym jak dostarczyłeś części to wysłali Ci maila, a następnie nie odbierali telefonu 2 dni? :szok:
Od razu bym zabrał auto od takich fachowców, kazał nalać świeżego oleju (chyba że wyraziłeś zgodę na spuszczenie starego).
Teraz to Bóg wie co oni zrobili.


Ostatnio edytowano 14 listopada 2019, 22:13 przez Razek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RZEKOMO ZATARTY SILNIK BMW 650 2012 - PROŚBA O PORADĘ
PostNapisane: 14 listopada 2019, 22:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
ja uważam, że nie powinni robić nic więcej po za zakresem problemu braku prądu i odpalenia silnika, chociaż kręcenia rozrusznikiem. Ściąganie miski i spuszczanie oleju bez wiedzy właściciela jest nie na miejscu.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RZEKOMO ZATARTY SILNIK BMW 650 2012 - PROŚBA O PORADĘ
PostNapisane: 14 listopada 2019, 22:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: 650
Co mogło się wydarzyć jeśli chodzi o awarie? Jeśli chodzi o ten warsztat, to cieszy się on w internecie renomą i też mają przemiał oraz zajmują się autami tego typu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RZEKOMO ZATARTY SILNIK BMW 650 2012 - PROŚBA O PORADĘ
PostNapisane: 14 listopada 2019, 22:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: 650
Razek napisał(a):
Błąd o oleju był na żółto czy czerwono?
Skoro przejechałeś 100km na niskim stanie następnie był spuszczony olej to gdybyś wtedy przytarł motor to już by ci pierwsi mechanicy znalezli opiłki.
Jak miałeś słaby akumulator to mogło sypnąć błędami.
Dlaczego drudzy mechanicy sami podjeli decyzje o spuszczeniu oleju i zdjęli miske?

PS.
650 napisał(a):
dostarczyłem takowe i otrzymałem tylko wiadomość na maila, która brzmiała mniej więcej : "jest prąd, podłączylismy auto do komputera i wywaliło nam 11 stron błędów-musimy to przeanalizować" po próbach dodzwonienia się po 2 dniach uzyskałem informację ok godziny 15:00 " nie wygląda to dobrze, spuściliśmy olej i wygląda, jakby były tam opiłki, musimy zdjąć miskę i upewnić się to prawdopodobnie zatarty silnik"



Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale czy po tym jak dostarczyłeś części to wysłali Ci maila, a następnie nie odbierali telefonu 2 dni? :szok:
Od razu bym zabrał auto od takich fachowców, kazał nalać świeżego oleju (chyba że wyraziłeś zgodę na spuszczenie starego).
Teraz to Bóg wie co oni zrobili.


Ze względu na przeładowanie robotą nie miałem czasu podjechac tam przez 2 dni :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RZEKOMO ZATARTY SILNIK BMW 650 2012 - PROŚBA O PORADĘ
PostNapisane: 14 listopada 2019, 22:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 357
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Renomowany warsztat nie podejmuje samodzielnie decyzji bez Twojej zgody, zresztą pierwszy raz słyszę o informowaniu drogą mailową klienta. Renomowany warsztat odbiera telefony od klientów ew. szybko oddzwania.
Ciężko powiedzieć co się stało, nie wiemy czy rozrusznik kręci czy nie, czy kręci ciężko, jakie jest napięcie.
Najprościej ruszyć "ręcznie" wałem. Jak silnik jest aż tak zatarty, że rozrusznik nie może zakręcić to ręcznie tym bardziej nie przesuniesz.

Ja bym zabrał auto od tych magików bo jeżeli jest tak jak opisujesz to dla mnie cała sytuacja jest podejrzana. Oczywiście zakładają z powrotem miskę i zalewają olej przy Tobie na swoj koszt bo nic takiego nie zlecałeś. Zabierasz stare części, płacisz za wymianę klemy i aku i auto jedzie do innego mechanika. Nie opisuj drugiemu mechanikowi tej sytuacji tylko powiedz, że auto po prostu zgasło i nie chce odpalić.

Ocenami na google czy fb się nie sugeruj bo to można sobie kupić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RZEKOMO ZATARTY SILNIK BMW 650 2012 - PROŚBA O PORADĘ
PostNapisane: 14 listopada 2019, 22:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: 650
twierdzą, że próbowali zakręcić wałem ale nie idzie, dowiedziałem się tego wszystkiego dopiero na miejscu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RZEKOMO ZATARTY SILNIK BMW 650 2012 - PROŚBA O PORADĘ
PostNapisane: 14 listopada 2019, 22:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: 650
a co w sytuacji, jeśli oni uszkodzili ten silnik? Jakie powinny być objawy takiego zatarcia, mam na myśli ewentualny hałas, błędy, szarpanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RZEKOMO ZATARTY SILNIK BMW 650 2012 - PROŚBA O PORADĘ
PostNapisane: 14 listopada 2019, 22:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: 650
a co w sytuacji, jeśli oni uszkodzili ten silnik? Jakie powinny być objawy takiego zatarcia, mam na myśli ewentualny hałas, błędy, szarpanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RZEKOMO ZATARTY SILNIK BMW 650 2012 - PROŚBA O PORADĘ
PostNapisane: 16 listopada 2019, 11:31 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Dziwna ta cała sytuacja.
Objawy, które opisujesz, jakie przytrafiły się na drodze, wskazują raczej na problem z ładowaniem i/lub akumulatorem. Podobną sytuację przerabiałem w M3 E90. Na zimnym alternator ładował, ale po rozgrzaniu przestawał. Autem dało się jechać do momentu, aż akumulator nie został rozładowany do poziomu takiego, że mieliśmy choinkę na desce i tak jak u Ciebie, skrzynia wrzucała neutral i nie było możliwości zrobić cokolwiek. Ale jak dostała prądu, to znowu odpaliła bez problemu.

Absurdalnie brzmi cała sytuacja w warsztacie.
W warsztacie, w którym pracuje, w sytuacji gdy okazałoby się, że nie ma możliwości obrotu wałem, od razu klient zostaje poinformowany. Najczęściej nagrywany jest filmik telefonem, dla zobrazowania sytuacji i jeśli klient posiada(a większość posiada), dostaje takowy filmik poprzez WhatsUp. Jeśli klient ma możliwość przyjazdu, to oczywiście czekamy na niego i klient na miejscu decyduje co dalej. Samodzielny demontaż miski wygląda na totalną samowolkę mechanika



Najlepsze wyjście moim zdaniem, to zabranie samochodu z warsztatu i przewiezienie go do innego, rzeczywiście zaufanego. Z własnego doświadczenia mogę doradzić, żeby poinformować o całej sytuacji w drugim warsztacie. Po co mają marnować czas na szukanie problemu, a przy okazji można sprawdzić co rzeczywiście było robione

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: RZEKOMO ZATARTY SILNIK BMW 650 2012 - PROŚBA O PORADĘ
PostNapisane: 16 listopada 2019, 14:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Nie brzmi ta sytuacja pomyślnie... aczkolwiek samowola warsztatu jest tutaj besporna :/ Jakie zdanie na ten temat ma sam warsztat/szef/pracownicy ?

Kolejna sprawa to czy kolega czasem zanidebal sprawy przez nawal roboty jaką miał ?


Jak wszyscy znamy życie... warsztat rączki umyje a właściciel zostanie z uszkodzonym samochodem i niech się dzieje wola boza...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RZEKOMO ZATARTY SILNIK BMW 650 2012 - PROŚBA O PORADĘ
PostNapisane: 17 listopada 2019, 21:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Auto po podaniu prądu pod maskę powinno zapalić. Czemu nie zapaliło? Może silnik stanął? Ale powinieneś to słyszeć, czuć stratę mocy?
Skąd pomysł, że warsztat chce cię oszukać? I to renomowany?
Założyli klemę, auto nie odpala, silnik się nie kręci. Bardzo łatwym i "nic" nie kosztującym testem jest sprawdzenie stanu oleju, czy trzeba o tym informować klienta skoro trwa to 5 minut i daje jakiś obraz? Zdania będą pewnie podzielone.
Jak nie ufasz warsztatowi to zabierz auto na lawecie gdzie indziej i tyle, nawet jak Cie nie oszukują to będziesz spał spokojniej jak Ci ktoś inny potwierdzi diagnozę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RZEKOMO ZATARTY SILNIK BMW 650 2012 - PROŚBA O PORADĘ
PostNapisane: 18 listopada 2019, 08:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 716
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: Moje 510hp:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173040
nie sprawdzisz oleju bo nie ma bagnetu, musisz odpalić wóz i komputer robi elektroniczny pomiar

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RZEKOMO ZATARTY SILNIK BMW 650 2012 - PROŚBA O PORADĘ
PostNapisane: 19 listopada 2019, 23:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
KrisC napisał(a):
nie sprawdzisz oleju bo nie ma bagnetu, musisz odpalić wóz i komputer robi elektroniczny pomiar

Ale korek spustowy chyba ma :niepewny:
Odkręcasz go, zlewasz olej i sprawdzasz jego stan (nie poziom, ilość)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RZEKOMO ZATARTY SILNIK BMW 650 2012 - PROŚBA O PORADĘ
PostNapisane: 20 listopada 2019, 09:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Kolega prawie od tygodnia nic nie pisał w temacie... ciekawe jak ta sytuacja dalej się potoczyła...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL