BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 20:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 520i problem z diagnozą UPG
PostNapisane: 15 grudnia 2019, 17:22 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M54B22
Witam :D Na wstępie chciałem przywitać się z całą społecznością forum. Niedawno kupiłem e39 520i 170KM z 2003 roku, za dosłownie grosze ~5k. Samochód z niespotykanie dobrą blachą, ale kupując go byłem oczywiście świadomy że trzeba będzie trochę włożyć aby doprowadzić go do ładu. Mój problem polega na układzie chłodzenia. Jeśli to istotne dodam że samochód zanim go kupiłem stał nieużywany przez około rok. I co istotne, dojechał z miejsca zakupu ponad 350 km bez problemu. Po dojechaniu na miejsce zauważyłem że nie ma płynu chłodniczego w zbiorniczku, płyn uzupełniłem, przejechałem około 40 km, znowu sprawdziłem płyn i również go nie było. Znalazłem jednak miejsca w których wyciekał w tym przez obudowę termostatu.

Niedługo po tym wymienione zostało:
-olej/filtr
-płyn chłodniczy/termostat/plastikowe śrubki do odpowietrzania i jakiś oring przez który prawdopodobnie też wyciekał płyn
-sporo elementów w zawieszeniu
-wszystkie filtry
-poduszka silnika

Dodam że samochodem nie jeżdżę za często ponieważ mam drugi, a ten czeka na instalację gazową i doprowadzenie do ładu.

Wyszły następne usterki:
-wiskoza spięta na stałe (samochód tracił pion temp. przy jeździe po obwodnicy)
-przepływomierz nie działa
-chłodnica delikatnie przepuszcza w jednym miejscu

Aktualnie powyższe usterki są jeszcze nie naprawione ponieważ moim zdaniem pojawiły się poważniejsze problemy których nie jestem w stanie sam do końca zdiagnozować. Opiszę najdokładniej jak potrafię problem. Przy wymianie płynu zauważyliśmy pływający w nim jakiś brokat, sporo było go też w przewodach czy w starym termostacie. Płyn wymieniony na nowy (nie wiem jak z odpowietrzaniem ponieważ jestem zielony w bmw, ale robiłem to razem ze znajomym mechanikiem i wydaje mi się że zna się na rzeczy) Podłączyliśmy samochód do komputera i pojeździliśmy do czasu aż otworzy się nowy termostat (było ciężko, obstawiam że przez zacięte wisko)

W tym stanie zabrałem samochód do siebie i zająłem się kompletowaniem reszty części i od czasu do czasu się przejechałem.

Moje spostrzeżenia:
1. Trasa około 80-100 km spokojną jazdą (delikatne ubytki w płynie, praktycznie niezauważalne) przyczyną okazał się niedokręcony wąż przy zbiorniczku
2. Trasa około 100 km również spokojna (ponowne ubytki w płynie) nie stwierdziłem widocznych wycieków. Było już zimno na dworze i dodatkowo rzuciło mi się w oczy nadmierne moim zdanie dymienie na biało nawet na rozgrzanym silniku.
3. Po dłuższym postoju wybrałem się po deszczu na parking i dostała trochę po garach, samochód odstawiłem, po tygodniu postoju, silnik zimny, odkręciłem korek od płynu, a płyn razem z powietrzem dosłownie buchnął i wylało się go sporo :shock: Zbiornik praktycznie pusty, ale włączyłem tylko zapłon na chwilę, ponownie odkręciłem zbiornik i płyn na dobrym poziomie :|
Przejechałem się dosłownie 5 km, odkręcam i zbiornik pusty.

WE WSZYSTKICH POWYŻSZYCH NIE BYŁO MASŁA POD KORKIEM ANI INNYCH PODOBNYCH OZNAK

Po tych wydarzeniach samochód stał nieruszany około 2 tygodni, kupiłem test uszczelki pod głowiącą. Samochód rozgrzewałem na postoju, bo nie miałem lamp z tyłu. Nie chciał się zagrzać bo wisko nadal nie wymienione, ale płyn zmienił kolor, a pod korkiem oleju pojawiło się sporo masełka, którego wcześniej nie było.
Zastanawiam się teraz czy to napewno uszczelka pod głowicą czy może jakaś inna przyczyna. Typu złe odpowietrzenie? Przez dziurawą (nieznacznie) chłodnicę tester się zabarwił?
Jak sprawdzić uszczelkę aby wykluczyć lub pod twierdzić jej uszkodzenie na 200%? Nadmierne dymienie na biało może być spowodowane tym że wiskoza cały czas chodzi na wysokich obrotach? A może brakiem przepływki (znaczy niedziałającą)? Jak można sprawdzić szczelność układu chłodzenia?

Podsumowując czy przez uszkodzony przepływomierz, nieszczelną chłodnicę, spiętą na stałe wiskozę, źle odpowietrzony układ chłodzenia mogą występować objawy jak przy uszczelce?

Z góry dziękuję za wszystkie pomocne odpowiedzi.


Ostatnio edytowano 15 grudnia 2019, 21:06 przez Lemonneq, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i problem z diagnozą UPG
PostNapisane: 15 grudnia 2019, 19:59 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 1052
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Buchnął wylalo się, pewnie korek do wymiany ale skoro są ubytki gdzieś leci to najpierw usuń wycieki zalej świeżym płynem załóż lepsza wiskoze lub nowa dobrze odpowietrz a później będziesz szukal czy coś z upg czy nie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i problem z diagnozą UPG
PostNapisane: 15 grudnia 2019, 20:06 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M54B22
pawelp napisał(a):
Buchnął wylalo się, pewnie korek do wymiany ale skoro są ubytki gdzieś leci to najpierw usuń wycieki zalej świeżym płynem załóż lepsza wiskoze lub nowa dobrze odpowietrz a później będziesz szukal czy coś z upg czy nie


Co to właśnie znaczy "dobrze" odpowietrzony? Po czym to najlepiej poznać? Słyszałem że układ chłodzenia w bmw jest nieco problematyczny w tej kwestii, ale za pierwszym razem też wyglądało wszystko w porządku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i problem z diagnozą UPG
PostNapisane: 16 grudnia 2019, 13:28 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 1052
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Każdy jakoś tam odpowietrza ja np robię to w ten sposób że zagrzewam silnik do pionu podnosze obroty do prawie 2 tysi ogrzewanie na max i odkrecam korek od odpowietrzania to co wyleci do pojemnika pod autem uzupełniam chłodnice i tak do skutku aż przestanie lecieć powietrze piana itp ma lecieć czysty płyn bez babelkow generalnie możesz podjechać przodem na coś żeby ułatwić odpowietrzanie ale ja tego nie stosuje... Korek ma 2 bary na upuszczanie i chyba 0.5 bara na zasysanie u mnie był kiedyś padnięty korek i wywalalo mi wąż myśląc że upg a tu zmylka. Napewno musisz usunąć najpierw nieszczelności w układzie itd dopiero resztę ogarniać, pamiętaj o viscozie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i problem z diagnozą UPG
PostNapisane: 16 grudnia 2019, 13:31 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 1052
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Co do masła pod korkiem to nie musi być upg, krótkie odcinki są powodem maselka ja swoje m52 przyprowadzajac z Niemiec też miało maselko od kad nim jeżdżę robiąc 30km do pracy w jedną stronę osad znikl brak maselka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i problem z diagnozą UPG
PostNapisane: 16 grudnia 2019, 19:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Jeżeli tester się zabarwił to game over mate ! Możesz jeszcze podjechać do warsztatu gdzie mają sprzęt do sprawdzenia uszczelki pod głowicą ale ja bym się nie pchał w koszty bo przy tej cenie zakupu to samochód już raczej na żyletki bo nie opłaca się robić.

Najpierw przegrzałeś silnik - jazda bez płynu, później poszło zwiększone ciśnienie na uszczelke - zepsuty korek na chłodnicy nie puszczający ciśnienia. Pojeździłeś trochę i jebło.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i problem z diagnozą UPG
PostNapisane: 16 grudnia 2019, 20:27 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M54B22
MAJSU napisał(a):
Jeżeli tester się zabarwił to game over mate ! Możesz jeszcze podjechać do warsztatu gdzie mają sprzęt do sprawdzenia uszczelki pod głowicą ale ja bym się nie pchał w koszty bo przy tej cenie zakupu to samochód już raczej na żyletki bo nie opłaca się robić.

Najpierw przegrzałeś silnik - jazda bez płynu, później poszło zwiększone ciśnienie na uszczelke - zepsuty korek na chłodnicy nie puszczający ciśnienia. Pojeździłeś trochę i jebło.


Ja silnika napewno nie przegrzałem, ani razu wskazówka od temp nie poszła dalej niż do pionu. Tylko dziwne że samochód z takimi i podobnymi objawami przejechał już z 800 km i temp. również cały czas odpowiednia. Nie przerywa, nie szarpie.

Korek można jakoś zdiagnozować? Jest dobry na pierwszy rzut oka (2 bary)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i problem z diagnozą UPG
PostNapisane: 16 grudnia 2019, 22:04 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 1052
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Kup nowy lub pozycz od kogoś


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i problem z diagnozą UPG
PostNapisane: 17 grudnia 2019, 18:20 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M54B22
Jestem po wymianie chłodnicy, przepływki i wiskozy. Zobaczymy jak będzie. Jak na razie samochód dużo żwawszy i ciszej chodzi przez wiskozę. Odpowietrzony jeszcze raz, termostat się otwiera.
Przy okazji sprawdzona kompresja (12,5-13 bar)
Ciśnienie oleju (0,8 bara)- sprawdzane bo na wolnych obrotach zaświecała się kontrolka od czasu do czasu.
W płynie chłodniczym nie stwierdzono oleju (czysty i ładny)
Ustało również kopcenie jak się dobrze zagrzał i jak na razie nie powróciło.
Jedyne co jest jeszcze niepewne to trochę za twarde przewody od wody. Został do wymiany jeszcze jeden oring na wężu bo delikatnie syczy.

Korek podmienialiśmy i nic się nie zmieniało więc raczej jest dobry.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i problem z diagnozą UPG
PostNapisane: 18 grudnia 2019, 17:05 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 1052
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Korki też u siebie podmieniłem az za 3 razem trafilem na dobry


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL