BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 12:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E93] BMW E93 LCI 335i - valvetronic (błąd 2E0F)
PostNapisane: 9 kwietnia 2020, 14:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E93 | E30
Kod silnika: N55B30 | M52B28
Cześć,

Ostatnio przy ostrym pałowaniu auta i bardzo szybkiej jeździe weszło mi auto w tryb awaryjny (2 razy). Auto jeszcze przed tym miało problemy z nierówną pracą silnika (czasem ledwo wyczuwalną) i szarpaniem przy spokojniej jeździe. Myślałem że to wina skrzyni ale po pełnym serwisie jej nie zniknął problem, a skrzynia działa bez zarzutów. Zacząłem szukać problemu i wyszło że jest w aucie błąd którego nie można skasować 2E0F co wskazuje na valvetronic i pasowało by do objawów. Teraz moje pytanie brzmi takie czy kalibracja valvetronic coś pomoże czy to tylko usunięcie problemu na chwilę. I jak naprawiać valvetronic to wymienić siłownik sterujący wałkami czy jeszcze do tego elektrozawór i czujnik położenia wałków?

Link do części https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diag ... m05#part01

Silnik to N55B30 i skrzynia DCT poniżej zdjęcie błędu

Obrazek

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E93] BMW E93 LCI 335i - valvetronic (błąd 2E0F)
PostNapisane: 28 maja 2020, 20:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E93 | E30
Kod silnika: N55B30 | M52B28
Będę kontynuował w tym temacie, nabyłem nowy oryginalny nastawnik valvetronic. Ponieważ jest on teraz całkowicie zdezaktywowany. Czy po wymianie jego można normalnie jeździć w sensie czy będę mógł nim przejechać jakiś kawałek do kogoś żeby go zaprogramować/skalibrować czy to może uszkodzić coś w głowicy (valvetronic?)? Albo czy jest jakiś prosty sposób skalibrowania?

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL