BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 09:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: N52B30 problem z alternatorem.
PostNapisane: 6 września 2020, 18:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Cześć,

Przejechałem autem 2 tys. km z Niemiec do Polski i było wszystko OK. Zastanawia mnie jedynie, że silnik od czasu do czasu na wolnych obrotach tak jakby zadrży, jest to minimalnie wyczuwalne w kabinie i jak się rękę położy na pokrywie silnika.
Zawiozłem auto na mały serwis, jak to po zakupie. Olej, filtry, świece dodatkowo kompletne hamulce.
Odebrałem auto, przejechałem jakieś 30-40 km i na wolnych obrotach zaczęły się skoki z 700 na 800, nieraz 900, a czasami przydlawilo go do 500.
Wróciłem do mechanika, podpieli do komputera i pokazało za słabe ładowanie, 12 V. Co dziwne nie pokazywał się żaden komunikat ani kontrolka o słabym napięciu. Alternator do regeneracji. Odebrałem auto i niby OK, dlaej od czasu do czas zadrży ale już nie falują obroty.
Z ciekawości włączyłem sobie wskazanie napięcia w ukrytym menu i trochę się zmartwiłem.
Pierwszy film zaraz po odpaleniu auta
Drugi po przejchalni kilku km
Trzeci w trakcie jazdy.



Czy to normalne wskazanie?
Jutro planuje z rana jechać na kilkudniowy wypad w góry i ciągle myślę czy auto nie zawiedzie...

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: N52B30 problem z alternatorem.
PostNapisane: 6 września 2020, 18:36 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Przy dłuższej trasie takie ładowanie wystarczy do rozruchu, ale generalnie jest to stanowczo za niskie ładowanie.
Dobrze byłoby skontrolować to tradycyjnym miernikiem
Albo alternator został źle zrobiony, albo problem leży zupełnie w innym miejscu.
Na wspólnej linii sterowania jest podłączony także czujnik poziomu oleju, pompa wody i klema minusowa IBS. Może coś zakłócać prawidłowe sterowanie alternatorem

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: N52B30 problem z alternatorem.
PostNapisane: 14 września 2020, 19:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
cursor, dzięki za odpowiedź.
Dziwna sprawa z tym ładowaniem. Nieraz spada do 11,8V przy dodawaniu gazu, przy odpuszczaniu zawsze jest ponad 14V. Wracałem z gór prawie 200km trasy i cały czas ładowanie 14,5V bez wahnięcia, 20km przed domem znów spadek do 12,5V.

Sprawdzałem miernikiem i się pokrywa. Napięcie przed rozruchem zawsze 12,3V do 12,5V. Aku jest 70Ah AGR. Auto bez systemu start/stop.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: N52B30 problem z alternatorem.
PostNapisane: 15 września 2020, 17:53 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Wygląda na to że masz odzyskiwanie energii z hamowania. Sugeruje się tym że jak odpuszczasz gaz to jest większe napięcie. Jednak 11.8v to stanowczo za mało. U mnie spada do 13.7v jak dodaje gazu a jak puszczam rośnie do 14.7v. Miałem podobny problem zimą po rozruchu na zimno był brak ładowania i winny okazał się regulator napięcia. Zacząłbym od spr błędów w silniku u mnie był błąd komunikacji sterownika silnika z alternatorem na linii BSD kod błędu 4A07


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: N52B30 problem z alternatorem.
PostNapisane: 16 września 2020, 07:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
MichalM50 napisał(a):
Zacząłbym od spr błędów w silniku u mnie był błąd komunikacji sterownika silnika z alternatorem na linii BSD kod błędu 4A07


Po regeneracji alternatora i przejechaniu jakiś 400km miałem 3 błędy, które raczej wynikały z wyciągnięcia alternatora, bo po skasowaniu i przejechaniu kolejnych 400km nie wróciły.
2D27 Cyfrowy sterownik silnika; przepływomierz masowy
2E98 BSD, alternator brak :)
2F08 Cyfrowy sterownik silnika: czujnik temp. powietrza dolotowego

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: N52B30 problem z alternatorem.
PostNapisane: 16 września 2020, 15:26 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
To jeżeli nie wrócił błąd dotyczący braku alternatora to może po prostu masz w pełni naładowany akumulator. Chociaż przy napięciu akumulatora 11.8v sterownik silnika powiniem wzbudzić alternator. Odepnij wtyczke od alternatora tą taką mniejszą przy regulatorze i zobacz zachowanie ładowania. Ładowanie powinno wynosić wtedy równo 14.0v jeżeli alternator jest sprawny bo w ten sposób odłączasz od niego sterowanie z ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL