BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 03:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Twardsze amorki z tylu - normalne z przodu - wplyw na
PostNapisane: 6 marca 2008, 08:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 240
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Tak zastanawiam sie nad taka sprawa.
W moim E39 kombi (nivo) z przodu mam zwykle amorki a na tyl poszly twardsze Bilsteiny B6.
Jak myslicie jaki to ma wplyw na prowadzenie sie auta (nadsterownosc/podsterownosc).
Jak dla mnie auto prowadzi sie znakomicie, moze jest troche za twarde, ale idzie jak po szynach. A jak mowi teoria?

_________________
Tomek
Marzenia sie spelniaja...
E92 335ix


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2008, 09:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
Gdzieś czytałem że specjaliści zalecają montaż amortyzatorów zbliżonych do siebie jeśli chodzi o siłę tłumienia, tak więc coś musi być na rzeczy w związku z tym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2008, 23:43 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Przód z tyłem powinien być dobrany odpowiednio. W twoim przypadku możliwe jest np. w momencie najechania tylną osią na przeszkodę przód pójdzie nieco niżej niż normalnie. Przy gwałtownym hamowaniu również może być podobnie, ale w niewielkim stopniu.

Na zakrętach przechył przodu będzie nieco inny niż tyłu, czyli wydaje mi się, że auto powinno być nieco bardziej nadsterowne, ale różnicę będzie ciężko wyczuć.

Ciekawe pytanie w zasadzie ;)

pawelhel napisał(a):
amortyzatorów zbliżonych do siebie jeśli chodzi o siłę tłumienia


amortyzatory tylne i przednie najczęściej mają inne siły tłumienia, ale są dobierane w komplety tak, żeby po uwzględnieniu działających na zawieszenie sił potrafiły one ze sobą prawidłowo współpracować.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2008, 09:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
I właśnie to miałem na myśli


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL