BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 15 maja 2025, 02:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530d nie przyśpiesza od 140km/h.
PostNapisane: 31 marca 2009, 23:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: PoznaĂą
Czesc,

tak jak w temacie auto nie przyśpiesza od 140km/h. Czyli max prędkośc to 140km/h :wstyd: Do 140 (5 bieg) auto sprawie przyśpiesza. Nie ma drgań, żadnych kontrolek, zapala ok, spalanie ok, nie kopci.

Raz już mi się to przydarzyło ok miesiąc temu. Pod maską zauważyłem wówczas poluzowaną rurę powietrza pomiędzy prawym nadkolem a osłoną filtra powietrza (w miejscu zatrzasku. Poprawiłem to .... następnego dnia poszedł b. ładnie (jest to b. przjemne w tym aucie :] W sumie trudno mi było to bezpośrednio powiąza ale ok.

Wczoraj niestety miałem to samo. Sprawdziłem rurę. Tym razem rozłączyło się połącznie okręgłej rury tuż przed nadkolem. Po poprawce max nAdal 150 Sprawdziłem filtr powietrza, poprawiłem jedną opaskę na rurzę z turbo.

Dzisiaj rano było ok. po pracy dolina max 120km/h, obroty coś koło 2500, ekonomizer 10l, jakby k. zaczarowanie :zly: Zero reakcji na pedał i + w tempomacie.


Zauważyłem że węzyk prowadzący do zbiorniczka podciśnienie pod turbiną jest w badzo złym stanie (ogólnie jest źle zaprojektowany/rozłożony w kilku miejscach już poprzecierany-nie wiem czy całkowicie). Czy ktoś z was wymieniał ten wężyk. Jest długi i i idzie od lewej srtrony silnika zza egr koło pompy potem w dół do zasobika.

Czy wiecie gdzie można kupic wężyki od podciśnienia - najlepiej w Poznaniu. Napewno
srednica jest standardowa - czyli chyba na metry.

Acha czy to może by EGR?

Dziękuje za podpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2009, 09:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 67
Lokalizacja: Małaszewicze Duże
Moje BMW: E39 3.0d
Kod silnika: m57
Hej ,w moim przypadku jakoś ścigałem się z A8 już miałem ją wyprzedzać ale , moja bestia stanęła na 190km/h i nic dalej. nie wiedziałem o co chodzi , następnego dnia Prędkość dochodziła tylko do 160. Postanowiłem kupić jakiś płyn uszlachetniający do ropy i przeczyszczający układ paliwowy pomogło ale tylko na 2 dni, Wymieniłem Filtr paliwa na nowy i teraz śmiga jak ta lala :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2009, 15:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
=> Maciek 29

zrob najpierw porzadek z wszystkimi wezeykami,rurami i obejmami, pozniej sprawdz filtry.
Jesli nie pomoze to edziemy szukac dalej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2009, 16:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: PoznaĂą
Hej ,

dzisiaj zauważyłem że ranem znowu przyśpiesza (jest tak prawie rozgrzana od 3 km jazdy przed autostradą) lecz gdy jest dobrze rozgrzana przed autostradą zrobione 15km to już max 120- zonk.

Jest taki efekt że ciągnie i nagle jakbym dostał wiatrz od przodu i stop.!!!

odłączam AGR,
Dam znac

Pytanie czy wymienie samemu filtr paliwa?

Dziękuje za podpowiedzi! ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 05:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: PoznaĂą
Cześc ,


czy EGR jest bezposrednio z przodu silnika po (wzdłuż) trochę po lewej??
Dziękuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 19:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: PoznaĂą
Cześc!!

Auto w końcu ciągnie jak powinno ! i to już 7 dni :)

Winowajcą braku mocy praktycznie w całym zakresie obrotów oraz bardzo niskiej v max. był filr na elektrozaworku sterowania turbiny. wyczysciłem go benzyną ekstrakzyjną.

Nawet nic nie połamałem ;) tyllko spokojnie trzeba robic . Szczególnie łatwo zgubic śrubkę przy montażu ponownym zaworku-mało miejsca.

Ponieważ na cięgnie od turbo jest zacakowana nakrętka regulacyjne polecam sprawdzic czy cięgno się porusza - b. dobrze widac (na jałowym się porusza przy dodaniu gazu) jak wiadomo gdy zaworek nie podaje podciśnienia to cięgno stoi a nie jest zatarte!!!!!

Polecam również wymianę przewodu który opisałem powyżej w poście bo jest beznadziejnie poprowadzony oryginalnie i myśle że b. czesto też u was poprzecierany od drgań silnika

no to śmigam...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL