BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 17:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: <E46 330D AUTOMAT> Sprzęgło hydrokinetyczne ?
PostNapisane: 21 marca 2012, 17:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57D30
Witam
moje autko jak w temacie.
Mam pytanie odnośnie objawów niesprawnego sprzęgła hydrokinetycznego (przekładni - konwertera)
tzn. właściwie jakie są te objawy?

Zachowanie auta:

Zimny silnik
po ruszaniu na zimnym słychać dosyć głośny świst a auto dopóki się nie zagrzeje jest włąściwie jakieś takie słabe - jakby miało prześlizg na sprzęgle (porównuje to manuala) tzn daje mu gaz a ono takie jakieś zamulone, choć ciężko nazwać że słabe bardzo... wiąże się to nadanie mocy z bardzo dużym zużyciem paliwa, przy normalnej spokojnej jeździe (dziadkowej) autko nie pali za dużo lecz w sam raz, jednak przy mocniejszym deptaniu (jednak nie wariackim) po prostu źre :)

po zagrzaniu do mniej więcej przejechania 40/50 km
autko w tym czasie zagrzane pracuje praktycznie zawsze normalnie (kiedy nie ma deptania - bo wtedy czuje prześlizgi) nie ma to jednak wpływu na jakieś odczucia złego wbijania biegów - nie ma szarpania podczas zmian.

po dystansie powyżej 50km
auto zachowuje się tak jak wcześniej z różnicą - kiedy auto zatrzymam i ruszam wtedy czuje szarpnięcie - nie jest one powalające ale odczuwalne, ruszając szybko nie można tego poczuć właściwie ale ruszając dziadkowo jest najpierw bum i jedziemy dalej :( dalej kiedy autko zmienia biegi nie ma szarpnięć.

po dystansie powyżej 80km i więcej lub po częstej jeździe ale z krótkimi przerwami przez parę godzin
nie jest to za każdym razem ale prawie - pokazuje się awaria skrzyni. Wystarczy wyłączyć auto odczekać minute włączyć i awarii nie ma, później nie zapali się lub znowu troche pojeżdzi się i awaria wskoczy.

DODAJE:
olej został wymieniony i jego stan jest właściwy
został wymieniony na włąściwy olej LT 71.... zgodny z zieloną naklejką na skrzyni
awaria jaka się zapala po odczytaniu z kompa to TORQUE CONVERTER CLUTCH (czyli awaria sprzęgła jak mniemam)

PYTANIA :)
1. Czy wszystkie te objawy jakie przestawiam są powiązane ze sprzęgłem?
2. Czy ktoś z Was miał podobne objawy i jak to się zakończyło :)
3. Czy wymieniał ktoś z Was sprzęgło ( nie chodzi mi o techniczne sprawy bo tutaj nie ma problemu) ale jakie były przyczyny tej wymiany jaki był kod błędu itp.


Fajnie gdybyście podzielili się swoim doświadczeniem ;) ja osobiście mam huśtawke nastrojów jak diabli :) autko nieraz pięknie się sprawuje szkoda, że tylko nieraz.
Wstępną diagnozę mam taką, że sprzęgło to działa na podobnej zasadzie jak pompka, czy też przepompowuje - dokładnie nie zapamiętałem i dzieje się tak (choć pewności nie ma) że kiedy jest zimny olej i gdzieś coś w nim nie hula to nie radzi sobie tworząc prześlizgi (większe spalanie) kiedy jest nagrzany olej działa optymalnie kiedy jest już gorący (choć temperatura 83/89 tego nie wskazuje) to znów sobie nie radzi stąd szarpnięcie przy ruszeniu, no i faktycznie tak to się wydaje, że tak jest (jakieś złe ciśnienie w konwerterze?) ale na takie wnioski to sam mechanika nakieruje :) nie ma co do tego jednak pewności. Olej został kupiony od Pana który handluje olejem ESSO i ma mnóstwo komentarzy na allegro (zero neutrali i negatywów) więc nie podważam jego autorytetu zresztą i mechanik tego nie podważa :) Sprzęgło kupiłem używkę z niesprawnej skrzyni (rozwalony wsteczny bieg) koszt 340pln (mało bo do mojej skrzyni nie idzie kupić praktycznie) postaram się wymienić w sobotę. BArdzo bym jednak prosił o podzielenie się wiedzą do tego czasu. Bo intrygujące jest cholernie w ogóle to, że ulega awarii część rzekomo bezawaryjna i niewymienialna przez całe życie auta ale co ciekawe do kupienia w serwisie hehe :)



przedstawiam fote z INPy

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: <E46 330D AUTOMAT> Sprzęgło hydrokinetyczne ?
PostNapisane: 21 marca 2012, 21:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: Slupsk/Schaijk Holandia
Moje BMW: e61 530dA
Kod silnika: M57N
Jesli to skrzynia GM to olej masz niewlasciwy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: <E46 330D AUTOMAT> Sprzęgło hydrokinetyczne ?
PostNapisane: 24 marca 2012, 20:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57D30
gk tds napisał(a):
Jesli to skrzynia GM to olej masz niewlasciwy.

moge zapytać po czym kolega wnioskuje, ż emam zły z tego co w serwisie mi wystukali to do mojej skrzyni z zieloną naklepką powinien być LT 71141 bursztynek :) jeśli jestem w błędzie prosze o pokierowanie - mam skrzynie GM

moje spostrzeżenia :

jestem po wymianie i w zasadzie poszło szybko z 6 godzinek zeszło :) gdyby ktoś miał tą robótkę do zrobienie - radze wyjmować skrzynke bez opuszczania silnika i zdecydowanie wyciaganie wraz z konwerterkiem co by uszczelniacza od skrzyni nie trafiło :)
autko uspokoiło się :)
delikatny gwizd jeszcze słychać ale kiedy jest delikatny to i przyjemny :)
co do spalania to przy dziadkowej jeżdzie na trasie na tempomacie 100km/h wyszło jakieś 6,5l to trasa w miescie koło 10l ale zdecydowanie prześlizgi zniknęły, awaria skrzyni po przejechaniu 70km nie zapaliła się no i co najważniejsze po rozgrzaniu wszystkiego i po stanięciu nie ma tego walnięcia przy ruszaniu ufff
no nic narazie to jest fanie - czekam jak autko będzie się sprawowało na zimno z ranka ??? oby git malina :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: <E46 330D AUTOMAT> Sprzęgło hydrokinetyczne ?
PostNapisane: 25 marca 2012, 15:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1174
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: E92 335i,m3f80 18r
Kod silnika: N54b30&s55b30
Garaż: N54garage
48 Torque Converter Clutch - too much slip
miałem to u siebie w e46 328iA jest to uszkodzenie uszczelnienia Konwektera przez to nie trzyma cisnienia i wystepuja straty w przekazywaniu napedu


Obrazek

http://www.autocarepronews.com/Article/ ... 8_set.aspx

_________________
335i n54 single turbo
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=161088&start=280
N54garage


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: <E46 330D AUTOMAT> Sprzęgło hydrokinetyczne ?
PostNapisane: 25 marca 2012, 20:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: Slupsk/Schaijk Holandia
Moje BMW: e61 530dA
Kod silnika: M57N
Jesli masz skrzynie GM A5-s360/390r to olej powinien byc Texaco ETL-7045e czerwony i tylko ten.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: <E46 330D AUTOMAT> Sprzęgło hydrokinetyczne ?
PostNapisane: 25 marca 2012, 20:20 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
gk tds napisał(a):
Jesli masz skrzynie GM A5-s360/390r to olej powinien byc Texaco ETL-7045e czerwony i tylko ten.

Rozmawiałem z mechanikiem od skrzyń automatycznych i powiedział, że oba mogą być, ponieważ była zmiana stosowanego oleju w którymś roku przy czym skrzynie się nie zmieniły. Sam miałem zarówno texaco jak i esso wlane i żadnej różnicy nie ma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: <E46 330D AUTOMAT> Sprzęgło hydrokinetyczne ?
PostNapisane: 25 marca 2012, 21:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57D30
+-najwłaciwszym olejem z tego co wynika z tabelek jest olej etl 8072b ale myśle, że są na forum ludzie którzy są bardziej obcykani którzy potwierdzą, że mimo różnicy kolorów te oleje LT ETL sa i tak są właściwościami takie same tylko różnca jest zapotrzebowania twórcy skrzyń ;) GM i ZF - w tej chwili i tak kupując oleje pod ZF każdy spełnia normy LT i na odwrót...
jeśli błądze poproszeo poprawke


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL