Witam
moje autko jak w temacie.
Mam pytanie odnośnie objawów niesprawnego sprzęgła hydrokinetycznego (przekładni - konwertera)
tzn. właściwie jakie są te objawy?
Zachowanie auta:
Zimny silnikpo ruszaniu na zimnym słychać dosyć głośny świst a auto dopóki się nie zagrzeje jest włąściwie jakieś takie słabe - jakby miało prześlizg na sprzęgle (porównuje to manuala) tzn daje mu gaz a ono takie jakieś zamulone, choć ciężko nazwać że słabe bardzo... wiąże się to nadanie mocy z bardzo dużym zużyciem paliwa, przy normalnej spokojnej jeździe (dziadkowej) autko nie pali za dużo lecz w sam raz, jednak przy mocniejszym deptaniu (jednak nie wariackim) po prostu źre
po zagrzaniu do mniej więcej przejechania 40/50 kmautko w tym czasie zagrzane pracuje praktycznie zawsze normalnie (kiedy nie ma deptania - bo wtedy czuje prześlizgi) nie ma to jednak wpływu na jakieś odczucia złego wbijania biegów - nie ma szarpania podczas zmian.
po dystansie powyżej 50km auto zachowuje się tak jak wcześniej z różnicą - kiedy auto zatrzymam i ruszam wtedy czuje szarpnięcie - nie jest one powalające ale odczuwalne, ruszając szybko nie można tego poczuć właściwie ale ruszając dziadkowo jest najpierw bum i jedziemy dalej

dalej kiedy autko zmienia biegi nie ma szarpnięć.
po dystansie powyżej 80km i więcej lub po częstej jeździe ale z krótkimi przerwami przez parę godzinnie jest to za każdym razem ale prawie - pokazuje się awaria skrzyni. Wystarczy wyłączyć auto odczekać minute włączyć i awarii nie ma, później nie zapali się lub znowu troche pojeżdzi się i awaria wskoczy.
DODAJE:
olej został wymieniony i jego stan jest właściwy
został wymieniony na włąściwy olej LT 71.... zgodny z zieloną naklejką na skrzyni
awaria jaka się zapala po odczytaniu z kompa to TORQUE CONVERTER CLUTCH (czyli awaria sprzęgła jak mniemam)
PYTANIA

1. Czy wszystkie te objawy jakie przestawiam są powiązane ze sprzęgłem?
2. Czy ktoś z Was miał podobne objawy i jak to się zakończyło

3. Czy wymieniał ktoś z Was sprzęgło ( nie chodzi mi o techniczne sprawy bo tutaj nie ma problemu) ale jakie były przyczyny tej wymiany jaki był kod błędu itp.
Fajnie gdybyście podzielili się swoim doświadczeniem

ja osobiście mam huśtawke nastrojów jak diabli

autko nieraz pięknie się sprawuje szkoda, że tylko nieraz.
Wstępną diagnozę mam taką, że sprzęgło to działa na podobnej zasadzie jak pompka, czy też przepompowuje - dokładnie nie zapamiętałem i dzieje się tak (choć pewności nie ma) że kiedy jest zimny olej i gdzieś coś w nim nie hula to nie radzi sobie tworząc prześlizgi (większe spalanie) kiedy jest nagrzany olej działa optymalnie kiedy jest już gorący (choć temperatura 83/89 tego nie wskazuje) to znów sobie nie radzi stąd szarpnięcie przy ruszeniu, no i faktycznie tak to się wydaje, że tak jest (jakieś złe ciśnienie w konwerterze?) ale na takie wnioski to sam mechanika nakieruje

nie ma co do tego jednak pewności. Olej został kupiony od Pana który handluje olejem ESSO i ma mnóstwo komentarzy na allegro (zero neutrali i negatywów) więc nie podważam jego autorytetu zresztą i mechanik tego nie podważa

Sprzęgło kupiłem używkę z niesprawnej skrzyni (rozwalony wsteczny bieg) koszt 340pln (mało bo do mojej skrzyni nie idzie kupić praktycznie) postaram się wymienić w sobotę. BArdzo bym jednak prosił o podzielenie się wiedzą do tego czasu. Bo intrygujące jest cholernie w ogóle to, że ulega awarii część rzekomo bezawaryjna i niewymienialna przez całe życie auta ale co ciekawe do kupienia w serwisie hehe

przedstawiam fote z INPy
