BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 czerwca 2025, 07:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Problem z głowicą
PostNapisane: 1 listopada 2012, 20:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Witam,
Posiadam BMW e39 benzyna 520i 96 r .

Mam pytanie czy sprawdzenie szczelności głowicy może nie wykryć iż jest ona pęknięta ? zakładamy że próba szczelności została wykonana poprawnie i z zgodnie ze wszystkimi zasadami :)

Mianowicie mam problem samochód zaczął się grzać ( do czerwonego) w czasie jazdy wywaliło mi przewód chłodniczy. W płynie chłodniczym wykryto CO2.
Więc to chyba uszczelka pod głowicą . Mechanik stwierdził że na 100% więc zaczęliśmy robić oddał głowice do planowania , sprawdzenia szczelność, wymiana uszczelniaczy oraz szlifowanie bodajże dwóch cylindrów wyjściowych ( mogę się mylić czy cylindrów jestem amatorem i mogłem źle zapamiętać ) Z firmy która zajmowała się głowica wyszła niby tip top wszystko elegancko . Po zamontowaniu głowicy przez mechanika problem jak był tak był niby trzyma temperaturę ale jak on to mówi węże twardnieją czyli problem nie znikł.
Co mógł zrobić źle ? Może źle odpowietrzył ? Może to nie uszczelka ? Czy możliwe że głowica pękła i firma która zajmowała sie planowanie mnie zauważyła tego ( ile kosztuje naprawa pękniętej głowicy ) ?
Proszę o porady i ogólnie opinie co o tym sadzicie .
Z góry dziękuje i liczę na szybka pomoc

Pozdrawiam
Artur


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z głowicą
PostNapisane: 1 listopada 2012, 20:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
Eeee tam.
Zaraz głłowica.
odpowietrz jak należy < instrukcji jak to zrobić jest wiele na forum> i powiedz mechanikowi , że układ chłodzenia w tym bmw to układ ciśnieniowy i węże muszą być dość twarde < nawet 2 bary ciśnienia a to tyle co w oponie>

Głowicy pękniętej bym nie spawał tylko poszukał drugiej. Nawet u mnie taka leży i czeka na zlitowanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z głowicą
PostNapisane: 2 listopada 2012, 09:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
A co z obecnością CO2 w płynie chłodniczym .
I czy możliwe że przy sprawdzaniu szczelności nie zauważyli pęknięcia głowicy.
Wiesz kiedy pojawił sie ten problem to w czasie jazdy zaczeło brakowac moy i podadaniu gazu zaczynał sie grzać .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z głowicą
PostNapisane: 2 listopada 2012, 09:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
po tym remoncie nadal jest co2?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z głowicą
PostNapisane: 2 listopada 2012, 10:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
No niby tak
I już nie wiem czy mechanik coś źle zrobił ? Jak tak to w czym mógł się pomylić przy składaniu głowicy ?
Może jakies inne pomysły ?
On twierdzi że coś źle zrobili na planowaniu
Ale wcześniej twierdził że dostał informację że głowica nie jest peknięta tylko czeba zrobic te żeczy które opisałem w cześniej i niby było wszytko ok gdy ją odbierał z planowania i sprawdzania szczelności


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z głowicą
PostNapisane: 2 listopada 2012, 12:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
w ciemno to co można?
jeśli po remoncie nadal jest co2 to albo głowica jest pęknięta albo uszczelka nie szczelna.
A masz pewność , że to co2?
może to gaz z układu lpg jeśli masz lpg.?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z głowicą
PostNapisane: 2 listopada 2012, 13:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
A no mam lpg :)
Podsunę te pomysł mechanikowi
Może tez źle uszczelkę zamontował i tyle :)
Dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z głowicą
PostNapisane: 2 listopada 2012, 15:32 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3299
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: TESLA
Kod silnika: ELEKTRYCZNY
Garaż: TESLA MODEL 3 Performance | BMW e92 328iA ALPINWEISS III | DODGE CHALLENGER R/T | Opel vivaro XD | G30 518d+ RWD 8HP
zacier napisał(a):
w ciemno to co można?
jeśli po remoncie nadal jest co2 to albo głowica jest pęknięta albo uszczelka nie szczelna.
A masz pewność , że to co2?
może to gaz z układu lpg jeśli masz lpg.?


Właśnie były akcje z nieszczelnymi parownikami podającymi ciśnienie w układ chłodzenia. No a węże nie moga być miękkie po nagrzaniu, bo jak napisali wyżej koledzy układ jest ciśnieniowy...Sprawdzić jeszcze raz czy CO2 jest w układzie, odpowietrzyć dobrze, jest gdzieś instrukcja w pdf na necie bo może Twój mechanik nie do końca ogarnia odpowietrzanie BMW... No i to na razie tyle ;>

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z głowicą
PostNapisane: 2 listopada 2012, 19:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Jutro przekaże wszystkie uwagi mechanikowi
Może to faktycznie układ źle odpowietrzony albo dostaje gaz
Dzięki
Jakby coś jeszcze komuś wpadło do głowy to pisać :):):)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z głowicą
PostNapisane: 3 listopada 2012, 17:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: ÂŚwiat
znajomemu roszczelnił się reduktor i bił cisnienie w układ..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z głowicą
PostNapisane: 4 listopada 2012, 17:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
W czym masz problem??
Wyrzuca płyn chłodniczy??
Przegrzewa się (wskaźnik przekracza pion)??
To że węże są twarde nie jest niczym dziwnym, korek chłodnicy ma je utrzymać do przekroczenia 2 bar.
Czasami sam korek jest problemem.
Termostat wymieniany.
Wymieniłeś cały płyn chłodniczy po naprawie głowicy??

CO2 może przedostawać się z komory spalania przy nieszczelności bloku silnika. Tuleje też są chłodzone płynem. Pęknięta tuleja będzie dostarczać CO2 do układu.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL