BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 00:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Wyjęcie sterownika ABS/ASC
PostNapisane: 25 grudnia 2014, 01:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Witam

Diagnoza padnięty sterownik lub w ostateczności pompa ABS/ASC. Diagnoza postawiona za pomocą programu rheingold i inpa. - błąd pompy numer błędu w inpie 113.

Ogólnie zapaliły sie kontrolki ASC i ABS - systemy oczywiście nie działają, w wakacje tez mi sie tak zdarzyło, popsikałem wtyczkę kontakt sprejem i działało aż do wczoraj. Moje pytanie brzmi czy da rade wyciągnąć sterownik ABS/ASC+T, bez wyjmowania pompy? Bo wyjęcie pompy wiąże sie wiadomo z odpowietrzaniem kół, noi ogólnie więcej roboty jest juz to robiłem u brata w DSC.

W wakacje juz chciałem ją wyjać ale własnie nie mogłem dojsć do dolnych śrub od sterownika na pompie, może coś za mało rozebrałem? Ogólnie jest szansa wyjać sterownik w e46 bez demontażu pompy?

Pompa oczywiście jest pod serwo hamulcowym, obok komputera DME silnik M52TUb28

Pozdro

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Wyjęcie sterownika ABS/ASC
PostNapisane: 28 grudnia 2014, 20:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Na Twoje pytanie nie odpowiem czy można wymienić sam sterownik, wydaje mi się, że to jest raczej zintegrowana rzecz, ale pewien nie jestem. Sam przerabiałem ten problem pół roku temu, też mi wyskoczył obie kontrolki. Po prostu wymieniłem pompę ABS wraz ze sterownikiem na inną, używaną. Tak przynajmniej polecił mi zrobić elektryk.

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Wyjęcie sterownika ABS/ASC
PostNapisane: 28 grudnia 2014, 20:08 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
w autach po 2003 roku z czujnikiem skretu padaja te czujniki cisnienia przy pompei hamuclowej ale tu pod spodem na master cylindrze. calkiem podobne do czujnikow temperatury czy cisnienia oleju...

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Wyjęcie sterownika ABS/ASC
PostNapisane: 1 stycznia 2015, 17:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
starscream napisał(a):
w autach po 2003 roku z czujnikiem skretu padaja te czujniki cisnienia przy pompei hamuclowej ale tu pod spodem na master cylindrze. calkiem podobne do czujnikow temperatury czy cisnienia oleju...


tak u brata wąłsnie był padnięty ten czujnik ale on ma DSC, ja mam zwykłe ASC+T

Dobra auto juz naprawiłem po świętach, a więc odpowiedź na moje pytanie jest taka, ze sie da wyjąć sterownik, bez wyciągania pompy hamulcowej. Nie jest to łatwe, trzeba sie troche naszarpać z sztywnymi przewodami hamulcowymi, ale dałem rade. Sterownik nie jest cześcią integralną pompy, odkreca siego 4 śrubkami od niej.

A teraz dla potomnych zdjęcia z naprawy :)

Tak jak podejrzewałem winowajcą błędu były zimne luty.

Ogólnie poprawiłem wszystkie luty w sterowniku :P Napewno powodowały te zapalnie te dwa (połączenie sterownika z pompą)

Obrazek

Najgorszą rzeczą było rozcięcie sterownika, chyba z 30-40 min powolnego cięcia żeby nic nie uszkodzić.

Obrazek

Przelutować napewno trzeba te dwa piny co u mnie były winowajcą, połączenie pompy i sterownika a ja także przelutowałem wszsytkie piny od kostki podłączeniowej.

Naprawa trwała u mnie niecałe 3h- lutować cyna ołowiową, sterownik zakleić specjalnym klejem, na elektrodzie nie polecali silikonu.

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Wyjęcie sterownika ABS/ASC
PostNapisane: 1 stycznia 2015, 18:11 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
Tak zrobiłem w e39 zmiana tylko elektroniki a hydraulika zostala na miejscu

Przełożyłem potem inpa i juz

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL