BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 16:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Brak mocy na ciepłym silniku M57N
PostNapisane: 29 stycznia 2015, 10:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 7
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57N
Witam serdecznie, na wstępie przepraszam jeśli taki temat był już poruszany ale szukałem dość długo i wiele podobnych tematów widziałem ale wątku dokładnie takiego jak mój nie znalazłem.

Miałem ostatnio problem z chłodzeniem który rozwiązałem własnymi siłami (wymieniona chłodnica i korek zbiorniczka, dodatkowo przepłukany układ środkiem do czyszczenia układów chłodniczych bo syf był tam niezły) Do tego koło pasowe już trochę niedomagało więc wleciało nowe Corteco razem z paskami i rolkami. Jak już autko czekało na części przy okazji wyczyściłem cały układ dolotowy (węże, IC, EGR, kolektor - klapki wywalałem 3 lata temu) Wyczyściłem także filterki elektrozaworków oraz wymieniłem przewody podciśnieniowe.

Po złożeniu wydaje mi się, że silnik ma gorszą kulturę pracy (ale może to być złudne wrażenie bo przedtem przez pewien czas słychać było pracę układu pasowego i to mogło zaburzać odsłuch). Ale głównym problemem jest brak mocy do 3 tyś obrotów na ciepłym silniku. Ekonomizer wtedy wchodzi na pełny zakres ale auto przyśpiesza baaardzo wolno choć słychać z pod maski dźwięk podobny do wejścia na obroty mimo że obrotomierz stoi w miejscu dodatkowo dymi na czarno (pewnie z powodu z małej ilości powietrza?), od 3 tyś dostaje kopa. Co ciekawe autem przejechałem jakieś 100km od tego czasu, odpalałem jakieś 5 razy i 4 razy na zimnym silniku (do pierwszej środkowej kreski tej 3/4 pionu auto przyśpieszało normalnie.

Sprawdziłem szczelność układu podciśnienia - jest ok, zdjąłem kolektor w celu sprawdzenia szczelności dolotu - nie widzę problemów, zresztą jeśli by były to chyba niezależne od temp. silnika? Syf w EGR/kolektorze był spory ale widziałem dużo gorsze na forum. Czujnik nadciśnienia na końcu kolektora na pewno podpiąłem - czy wartości analogowe mogą mówić jakoś o jego uszkodzeniu przy czyszczeniu? Sztanga od turbo opada przy zapalaniu auta. Sprawdzając na odpiętym elektrozaworze i naciskając na sztangę geometria wydaje mi się, że chodzi luźno, czuć opór chyba sprężyny w tej gruszce ale sztanga rusza się bez jakichkolwiek zacięć.

Niepokoi mnie ilość oleju w dolocie po tych przejechanych 100 km chyba o wiele za dużo oleju (patrz zdjęcia) Czy ten olej to może być tylko wina turbo i kwalifikuje się do wymiany/regeneracji (nie wyczuwam luzów na wirniku)? Jakie zadanie spełnia ten cienki wąż wprowadzony od góry do rury dolotu zaraz przy turbo, to idzie od odmy? Tamtędy może wpadać olej? Odmę przeczyściłem (wkład plastykowy) ale może uszkodziłem? Muszę sprawdzić stan oleju ale do tej pory nigdy nie dolewałem go pomiędzy wymianami (12-15tyś).

Czy coś mogłem złożyć źle? Wątpię w to, bo proste rzeczy robiłem, starałem się sprawdzić ponownie wszystko jeszcze raz ale może...

Zastanawia mnie ta przemiana auta po nagrzaniu silnika - czy jakiś element może źle działać po rozgrzaniu? Turbo się nagrzewa i się zacina? Choć chyba spaliny nagrzewają je szybciej niż nagrzewa się płyn chłodniczy? Pewnie chodzi o coś innego, na odczytach wartości analogowych widać jak na tacy że coś jest nie tak na rozgrzanym silniku (niepokoi mnie stała różnica "air-mass", co to może powodować?) lecz zwracam się z prośbą o interpretacje wykresów osoby obeznane w temacie.

Przepływka? Czujnik nadciśnienia? Elektrozaworek? Turbo umiera? Bardzo proszę o pomoc.

Wyskoczył także błędy (jeśli będą potrzebne okoliczności wystąpienia załączę screeny):
4501 exhaust recirculation regulation
3ff0 air mass sensor
4530 manifold pressure regulation

Zimny - normalna jazda:
Obrazek
Zimny - przyśpieszanie:
Obrazek
Cieply - praca na postoju:
Obrazek
Cieply - lekkie przyśpieszanie:
Obrazek
Cieply - przyśpieszanie:
Obrazek[

Jeśli chodzi o parametr charge-air pressure to na screenach nie dochodzi na maks, przy sprawdzaniu przekracza 2400-2500 hPa

Olej w dolocie po przebiegu 100km:
Obrazek
Obrazek

Dziękuję z góry za pomoc, jeśli potrzebne zrzuty przy innej pracy silnika proszę o instrukcję to zamieszczę odpowiednie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Brak mocy na ciepłym silniku M57N
PostNapisane: 29 stycznia 2015, 10:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Zdejmij węże od IC, jak z któregoś poleci olej to turbo padnięte, bądź separator oleju. Sprawdź jeszcze odme czy nie zalana olejem. Sprawdź korekcje wtrysków - jak któryś będzie miał więcej niż 3-4 to do regeneracji/przeczyszczenia.

Czy turbina wydaje jakieś niepokojące dźwięki?

Generalnie rzecz biorąc taka ilość oleju w tym miejscu nie jest normalna, ja tak miałem jak turbo było padnięte.
Sprawdź jeszcze czy nie masz luzu na turbinie - poruszaj tym wiatraczkiem na wszystkie strony - powinien być sztywny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Brak mocy na ciepłym silniku M57N
PostNapisane: 29 stycznia 2015, 11:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
turbo Ci nie pompuje wogole masz 1,2 przy pozadanym 2,5 dmucha Ci jak suszarka do wlosow na cieplym
wez zmien elektrozawor przy turbinie
jak nic nie pomoze to przeplywka chyba bo pokazuje przymalo w czasie przyspieszania widzi 600

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 29 stycznia 2015, 11:32 przez pawelos666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Brak mocy na ciepłym silniku M57N
PostNapisane: 29 stycznia 2015, 11:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 7
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57N
Jeśli chodzi o węże od IC to ten ze zdjęcia to wąż po stronie turbiny, nie leci z niego tylko tyle co widać na zdjęciu było na tym metalowym zakończeniu oleju, w środku na ściance osadzona maź - po przejechaniu palcem widać. Drugi wąż do kolektora w miarę czysty, w IC na ściankach pod palcem widać maź ale nic się nie leje. Wcześniej (2 tygodnie temu) zdejmowałem je pierwszy raz (auto mam 4 lata, 80 tys mojego przebiegu) i wydaje mi się że było go mniej dlatego może coś sknociłem z odmą i dlatego to pytanie czy to może być powodem (chociaż wcześniej czyściłem ją już ze 3 razy).

Do tej pory myślałem że separator i odma to to samo, nie jest tak?

Luzu na turbinie nie wyczuwam, może jest minimalny, tylko że wirnik może się obracać tak? czy ma stać w miejscu?

Korekcje maksymalne jakie zaobserwowałem to bodajże 1,5.

Kolego pawelos666 rzeczywiście tak jest ale czemu pompuje na zimnym? Raz elektrozawór pracuje raz nie? Może źle rozumuje więc proszę o uświadomienie.

Na chłopski rozum myślę, że to może być coś przy czym macałem palce bo było dobrze i jest źle no chyba że coś przy okazji "dobiłem".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Brak mocy na ciepłym silniku M57N
PostNapisane: 29 stycznia 2015, 12:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Moje BMW: E46 320
Kod silnika: M47DO1
A przewodów od podciśnienia nie zamieniłeś przypadkiem. Jakie złożyłeś ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Brak mocy na ciepłym silniku M57N
PostNapisane: 29 stycznia 2015, 12:49 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 7
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57N
Zmieniałem po jednym, jeden zdejmowałem i zakładałem nowy, jedynie przy elektrozaworkach do czyszczenia były zdjęte 2 naraz. Weryfikowałem z RealOEM, mam nadzieję że na schematach te kreski prowadzące narysowali zgodnie z rzeczywistością;) Założyłem nieoryginalne średnica wewnętrzna 3,2mm. Ale były znacznie sztywniejsze niż stare oryginalne. Z tego co wyczytałem wiele osób zakłada z metra cięte...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Brak mocy na ciepłym silniku M57N
PostNapisane: 29 stycznia 2015, 13:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
gates zaloz wezyki, tej firmy co paski rozrzadu robia dobra guma, to tak na przyszlosc na moje oko tam winna jest przeplywka, ja bym zmienil zaworek przy turbo (nie zaszkodzi jak stary) i potem zrobil adaptacje przeplywki. jak nie i wywali error-a to nową. turbo i olej to jeszcze inny temat (mozesz tez nad nim pomyslec)

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Brak mocy na ciepłym silniku M57N
PostNapisane: 29 stycznia 2015, 14:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
sorki mialobyc:
*jak wywali errora nadal i nie bedzie widzialo powietrza na przeplywce przy przyspieszaniu to laduj nową

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Brak mocy na ciepłym silniku M57N
PostNapisane: 31 stycznia 2015, 19:57 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 7
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57N
Witam ponownie, problem rozwiązany, auto jeździ jak przed akcją czyszczenia a może i trochę żwawiej. Wasze diagnozy na pewno były prawidłowymi tropami w takim przypadku i pokrywały się z tym co można wyczytać w sieci ale mi nie dawało spokoju to że auto jeździło dobrze i nastała tak drastyczna zmiana po rozbieraniu i czyszczeniu. Rozebrałem wszystko jeszcze raz i złożyłem, bez efektu (przy okazji spadła mi mała podkładka gumowo-metalowa z kolektora na skrzynie, której szukałem pół dnia z myślą że wpadła do silnika ;) ). Jednak przy ponownym składaniu zauważyłem że zasilanie elektrozaworków w podciśnienie podpinam pod inne króćce na elektrozaworkach a przecież są zamienne, no ale myślę że RealOem wie lepiej. Jednak nie dawało mi to spokoju i zamieniłem miejscami wężyki na elektrozaworku AGR no i po pierwszej przejażdzce wszystko działa jak należy parametry live data oczekiwane i mierzone wyglądają duuużo lepiej, przepływka mierzy do około 1250.

No może poza tym olejem w turbo którym teraz mam zamiar się zając, w związku z czym mam pytanie:

Czy mogę wyjąć tą małą rurę z dolotu do turbo i włożyć w jakiś pojemniczek wyprowadzając z niego spaliny jakimś wężem pod auto, zaślepić dziurę po tej rurze na plastikowej rurze dolotu i pojezdzić tak ze 100km aby wyeliminować przedostawanie się oleju tą drogą?

I pytanie dodatkowe: Czy na RealOem jest błąd w podłączeniu przewodów podciśnienia na rysunku AGR czy ja jestem idiotą i czegoś nie widzę? :)

Tutaj podciśnienie do zaworu AGR (wg mnie pokazane jest zasilanie w podciśnienie do wewnętrznego krućca - źle):
Obrazek

Tutaj podciśnienie do sterowania geometrią turbiny (wg mnie pokazane jest zasilanie elektrozaworka w podciśnienie podłączone do zewnętrznego krućca - dobrze)
Obrazek

Poza tym na zaworku widnieją napisy VAC (po zewnętrzej) i OUT (bliżej środka) której rozumiem jako zasilanie i wyjście i zgodnie z tymi opisami rysunek podciśnienia dla AGR ma błąd.


Fajnie jakby ktoś pomógł zrozumieć dlaczego auto zachowywało się tak przez te złe podłączenie? Czyli ewidentnie za mało powietrza przy przyśpieszaniu na ciepłym silniku (dlaczego nie na zimny itp.)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Brak mocy na ciepłym silniku M57N
PostNapisane: 31 stycznia 2015, 20:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław /Czestochowa
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Masz racje, na rysunku z RealOEM jest błąd. Zawsze na zaworkach N75 Zasilanie jest u góry, a wyjście sterujące na dole.

Powód jest prosty, przy podłączeniu podciśnienia do wyjścia OUT, spadało podciśnienie w całym układzie, bo zaworek po rozgrzaniu zaczął sterować EGRem i podciśnienie uchodziło przez filterek z boku zaworu. Koniec końców spadało podciśnienie i zaworek do turbo nie miał na tyle podciśnienia, żeby wysterować turbo do końca.

_________________
Moje Titanum Silber :
viewtopic.php?p=579201#579201


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Brak mocy na ciepłym silniku M57N
PostNapisane: 19 kwietnia 2018, 14:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e46 330xd
Kod silnika: m57
Może mi ktoś dać Part number tego zaworka bo nie widzę w realom który to zaworek. u mnie to samo się dzieje po wymianie nagrzewnicy może mechanik zamienił wężyki. Z góry dziekuję


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Brak mocy na ciepłym silniku M57N
PostNapisane: 19 kwietnia 2018, 14:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e46 330xd
Kod silnika: m57
Obrazek czy to nr 11


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL