BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2025, 16:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M47 D20TÜ - Zatarty silnik?
PostNapisane: 12 października 2015, 15:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20TÜ
Witam wszystkich forumowiczów!

Jest to mój pierwszy post i niestety sytuacja, która opisze nie jest dla mnie zbyt miła.

Wczoraj, robiłem cotygodniową trasę Śląśk-Kraków (Jakieś 150km, w tym ~130km po autostradzie). Trasę tą pokonuję dwa razy tygodniowo od kwietnia zeszłego roku, kiedy to nabyłem E46 z 2002r (Polift) i silnikiem M47 D20TÜ - 320D 150KM. Dotychczas auto nigdy mnie nie zawiodło, jednak wczoraj odmówiło posłuszeństwa :( Parę kilometrów przed bramkami, zaświeciła mi się kontrolka płynu chłodniczego - temperatura w normie, więc stwierdziłem, że dojadę do bramek i zatrzymam się za nimi w celu sprawdzenia przyczyny. Jak zatrzymałem się na bramkach, zauważyłem, że z pod maski leci para, więc na bok, awaryjne i patrzę o co chodzi. Po otwarciu maski nie było się do czego doczepić - żadnych śladów wycieków, więc odkręciłem (tak, wiem, nie powinno się tego robić na gorącym silniku) korek wlewu płynu chłodniczego, gdzie ukazała się pustka. Jako, że zawsze jestem przygotowany i wożę w bagażniku wszystkie przydatne w trasie rzeczy, to miałem ze sobą borygo. Wlałem, sprawdziłem czy jest wyciek - nie było, załączyłem auto - kontrolka zgasła i zacząłem kontynuować podróż. Po przejechaniu ~3-4 kilometrów (kontrolka dalej nie świeciła) temperatura silnika poleciała na czerwone pole, a silnik stracił moc - nie wiem, czy zgasł sam, czy ja go zgasiłem po ucieczce na awaryjny, w każdym razie bałem się go już zapalać. Cała komora silnika zawalona płynem chłodniczym, nie zostało mi nic, jak odholowanie auta pod mieszkanie (jestem studentem).

Jak myślicie, czy silnik mógł przez tą krótką chwilę sie zatrzeć? Dodam, że nie znam żadnego dobrego i zaufanego mechanika w Krk, więc auto będzie mi raczej znajomy wiózł na lawecie na śląsk. Dzięki wszystkim za porady.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47 D20TÜ - Zatarty silnik?
PostNapisane: 12 października 2015, 19:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20TÜ
Jestem nowy i nie wiem jak zedytować post :

- Auto nie odpala, rozrusznik nawet nie kręci


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47 D20TÜ - Zatarty silnik?
PostNapisane: 12 października 2015, 23:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 357
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Jak zalales zimny plyn na goracy silnik to mogla ci peknac glowica a nawet i sam blok. Nie slyszales cykania podczas lania borygo? Jakby nawet opuchly tloki to po wystygnieciu by odpuscilo, wiec moze nie zatarles. Kontrolki przygasaja przy probie krecenia? Moze ów płyn zalal jakies elementy elektryczne powodujac zwarcie, skoro pisales ze cala komora silnika byla w plynie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47 D20TÜ - Zatarty silnik?
PostNapisane: 13 października 2015, 00:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Jak dolał trochę płynu przez zbiorniczek wyrównawczy to płyn wymieszał się i nie powinno nic pęknąć.
Pytanie czy po dolaniu płynu układ został odpowietrzony? Może właśnie zapowietrzenie spowodowało zagotowanie się płynu.
To, że auto nie odpala to raczej zbieg okoliczności. Pewnie holowałeś a światłach i padł aku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47 D20TÜ - Zatarty silnik?
PostNapisane: 13 października 2015, 08:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20TÜ
Aku działa, światło w środku, radio, wszystko gra. Jak próbuje zakręcić, to światło w środku troche przygasa, ale to tyle co zauważyłem.

Podczas lania borygo nie było żadnego cykania, z resztą stałem na awaryjnym na autostradzie, wiało strasznie, ciężko było cokolwiek usłyszeć.

No i fakt, po dolaniu płynu zapomniałem odpowietrzyć :mur:

Nie wiem, czy mam szukać tutaj w Krakowie jakiegoś mechanika, czy laweta i na śląsk ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47 D20TÜ - Zatarty silnik?
PostNapisane: 13 października 2015, 10:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
To, że radio gra i światło świeci nie znaczy, że auto zapali.
Naładuj akumulator i spróbuj zakręcić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47 D20TÜ - Zatarty silnik?
PostNapisane: 13 października 2015, 11:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20TÜ
Okej, jutro znajomy podjedzie z kablami i spróbuje jeszcze raz zakręcić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47 D20TÜ - Zatarty silnik?
PostNapisane: 14 października 2015, 08:01 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
wg mnie - rozszczelnił się układ chłodniczy. trzeba znaleźć miejsce wycieku i go usunąć.

aku Ci zdechło pewnie podczas holowania - niedomknięte drzwi czy coś

jesli w porę zareagowałeś to raczej nic się nie uszkodziło.

nalać płynu, odpalić, odpowietrzyć i zobaczyć co będzie. jest spora szansa że nic strasznego ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47 D20TÜ - Zatarty silnik?
PostNapisane: 15 października 2015, 20:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20TÜ
Kumpel zapomniał przywieźć kable, więc kolejna próba odpalenia bawarki w poniedziałek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47 D20TÜ - Zatarty silnik?
PostNapisane: 19 października 2015, 13:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20TÜ
UFF, auto odpaliło. Poszliśmy do auta, podpieliśmy kable, auto kolegi pochodziło z 10min i spróbowałem zapalić - żadnego problemu, żadna kontrolka się nie świeci.

Oczywiście wcześniej ściągneliśmy obie pokrywy silnika, i chyba wiem? skąd jest wyciek. Stojąc od frontu i patrząc na maske, z lewej strony chłodnicy wychodzi wąż (nie, nie znam się kompletnie na samochodach), i mniej więcej w połowie jest na nim tak jakby siatka, cała mokra. Po zapaleniu auta nie widać, skąd jest wyciek bo układ jest zapowietrzony - tutaj pytanie do was, jak się odpowietrza układ chłodzenia w tym silniku? Myślałem, że obok zbiorniczka wyrównawczego, czy jestem w błędzie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL