Dla potomnych opisuję swoją przygodę. Wymieniałem olej i filtry. W tym filtr paliwa w progu. Wszystko szło ok. Przejechałem po tym około 250 km. Startuję z zimnego i po przejechaniu około 3 km kontrolka śmierci i stop. Kręcę, nie pali, zaczepiam się do innego - nie pali. Podłączam inpę - mam kabelek- i czytam błędy. Nie wiem czy tak się je tłumaczy, ale posługiwałem się googlami. 4570 Prawdopodobieństwo ciśnienia szyny kontrolowane ilościowo Częstotliwość błędów: 1 Licznik logistyczny: 40 średnia prędkość obrotowa silnika 2013,52 rpm Temperatura płynu chłodzącego 39,08 ° C maksymalne ciśnienie szyny z ostatnich 10ms 118,16 bar Wartość ciśnienia doładowania 1230,76 hPa zlinearyzowany APP1 36,22% Wartość zadana ciśnienia szyny 598,66 bar Prędkość pojazdu 53,30 km / h i 4610 Prawdopodobieństwo ciśnienia na szynie sterowane ciśnieniem maksymalne ciśnienie szyny z ostatnich 10ms 118,16 bar Wartość zadana ciśnienia szyny 393,86 bar i 4600 4600 (3005) Kontrola ciśnienia pod względem ciśnienia maksymalne ciśnienie szyny w ciągu ostatnich 10 ms 0,00 bar Wartość zadana ciśnienia szyny 669,55 bar i 4630 Prawdopodobieństwo ciśnienia na szynie sterowane ciśnieniem maksymalne ciśnienie szyny w ciągu ostatnich 10 ms 0,00 bar Wartość zadana ciśnienia szyny 480,50 bar
Ewidentny problem z ciśnieniem. Biorę stetoskop, choć okazuje się niepotrzebny- słychać pompkę w baku i w progu. Na parkingu więcej nie jestem w stanie zrobić. wzywam AXA asistance, na szczęście kupiłem pakiet premium. Holowanie do domu 80 km, bez problemu, w ciągu 40 minut przyjechali. Wrzucam na warsztat, mechanik sprawdza węże, czujniki i pompę w progu i w baku - okazuje się, że nie dokręciłem węża na filtrze progowym!!! Wyskoczył dziad. Nie widziałem, żeby paliwo wyciekało - ale fakt, że wyciekło sporo zanim się zatrzymałem, no i przy holowaniu musiało coś pójść, bo pompa progowa ma dużą wydajność, chociaż działa krótko jeśli nie ma ciśnienia na listwie CR. Reasumując kosztowało mnie to 300 zł za diagnostykę. Gdybym się zdecydował holować do kumpla do garażu i sprawdzać węże, oszczędziłbym, ale przy okazji posprawdzali mi też inne rzeczy. Brałem pod uwagę, że to może być niedokręcenie węża, ale paliwa nie widziałem no i przejechałem ponad 250 km i nic się nie działo.
|