BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2025, 12:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] M52B25 remoncik po usterce
PostNapisane: 12 marca 2025, 17:45 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 523i E39
Kod silnika: M52B25 - 256S3
Cześć,
Jestem na etapie remonciku w moim M52B25 na chwilę obecną rozebrane wszystko w mak, jeszcze przed pomiarami.
Średnicówkę mam u rodziców muszę w końcu zgarnąć.

Wstępne rozpoznanie zrobione, pękła głowica, uszczelka bez wad Victor Reinz z napisem 2.5 czyli chyba pierwszy rozmiar uszczelki 1.75 mm ale obstawiam że Victor Reinz z napisami to nie pierwszy montaż.

Podejrzewam że usterka związana z gazem i korektami z którymi długo walczyłem.
Podczas jazdy autostradą stała prędkością ok 140 km/h zauważyłem że temp uciekła na 122 stopnie (odczyt na radiu)
Na pierwszym stopie zerwany korek odpowietrzania chłodnicy, myślałem że to moja wina i dlatego go urwało (za mocno dokręcony jakiś czas wcześniej) zdrutowalem, uzupełniłem płyn (fakt że błąd bo silnik nie wystygł) odpaliłem nagrzała się i trzymała temp na radiu ruszyliśmy dalej, za kilkanaście - dziesiąt kilometrów znowu temp strzeliła i stąd już auto lawetowane.
Po jakimś czasie ok miesiąc jak próbowałem ożywić auto po nagrzaniu zaczął się telepać silnik i zaczęło kopcić z wydechu wiedziałem że silnik do otwarcia.

I teraz wracamy do aktualnie rozebranego stanu.
Mam firmę która mi sprawdzi blok (szczelność płaszcza wodnego, bo gdzieś się woda do oleju dostała) przygotują powierzchnię montażu głowy i będę musiał pogadać o zrobieniu gwintów żeby wytrzymały na nowej głowicy.

Głowicy szukam drugiej, są fajne oferty zregenerowanej od razu gotowej do montażu i chyba 2600 za taką przyjemność wydaje się być w miarę normalną opcją.

Ale mam problem nikt mi nie zrobi honowania nikasilu,
Z drugiej strony na zagranicznych forach mówią żeby scotchbritem zaczyścić lub tzw flex hone, że chodzi tylko o zerwanie zeszklenia czy zarysowania zeszklenia a nie realne honowanie (oczywiście jeżeli cylindry się będą nadawać)

I teraz chciałbym wymienić pierścienie na tłokach jeżeli będzie się wszystko nadawać, pytanie się pojawia co zrobić z cylindrami przy zmianie pierścieni?
Faktycznie samemu ręcznie "honować"?
Czy staliście przed takim dylematem?
Co zrobiliście o ile remontowaliście blok z Nikasilem?
Wstępnie tuleje się nadają, muszę pomierzyć żeby potwierdzić
Że faktycznie jest co reanimować.

Druga sprawa, wiele czytam że łańcuch rozrządu jest tu wieczny tylko ślizgi i napinacz wymieniać, zestawy INA nie są najdroższe ale słyszałem że zamienniki łańcuchów wypadają różnie.
Silnik ma nastukane 415k km jakoś, słychać po nagrzaniu delikatny grzechot który podejrzewam że pochodził z łańcucha pompy oleju, ten luźny masakrycznie jest, będę chciał go wymienić i dać napinacz z VW


Łapcie link do galerii z mojej motorownii dla ciekawych i tych co mogą dorzucić jakieś słowo po zdjęciach co i jak:
https://photos.app.goo.gl/vDTYctgX59aRi9gz5


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52B25 remoncik po usterce
PostNapisane: 12 marca 2025, 18:10 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4118
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Powiem Ci, że jakieś 3 lata temu kupiłem M52TUB25 ze skrzynią za 1500zl, oleju nie brał, szedł jak trzeba, nie wiem czy warto pchać się w takie remonty...
W tym silniku nie ma czasem Alusilu? Który rok?
Edit Właśnie spojrzałem na cylindry - już je ręcznie honowałeś, czy tak wyglądały?

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52B25 remoncik po usterce
PostNapisane: 12 marca 2025, 20:18 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 523i E39
Kod silnika: M52B25 - 256S3
Tak, to jest Nikasil, rocznik 1997
Cylindry tak wyglądają po demontażu, czyściłem jedynie
Progi przed wybiciem tłoków żeby pierścieni nie połamało, chociaż był miękki nalot a nie nagar zjarany.

Kiedyś faktycznie silniki były tanie, teraz za używane m52b25 (nawet nie tu)trzeba położyć 3k i nie wiesz co masz i ile przejeździ, nie mam siły ani ochoty na zabawę w swapy (zmiana na tu to zmiana sterowania a nie wiem jak lcm i zegary bo to jest przed liftem elektroniki z 1998 nawet), tym bardziej że jest tu ładnie położony gaz i nie chce mi się tego wszystkiego ruszać.

Wolę naprawić serię i dalej cieszyć się jazdą, w moich rękach zrobiła 50k km a ogólnie 415k km więc dobrze zrobiony remont to minimum 100k obróci kolejne a przedtem wykończy to auto albo rdza albo unijne bzdury


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52B25 remoncik po usterce
PostNapisane: 12 marca 2025, 20:22 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4118
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Uszczelka na 99% nie jest ori, cylindry wyglądają naprawdę dobrze, sprawdzenie szczelności, używana głowica i jazda. Chyba przez trzy lata tam mocno nie zdrożały silniki :kwasny:

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 79 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL