BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 11:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Dawka wtrysku 5.5 mg Początek wtrysku 2.9 mg tds 2.5
PostNapisane: 13 kwietnia 2008, 13:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam
Poruszam temat chyba najbardziej znany wśród tds-owców czyli długie kręcenie rozrusznikiem na ciepłym silniku. W moim przypadku wygląda to tak:

1. Na letnim silniku pali najgorzej ok 3-5 sek
2. Na gorącym ok 2 sek.
3 Na zimnym pali od tyku z tym, że ostatnio jak sie zrobiło ciepło - trochę gorzej.

Po polaniu wodą rozdzielacza wtrysku na pompie i wychłodzeniu go nie ma różnicy - dalej długo trzeba kręcić. Cały układ paliwowy szczelny. Nic nie cieknie przy pompie ani wtryskach. Nie ma różnicy czy pełny bak czy pusty. Nie lecą pęcherzyki powietrza w wężyku między pompą a filtrem. Nie ma żadnych drgań ani falowania obrotów. Moc ok. turbo ok. spalanie średnie 8,2 Przebieg 190 tyś oryginalny. Po wymianie filtra paliwa odpalanie poprawiło się, ale po przejechaniu 500km wróciło do poprzedniego stanu.

Pojechałem na komputer i wyszło, że dawka wtrysku 5.5 mg a początek wtrysku 2.9. Błędów brak. Wartości utrzymują sie na tym samym poziomie. Gość co robił diagnostykę powiedział, że początek wtrysku ma za niska wartość, ale sam do końca nie wiedział. (????)

Co w takim razie oznaczają te parametry ??
Doczytałem na forum, że dawka powinna być 4.5 -5. Czy 5.5 to za dużo ??
Czy wymagana jest regulacja pompy ?? Gdzie najlepiej to zrobić na śląsku/zagłębiu ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2008, 14:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
odsyłam do tematu http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=22376 a polanie woda nastawnika ........ ma to na celu schłodzenie go do temperatury zimnego silnika czyli musisz go lać ostrym strumieniem lodowatej wody dość długo aby różnica temperatur pomiędzy nastawnikiem a silnikiem była dośc znaczna

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2008, 23:03 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Dawka paliwa dotyczy głównie pracującego silnika, wobec czego na wyższych obrotach dla pompy, jakimi są wolne obroty biegu jałowego silnika w stosunku do obrotów pompy podczas rozruchu silnika, zużycia w pompie są nieadekwatne.
Rozumowac należy przez to, że podczas rozruchu pompa będzie wytwarzać jeszcze mniejsze ciśnienie co wpływa na opóźnione otwarcie wtrysku niżeli podczas pracy silnika na biegu jałowym. Przy szybkości, z jaką pracuje tłoczek rozdzielacza wtrysku na obrotach biegu jałowego spadki cisnienia są mniej odczuwalne.

U ciebie dawka wynosi 5,5mg co już tłumaczy, że elektrycznie sterownik zwiększa dawkę, aby utrzymać obroty silnika na biegu jałowym. Nie jest to jakaś wielka wartość, ale nieznacznie większa od narzuconej, co potwierdza zużywanie się rozdzielacza.

Jak już pisałem nie tylko rozdzielacz jest odpowiedzialny za późne otwieranie się wtrysków z dawką rozruchową paliwa. Wiadomo, że jeśli przy pewnym skoku tłoczka wytwarza on mniejsze ciśnienie niżeli powinno i dopiero zwiększenie tego skoku powoduje że ciśnienie jest już właściwe i wtrysk otwiera się dostarczając paliwo do komory spalania, to na ten większy skok nakłada się dalszy obrót silnika. Tym samym faktyczne otwarcie wtrysku jest w późniejszym czasie niżeli powinno.......pojawia siętu opóźniony kąt wtrysku, który raczej nie sprzyja rozruchowi silnika......wprost przeciwnie.......uruchamiany zimny silnik potrzebuje przyśpieszonego kąta wtrysku na czas samego rozruchu. Na ciepłym silniku to przyśpieszenie jest mniejsze, ale na ciepłym silniku paliwo w pompie jest również ciepłe przez co i rzadsze.

Opóźniony kąt wtrysku może być również wynikiem zużytych łańcuchów rozrządu i jest to kolejny argument którego należy pilnować w silnikach z rotacyjną pompą wtryskową.
Przyśpieszenie kąta wtrysku pompy nic nie pomoże, a jeśli pomoże, to pogorszy pracę ciepłego silnika, więc nie da sięw żaden sposób "oszukać" zużycia łańcuchów.
Dlatego zalecam ich wymianę po 200tyś km.

To są tylko tak niewielkie zużycia a jak bardzo wpływają na pojawianie się problemów z nimi.
Gdyby pompa się zapowietrzała wraz z całym układem, to miałbyś gorszy rozruch zimnego silnika, a na ciepłym nie powinno być problemów. W 15 minut po zgaszeniu raczej pompa nie może się całkowicie zapowietrzyć.

Jaki masz przebieg auta....jeśli duży, to wymień łańcuszki rozrządu. Poprawi to kąt wtrysku nie ruszając położenia pompy. Dla zmniejszenia dawki elektrycznej, wystarczy zwiększyć dawkę mechanicznie poprzez zmianę położenia głowiczki na pompie. Ustaw tak, aby dawka na ciepłym silniku wahała się w granicach 4,5-5mg, ale uważaj, bo przy zużyciu rozdzielacza na pompie mogą wystąpić dziwne zachowania jak np brak płynności w regulacji i falowanie silnikiem, szarpanie, wibrowaniem. Oczywiście przy powrocie do poprzedniej dawki objawy znikną. Czasem po regulacji może zaistnieć konieczność pojeżdżenia autem i ponownego przeregulowania lub sprawdzenia dawki.

Takie są niestety bolączki w użytkowaniu diesla z przebiegiem.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2008, 22:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Sosnowiec
Przebieg to 190 tyś oryginalny 100 % książka.
Wielkie dzięki za odp. Zastanowię sie zatem nad wymianą łańcuszka.
Czy może mi ktoś polecić dobry serwis diesla w woj śląskim ??
Jakie opinie o Bosch serwis Adamczyk w Piekarach Śl. ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL