BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 23:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] wymiana popularnego jeża
PostNapisane: 2 listopada 2008, 12:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: 3miasto
Witam
Po zapoznaniu sie z tematem doszedłem do wniosku że mam padnietego jeża - pomimo wyłączenia auta jakiś mechanizm cały czas pracuje jakby mały silniczek. Przeczytałem kilka tematow na forum odnosnie wymiany jeża, wymontowałem jeża a brzęczenie nie ustało jakby nie było powiazane z jeżem. CZY PO WYMIANIE JEŻA DENERWUJĄCY DZWIĘK Z KONSOLI UCICHNIE ?? nie wiem czy oplaca sie wymiana jezeli nic sie nie zmieni, dmuchawa dziala raczej poprawnie tylko czasem ale to żadko makaprysy.
Czy ktos potrafi odpowiedzieć???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2008, 12:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 272
Lokalizacja: pomorskie
wystarczy trochę poszukać a nie od razu posta pisać
poniżej link z tematem
wymian jeża

_________________
zobacz mojÂą niuniĂŞ

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=344853#344853

Obrazek

przydaÂła Ci siĂŞ moja wypowiedz:)
-kliknij "POMÓG£"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2008, 12:11 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
jurireszka, jeż reguluje obrotami wiatraczka i po określonym czasie wyłącza go po wyłączeniu zapłonu , tak że odgłos będzie jako taki... chyba że wyjmiesz klimatronik i nasmarujesz bolec na który kręci się wiatraczek... wtedy wszystko ucichnie , chociaż wiatraczek będzie się krecił :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2008, 21:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 114
Lokalizacja: prawie WrocÂław
Moje BMW: E46 i E36
Panowie jeż to jest rezystor dmuchawy odpowiedzialny za jej obroty , i nie ma nic wspólnego z wiatraczkiem chłodzącym w panelu klimy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2008, 03:01 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
piotrfire napisał(a):
Panowie jeż to jest rezystor dmuchawy odpowiedzialny za jej obroty , i nie ma nic wspólnego z wiatraczkiem chłodzącym w panelu klimy.


dokładnie. A ów wiatraczek nalezy przesmarowac ( lub wymienic :) ) jesli chodzi zbyt głosno. Sam wiatraczek nie rozładuje aku, gdyz automatycznie wyłącza sie jakies 10-15 minut po zamknieciu auta.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wymiana popularnego jeża
PostNapisane: 12 stycznia 2010, 16:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 379
Moje BMW: 318d
Kod silnika: m47
Odswiezam ciut temat. Mam problem z czyms podobnym w e46. Problem mianowicie polega na tym ze autko od maja jezdzilo w porzadku. Nic sie nie dzialo az tu od 3 dni akumulator codzien ejst rozladowany. Pisze to w temacie z jezem, poneiwaz nawet gry wyjmiemy kluczyk ze stacyjki, cos brzeczy w ukladzie nawiewow w konsoli centralnej.Uklad nawiewow/panel climatronika. Taki fikusny, brzeczacy dzwiek . . Podejrzewam iz to to jest problemem rozladowywania sie akumulatora .. :/
Ktos moze spotkal sie z czyms podobym ?

_________________
Nie Kazdy Rozumie Ze Jest, Nie Kazdy Rozumie Ze Mysli, Wielu Mysli Ze Rozumie
Obrazek
Zajrzyj, ocen - kazda opinia mile widziana :] :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wymiana popularnego jeża
PostNapisane: 12 stycznia 2010, 17:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
Cytuj:
CZY PO WYMIANIE JEŻA DENERWUJĄCY DZWIĘK Z KONSOLI UCICHNIE ??

Nie ucichnie bo to jego normalna praca - ma się kręcić nawet kilka minut po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyków
Cytuj:
dokładnie. A ów wiatraczek nalezy przesmarowac ( lub wymienic :) ) jesli chodzi zbyt głosno. Sam wiatraczek nie rozładuje aku, gdyz automatycznie wyłącza sie jakies 10-15 minut po zamknieciu auta.

:super: :super: :super: Dokładnie

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wymiana popularnego jeża
PostNapisane: 12 stycznia 2010, 18:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2125
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E70
Garaż: Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82097
Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97493
Obecna http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146128
to chyba muszę go założyć z powrotem... Podejrzewam, że jego brak może doprowadzić do jakiegoś przegrzania klimatronika?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wymiana popularnego jeża
PostNapisane: 12 stycznia 2010, 22:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
giizmo napisał(a):
Odswiezam ciut temat. Mam problem z czyms podobnym w e46. Problem mianowicie polega na tym ze autko od maja jezdzilo w porzadku. Nic sie nie dzialo az tu od 3 dni akumulator codzien ejst rozladowany. Pisze to w temacie z jezem, poneiwaz nawet gry wyjmiemy kluczyk ze stacyjki, cos brzeczy w ukladzie nawiewow w konsoli centralnej.Uklad nawiewow/panel climatronika. Taki fikusny, brzeczacy dzwiek . . Podejrzewam iz to to jest problemem rozladowywania sie akumulatora .. :/
Ktos moze spotkal sie z czyms podobym ?


sprawdż pobór prądu spoczynkowego a dopiero potem szukaj problemu--będzie łatwiej .....bo twoje podejrzenia mogą sie mieć jak piernik do wiatraka...... napisz jakie wartości po około 5 min od zamknięcia drzwi i uzbrojenia alarmu.

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wymiana popularnego jeża
PostNapisane: 15 stycznia 2010, 22:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 379
Moje BMW: 318d
Kod silnika: m47
No niestety, a moze i nie. Nie byl to jeż, a radio. Pobor w spoczynku do ok 5A. Powodowalo to podlaczenie na sztywno radia. Ladowanie aku 14.2-14.4 , jedynie przy obciazeniu pelnym spadalo do 13.96..
Po 'naprawie' pobor pradu w spoczynku 0.03-0.05.

_________________
Nie Kazdy Rozumie Ze Jest, Nie Kazdy Rozumie Ze Mysli, Wielu Mysli Ze Rozumie
Obrazek
Zajrzyj, ocen - kazda opinia mile widziana :] :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wymiana popularnego jeża
PostNapisane: 18 stycznia 2010, 11:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 277
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e39 523i
Tu jest opis jak nasmarować wiatraczek który chłodzi moduł klimatronika - to on tak "burczy" w desce po wyłączeniu zapłonu, co prawda na przykładzie e38 ale to w sumie jeden pies: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/204985


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wymiana popularnego jeża
PostNapisane: 22 października 2010, 12:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 257
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Witam niedawno wymieniłem jeża i przy demontażu schowka jest kostka od lampki schowka...

I jeszcze jedna taka większa odłączyłem ją a że robiłem to jakiś czas temu teraz przy składaniu nie wiem gdzie ona ma isc..

I od czego ewentualnie ona jest ? pomóżcie :) :hyhy:

OD CZEGO SĄ TE WSZYSTKIE ELEMENTY ? POWYPADAŁY JAK WYCIĄGAŁEM SCHOWEK?

Obrazek


Ostatnio edytowano 27 października 2010, 10:37 przez krzych181, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wymiana popularnego jeża
PostNapisane: 22 października 2010, 15:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 257
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL