BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 05:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Najwolniejszy TDS w Polsce? :/
PostNapisane: 16 maja 2009, 11:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Siedlce
Witam wszystkich posiadaczy BMW.
Jest to mój pierwszy post na forum, postaram się obrazowo przedstawić swój problem. Otóż od 2 mscy jestem posiadaczem e39 tds. Początkowo problem miałem z cieknącą chłodnicą ale dzięki forum uświadomiłem sobie, że chłodzenie w TDS-ach ma fundamentalne znaczenie, więc kupiłem nową i jak na razie po kłopocie. Początkowo auto przyśpieszało dość ładnie ok 13s do 100km/h mierzone domowymi sposobami, ale czułem ze to nie wszystko co potrafi ten silnik, w końcu takie czasy uzyskiwałem TDI 90KM.

Niepokojącym objawem dla mnie było bardzo duże dymienie na czarno przy raptownym dodaniu gazu powyżej 2500 obrotów. Postawiłem na lejące końcówki wtrysków, pojechałem do pompiarza, który wykręcił wtryski no i lały jak z kranu. Pompował jakąś pompką i po tej operacji już ładnie rozpylały ON, nie kazał kupować nowych końcówek. Sprawdził ciśnienie na wtryskach i wszystkie oprócz jednego miały ok 150 barów, a jeden miał 120 (nie sterujący) wiec podkładkami pod sprężynki ustawił na 150 barów. Po wkręceniu wtrysków niestety dymienie zmniejszyło się bardzo minimalnie, a co dziwne auto stało się bardziej mułowate i znacznie podskoczyło spalanie. :/

Kolej przyszła na sprawdzenie przepławki. Odłączyłem wtyczkę i okazało się, że dymienie bardzo znacznie się zmniejszyło... Ale moc stała się jeszcze mniejsza. Więc znalazłem używaną przepławkę z e39 anglika za 250zł i zamontowałem. Efekt? Dymienie ustało całkowicie, ale moc spadła jeszcze bardziej, w międzyczasie udrożniłem przewód podciśnieniowy od EGR bo ktoś go zaślepił, a jestem za fabrycznymi rozwiązaniami. Auto zbiera się do 100km/h w 25s... najwolniejszy TDS w Polsce? :/

Może z tą przepławką jest coś nie tak, a może czujnik sterowania turbiny? Sprawdziłem drożność przewodu od czujnika do kolektora ssącego, jest ok. Odłączyłem kostkę od czujnika, żadnej różnicy, dalej muł.

TERAZ NAJCIEKWASZE... Pojechałem na diagnostykę komputerową, wykazało dwa błędy silnika:
1. Przepływomierz
2. Czujnik doładowania (czyli ten przy filtrze ON).

Powiedziałem diagnoście, ze przepływkę wymieniałem a od czujnika odłączałem kostkę, więc on powiedział, że te błedy mogą być pamiętane więc je wykasował po czym kazał zapalić silnik, pochodził z 10 min i sprawdził czy powstały dalej te błędy, okazało się że nie. Zero jakichkolwiek błędów. Wiec przepływa i czujnik doładowania OK!!!

Dalej sprawdził doładowanie coś ok 830 kPa (nie znam jednostek) mówił ze ok.

Następnie sprawdził kąt wyprzedzenia wtrysku i tu dopiero wynikły wg jego nieprawidłowości. Silnik cały czas pracował na wolnych obrotach (obroty nie falują) na wykresie kąt wtrysku skakał wg niego za bardzo to raz był w normie to znawu za wczesny itp (spojrzałem na liczy to 1.38 to 2.58) .... Sprawdził temperaturę ON i okazało się ze pokazuje wg niego za mało bo +20 st C a temperatura w chłodnicy 80 kilka stopni. Powiedział ze czujnik temperatury ON w nastawniku pompy wtryskowej jest uszkodzony. A na podstawie jego pomiarów jest ustalany kont wtrysku i dlatego auto muli.

Czy diagnosta miał rację, czy ten czujnik jest uszkodzony (koszt ok 50-60zł), dlaczego nie wykazało jego uszkodzenia podczas diagnozy? Czy ON powinno mieć więcej niż 20 st C?

Dalej jestem w punkcie wyjścia, auto jest bardzo słabe, a wiem ze silniki TDS są super i mają duży potencjał. Przepraszam, ze treść postu jest nieprzyzwoicie długa, ale może pomogę w ten sposób innym mającym podobne problemy.

Będę wdzięczny za wszystkie sugestie i porady.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 12:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Przemyyśl
Temperatura pracy silnika DIESEL jest okolo 100°C wiec jesli czujnik pokazuje na rozgrzanym 20°C to napewno jest uwalony.

Nie wszystkie czujniki generuja informacje ze sa uszkodzone ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 13:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
Sanndman napisał(a):
Temperatura pracy silnika DIESEL jest okolo 100°C
:szok: :szok: :szok: :szok:

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 14:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Siedlce
Sanndmann dzięki za szybką odpowiedz, ale tu chodzi o temperaturę paliwa (ON) a nie cieczy chłodzącej, czujnik temperatury ON znajduje się w nastawniku pompy wtryskowej. I raczej ON nie powinno mieć 100 st C jak piszesz... sam już nie wiem :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 17:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
100 stopni ?? co za glupstwo .... lepiej wcale sie nie wypowiadac na tematy o ktorych sie nie ma zielonego pojecia ....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 21:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Przemyyśl
Umknelo mojej uwadze ze chodzi o temperature ON.

Nie mniej jednak jesli czujnik wskazuje ciagle ta sama temperature to bedzie uszkodzony jesli tez wachania sa poza zakresem mozna mowic o jego uszkodzeniu.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 22:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 114
Lokalizacja: prawie WrocÂław
Moje BMW: E46 i E36
A co z dawką paliwa prawidłowa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 13:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: z garaÂżu
swoją drogą to tds to :cenzura: jakich mało ... ja już :cenzura: 10 tysięcy na części dałem ...


Ostatnio edytowano 18 maja 2009, 13:49 przez rad01, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL