BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 lipca 2025, 08:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] skrzypienie mocowań stabilizatora tylniego
PostNapisane: 7 lipca 2009, 07:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 9
Lokalizacja: RzeszĂłw
Witam,
z racji tego że to mój pierwszy post na tym forum (na bmw-klub.pl jestem od kilku lat) chciałbym się przywitać :)

Teraz przejdzmy do problemu.

Od kwietnia zaczeło mi strasznie skrzypieć z tyłu auta gdy np wjerzdzam na krawężnik, ogólnie gdy jedno koło jest wyżej od drugiego.

Mechanik zdiagnozował ze dzwięki te wydają mocowanie tylnego stabilizatora, takie 2 aluminiowe mocowania na jedną sróbe wchodzące w blache. Troche je podgioł i przestało na kilka dni. Niestety potem znowu zaczeło wydawać te przeraźliwe dzwięki. Zamówiłem nowe mocowania z gumami i był spokój przez 2 dni. Teraz dalej to samo. Jak jest po deszczu to niesłychać tego zabardzo, tylko w ciepłe dni słychać to.

Co z tym problemem zrobić ? ma ktoś jakieś patenty ?

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 11:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Podstawowy patent to taki, że to na bank nie te mocowania są przyczyną ;)

Takie skrzypienie to standard w E46 i E39, a przyczyna to tuleja pływająca/wahliwa.
Nie raz to przerabiałem (inni pewno też ).
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=494856
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=43091

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 14:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 9
Lokalizacja: RzeszĂłw
Toudi napisał(a):
Podstawowy patent to taki, że to na bank nie te mocowania są przyczyną ;)

Takie skrzypienie to standard w E46 i E39, a przyczyna to tuleja pływająca/wahliwa.
Nie raz to przerabiałem (inni pewno też ).
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=494856
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=43091


Tylko właśnie taki problem, ze przed ingerencja w stare mocowanie (poprzez jego delikatne wygiecie) trzeszczalo gorzej niz w wozie drabiniastym, po wygieciu cisza , ktora trwala kilka dni, tak samo z nowymi mocowaniami - cisza przez kilka dni :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 09:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Mogę się nawet o kratkę browarka złożyć że to tuleja.
Podnieś samochód na lewarku, nic nie rób i opuść go z powrotem. Też przestanie na chwilę piszczeć, bo tuleje deko zmienią swoje położenie.
Niema szans że to te mocowania. Możesz wymienić na kolejne i dalej będzie piszczeć, bo to nie ten element ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 20:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 9
Lokalizacja: RzeszĂłw
A ile zajmuje wymiana takiej tuleji ? Czy trzeba wyciągać pół zawiechy ?

i czy to element nr 2

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 10:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
To jest element nr 2.
Sam, bez specjalnego ściągacza nie zabieraj się do tej roboty, bo jest to nierealne do wykonania. Koszt wymiany tej tulei w warsztacie to około 100 zł. Nie potrzeba wybebeszać pół zawieszenia ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL