Witam
93 can data fault from ddm/dde- mechanik jak sądzę podłączał się w pierwszej kolejności interfejsem obsługującym protokół can. Sterownik rozpoznał błąd komunikacji i zapisał go do pamięci . Błąd bez znaczenia dla poprawnej pracy silnika.
1b extra heater -nie dam głowy ale jeśli auto posiada webasto, może w nim tkwi problem, ewentualnie układ podgrzewania cieczy chłodzącej w niskich temperaturach. Czy tak czy inaczej. Błąd bez znaczenia dla poprawnej pracy silnika.
8 glowplug motule control circuit -jak kolega wcześniej wspomniał problem dotyczy świec żarowych . Jeśli to silnik cr 150ps.Problem bez większego znaczenia dla pracy silnika. Przy ostrych mrozach utrudniony rozruch.
6 egr -błąd dotyczy recyrkulacji spalin pojawia się gdy ecu usiłuje wpuścić spaliny i natrafia na zonka ( zatkany dolot spalin) albo nie sprawny układ wykonawczy(zawór podciśnieniowy ,dziurawy mieszek) Sprawdź czy ktoś nie zrobił tego celowo osobiście nie ruszał bym tego jeśli zaślepiony zostaw jak jest.
65 charge air presure control- czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym zmierzył niski lub zbyt wysoki poziom ciśnienia doładowania przez turbinę. Może mieć powiązanie z błędem EGR jeśli ten jest otwarty (mało prawdopodobne) Powiązane usterki to nie działający poprawnie zawór podciśnieniowy sterowania turbiną (martwy albo brudny) ,zapieczone łopatki turbiny (zmienna geometria) dziurawy lub nie podłączony szlaufik-podciśnienia, zatarta sztanga, dziurawy mieszek, pompa wacum, sam czujnik przekłamuje i pewnie o czymś zapomniałem. Generalnie usterka może mieć wpływ na jakość pracy silnika (dynamikę itd.) ale jeśli błąd pojawił się sporadycznie auto może jeździć poprawnie . Usterkę znajdzie dobry mechanik w 5 minut.
Może ktoś z kolegów na forum odniesie się do opisu. Nie chcę kolegi „00 „ wprowadzić w błąd.
|