BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 00:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320d kilka problemow po podpieciu do kompa help
PostNapisane: 10 lipca 2009, 17:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: wwa
witam,poizej przpisze raport po podpieciu do kompa u mechanika. nie do konca wszystko rozumiem wiec prosilbym o wyjasnienie co i jak w poszegolnych punktach. jest to wazne dla mnie bo jestem w uk i chcialbym sie rozeznac jaki jest koszt naprawy i czy nie warto zrobic tego w polsce.z gory dzieki panowie

93 can data fault from ddm/dde
1b extra heater
8 glowplug motule control circuit
6 egr
65 charge air presure control


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 17:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: wwa
niedlugo auto bedzie w pl ale nie wiem czy warto ruszac w trase tyle km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 17:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: ToruĂą
Najlepiej podepnij po program BOSCHA KTS a nie chińszczyzne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 17:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: wwa
podpinane bylo u mechanika przy okazji wymiany oleju, niemam za bardzo mozliwosci tutaj


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 07:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: wwa
pomoze ktos??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 07:54 
czy masz problem z zapaleniem samochodu rano?? bo z tego co ja widze to chodzi tuswiece zarow grzanie swiec.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 08:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: wwa
niema problemu, minimalnie dluzej musi zakrecic zeby odpalil ale to jest minimalna roznica miedzy zimnym a cieplym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 23:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
93 can data fault from ddm/dde- mechanik jak sądzę podłączał się w pierwszej kolejności interfejsem obsługującym protokół can. Sterownik rozpoznał błąd komunikacji i zapisał go do pamięci . Błąd bez znaczenia dla poprawnej pracy silnika.

1b extra heater -nie dam głowy ale jeśli auto posiada webasto, może w nim tkwi problem, ewentualnie układ podgrzewania cieczy chłodzącej w niskich temperaturach. Czy tak czy inaczej. Błąd bez znaczenia dla poprawnej pracy silnika.

8 glowplug motule control circuit -jak kolega wcześniej wspomniał problem dotyczy świec żarowych . Jeśli to silnik cr 150ps.Problem bez większego znaczenia dla pracy silnika. Przy ostrych mrozach utrudniony rozruch.

6 egr -błąd dotyczy recyrkulacji spalin pojawia się gdy ecu usiłuje wpuścić spaliny i natrafia na zonka ( zatkany dolot spalin) albo nie sprawny układ wykonawczy(zawór podciśnieniowy ,dziurawy mieszek) Sprawdź czy ktoś nie zrobił tego celowo osobiście nie ruszał bym tego jeśli zaślepiony zostaw jak jest.

65 charge air presure control- czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym zmierzył niski lub zbyt wysoki poziom ciśnienia doładowania przez turbinę. Może mieć powiązanie z błędem EGR jeśli ten jest otwarty (mało prawdopodobne) Powiązane usterki to nie działający poprawnie zawór podciśnieniowy sterowania turbiną (martwy albo brudny) ,zapieczone łopatki turbiny (zmienna geometria) dziurawy lub nie podłączony szlaufik-podciśnienia, zatarta sztanga, dziurawy mieszek, pompa wacum, sam czujnik przekłamuje i pewnie o czymś zapomniałem. Generalnie usterka może mieć wpływ na jakość pracy silnika (dynamikę itd.) ale jeśli błąd pojawił się sporadycznie auto może jeździć poprawnie . Usterkę znajdzie dobry mechanik w 5 minut.

Może ktoś z kolegów na forum odniesie się do opisu. Nie chcę kolegi „00 „ wprowadzić w błąd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 23:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam poszło 2 razy więc........ usunąłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 09:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 379
Moje BMW: 318d
Kod silnika: m47
czy bledy/problemy w kompie beda sygnalizowane podczas jazdy konkretna kontrolka czy mozna sie o nich dowiedziec dopiero po podpieciu pod komputer ?

_________________
Nie Kazdy Rozumie Ze Jest, Nie Kazdy Rozumie Ze Mysli, Wielu Mysli Ze Rozumie
Obrazek
Zajrzyj, ocen - kazda opinia mile widziana :] :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 11:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Cześć
Przy większości błędów nie zapala się "check engine" i można się o nich dowiedzieć po podłączeniu do kompa.

Pozdrawiam Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL