BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 08:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Kontrolka inspekci olejowej (520d)
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 10:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: X3 E83N
Kod silnika: M47N2
Witam Wszystkich...niedawno stałem się posiadaczem owego samochodu, przez jakiś czas na wyświetlaczu z inspekcji olejowej wyświetlały się podczas jazdy 2 zielone segmenty (prostokąty), po jakimś czasie te segmenty świeciły tylko przed uruchomieniem silnika i parę sekund po uruchomieniu, wymieniłem olej i pojechałem do speca od kasowania inspekcji który za pomocą komputerka to wszystko niby pokasował, ale w dalszym ciągu zarówno przed odpaleniem jak i te parę sekund jak jest silnik na chodzie te segmenty świecą i potem gasną, teraz od tego czasu mam przejechane 2000km i sytuacja się zmieniła tzn. teraz przed odpaleniem silnika i parę sekund po świeci tylko jeden segment a później gaśnie...czy tak to ma być???...czy po skasowaniu tej inspekcji olejowej cokolwiek powinno się jeszcze zaświecać???...a jeśli coś się ma zaświecać to co, w jakiej kolejności i co ile km???....dziękuje za odp. bo szukałem w wielu miejscach i nie znalazłem...jeszcze raz Wszystkim dziękuję


Ostatnio edytowano 12 sierpnia 2009, 10:16 przez comax, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 10:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
po skasowaniu ma sie swiecic przez kilka sekund 5 belek. nie skasował ci inspekcji!! zawsze bedzie świecić. 5 -> 4 -> 3 ... na koniec czerwone albo pomaranczowe. nie wiem

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 11:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 145
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Po tym jak zgasną zielone zapala się pomarańczowa, potem dodatkowo za nią czerwona a potem sama czerwona...no a potem to nie wiem bo się bałem sprawdzać :P No ale, w każdym razie, temu panu coś nie poszło z kasowaniem... no chyba, że pisząc, że "świeci się jeden segment" masz na myśli 5 zielonych pól.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 12:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: ostrĂłw mazowiecka
Matoł nie wykasował inspekcji. Podjedź do niego i wytłumacz mu to.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 13:05 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Kielce
Ja mam inny problem z moją e 36 91r. Wracając z urlopu przy prędkości ok 120 km/h nagle mi zgasł silnik i nie mam pojęcia dlaczego :( Zaświeciła mi się co prawda czerwona kontrolka OIL SERVICE ale to chyba nie dlatego nagle zgasł mi silnik :zalamany: Wie ktoś z was co może być przyczyną bo utknąłem w Warszawie a do domu droga jeszcze daleka :(

_________________
black radon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 13:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 20
Posty: 1138
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: R6+R4
Kod silnika: M52+M42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=23277
black radon napisał(a):
Zaświeciła mi się co prawda czerwona kontrolka OIL SERVICE ale to chyba nie dlatego nagle zgasł mi silnik (


Sam sobie odpowiedziales poprostu zarżnołeś motor.

_________________
brak zgody administracji na reklame
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 13:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Kielce
kanar napisał(a):
black radon napisał(a):
Zaświeciła mi się co prawda czerwona kontrolka OIL SERVICE ale to chyba nie dlatego nagle zgasł mi silnik (


Sam sobie odpowiedziales poprostu zarżnołeś motor.


Nie moz e być serwis w autoryzowanym punkcie, systematyczna wymiana oleju, paliwo tankowane tylko na shelu bez lpg...

_________________
black radon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 14:45 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
kanar napisał(a):
black radon napisał(a):
Zaświeciła mi się co prawda czerwona kontrolka OIL SERVICE ale to chyba nie dlatego nagle zgasł mi silnik (


Sam sobie odpowiedziales poprostu zarżnołeś motor.

niby dlaczego uważasz że zarżnoł silnik
tak to jest jak nie wie się do czego służy OIL SERVICE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 16:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 20
Posty: 1138
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: R6+R4
Kod silnika: M52+M42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=23277
andrzej520 napisał(a):
kanar napisał(a):
black radon napisał(a):
Zaświeciła mi się co prawda czerwona kontrolka OIL SERVICE ale to chyba nie dlatego nagle zgasł mi silnik (


Sam sobie odpowiedziales poprostu zarżnołeś motor.

niby dlaczego uważasz że zarżnoł silnik
tak to jest jak nie wie się do czego służy OIL SERVICE


Mea culpa nie doczytalem ;)

_________________
brak zgody administracji na reklame
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 11:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: X3 E83N
Kod silnika: M47N2
sp.ndoc napisał(a):
Po tym jak zgasną zielone zapala się pomarańczowa, potem dodatkowo za nią czerwona a potem sama czerwona...no a potem to nie wiem bo się bałem sprawdzać :P No ale, w każdym razie, temu panu coś nie poszło z kasowaniem... no chyba, że pisząc, że "świeci się jeden segment" masz na myśli 5 zielonych pól.


...teraz świeci 1 prostokącik zielony a wcześniej świeciły 2, przed i po skasowaniu niby tej inspekcji, a gdy zapytałem czy tak ma być że dalej to świeci odpowiedział że jakiś czas poświeci a potem zgaśnie :)...kasował to za pomocą chyba firmowego komputera bo były na nim loga BMW podpiętego do gniazda serwisowego przy kole kierownicy (rocznik BMW 2001) przy otwartych drzwiach (gdzieś wyczytałem że powinno być wszystko pozamykane...drzwi, szyberdach itp.)...chciałem najpierw zajechać z wymianą oleju, filtra i skasowaniem inspekcji do http://www.m-auto.pl/ z Katowic ale trochę mnie przystopowała cena za tą przyjemność (320PLN z moim olejem i filtrem)...więc wymienili mi olej i filtr w serwisie gdzie od zawsze mi to robią www.autoserwis.kw.pl z Rudy Śląskiej (koszt 30PLN), a inspekcję niby skasował mi pan z AUTO-ELEKTRO Mikołów-Wygoda ul.Gliwicka 236 (koszt 60PLN)...więc wyszło niecała stówa, a dzwoniłem do niego to powiedział że mam przyjechać po wakacjach bo to że coś sieci nie tak na nic nie wpływa, że to zwykła "duperelka" więc domyślam się że to tylko jest po to by raziło po oczach i gdy oświeci się czerwone światełko w żaden sposób elektroniczny nie zablokuje mi silnika :)...od tego czasu co mi niby skasował tą inspekcję zrobiłem 2000km...no i jeszcze miałbym pytanie gdzie najlepiej na przyszłość przeprowadzić ten zabieg w moim regionie (Ruda Śląska)...by było dobrze i nie przepłacić...za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję i pozdrawiam Wszystkich forumowiczów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 11:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: X3 E83N
Kod silnika: M47N2
sp.ndoc napisał(a):
Po tym jak zgasną zielone zapala się pomarańczowa, potem dodatkowo za nią czerwona a potem sama czerwona...no a potem to nie wiem bo się bałem sprawdzać :P No ale, w każdym razie, temu panu coś nie poszło z kasowaniem... no chyba, że pisząc, że "świeci się jeden segment" masz na myśli 5 zielonych pól.


...świeci teraz 1 zielony prostokąt, a wcześniej przed skasowaniem niby tej inspekcji i zaraz po świeciły 2, kasował to za pomocą komputera który miał loga BMW podpiętego do gniazda serwisowego obok koła kierownicy (rocznik BMW 2001) przy otwartych drzwiach kierownicy i okazywał mi że na komputerze wyświetliło napis OK, a gdy zapytałem że nadal zaświecają się te 2 prosokąty to odpowiedział że jakiś czas poświecą a potem zgasną (no i miał rację, byle się nie zaświeci czerwony:))...gdy dzwoniłem powiedział że mam przyjechać zaraz po wakacjach bo to zwykła "duperela" i na nic to nie wpływa tylko razi po oczach...czy naprawdę w ostatnim etapie żadna elektronika nie zablokuje silnika by go nie zarżnąć???...początkowo chciałem przeprowadzić tą wymianę w serwisie http://www.m-auto.pl/ Katowice, ale odpisali mi że koszt z moim olejem i filtrem-wymiana i kasowanie 320PLN, więc wymieniłem tam gdzie zawsze www.autoserwis.kw.pl (30PLN) a to kasowanie inspekcji w AUTO-ELEKTRO Mikołów-Wygoda ul.Gliwicka 236...gdzie to na przyszłość zrobić by było dobrze i nie przepłacać w moim regionie (Ruda Śląska)...z góry dziękuję Wszytkim forumowiczom za odpowiedzi i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 11:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: X3 E83N
Kod silnika: M47N2
sp.ndoc napisał(a):
Po tym jak zgasną zielone zapala się pomarańczowa, potem dodatkowo za nią czerwona a potem sama czerwona...no a potem to nie wiem bo się bałem sprawdzać :P No ale, w każdym razie, temu panu coś nie poszło z kasowaniem... no chyba, że pisząc, że "świeci się jeden segment" masz na myśli 5 zielonych pól.


...świeci teraz 1 zielony prostokąt, a wcześniej przed skasowaniem niby tej inspekcji i zaraz po świeciły 2, kasował to za pomocą komputera który miał loga BMW podpiętego do gniazda serwisowego obok koła kierownicy (rocznik BMW 2001) przy otwartych drzwiach kierownicy i okazywał mi że na komputerze wyświetliło napis OK, a gdy zapytałem że nadal zaświecają się te 2 prosokąty to odpowiedział że jakiś czas poświecą a potem zgasną (no i miał rację, byle się nie zaświeci czerwony:))...gdy dzwoniłem powiedział że mam przyjechać zaraz po wakacjach bo to zwykła "duperela" i na nic to nie wpływa tylko razi po oczach...czy naprawdę w ostatnim etapie żadna elektronika nie zablokuje silnika by go nie zarżnąć???...początkowo chciałem przeprowadzić tą wymianę w serwisie http://www.m-auto.pl/ Katowice, ale odpisali mi że koszt z moim olejem i filtrem-wymiana i kasowanie 320PLN, więc wymieniłem tam gdzie zawsze www.autoserwis.kw.pl (30PLN) a to kasowanie inspekcji w AUTO-ELEKTRO Mikołów-Wygoda ul.Gliwicka 236...gdzie to na przyszłość zrobić by było dobrze i nie przepłacać w moim regionie (Ruda Śląska)...z góry dziękuję Wszytkim forumowiczom za odpowiedzi i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 12:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 145
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
comax napisał(a):

...świeci teraz 1 zielony prostokąt, a wcześniej przed skasowaniem niby tej inspekcji i zaraz po świeciły 2, kasował to za pomocą komputera który miał loga BMW podpiętego do gniazda serwisowego obok koła kierownicy (rocznik BMW 2001) przy otwartych drzwiach kierownicy i okazywał mi że na komputerze wyświetliło napis OK, a gdy zapytałem że nadal zaświecają się te 2 prosokąty to odpowiedział że jakiś czas poświecą a potem zgasną (no i miał rację, byle się nie zaświeci czerwony:))...gdy dzwoniłem powiedział że mam przyjechać zaraz po wakacjach bo to zwykła "duperela" i na nic to nie wpływa tylko razi po oczach...czy naprawdę w ostatnim etapie żadna elektronika nie zablokuje silnika by go nie zarżnąć???...początkowo chciałem przeprowadzić tą wymianę w serwisie http://www.m-auto.pl/ Katowice, ale odpisali mi że koszt z moim olejem i filtrem-wymiana i kasowanie 320PLN, więc wymieniłem tam gdzie zawsze www.autoserwis.kw.pl (30PLN) a to kasowanie inspekcji w AUTO-ELEKTRO Mikołów-Wygoda ul.Gliwicka 236...gdzie to na przyszłość zrobić by było dobrze i nie przepłacać w moim regionie (Ruda Śląska)...z góry dziękuję Wszytkim forumowiczom za odpowiedzi i pozdrawiam


No więc ewidentnie nie nic nie skasował. Na pracę silnika nie będzie to miało wpływu ale jeżeli od momentu wymiany oleju do skasowania inspekcji przejedziesz kilka tysięcy kilometrów to będziesz musiał wymienić olej odpowiednio wcześniej (zanim zapali się pomarańczowe/czerwone pole). Jeżeli chodzi o blokadę silnika na czerwonym polu to nic na ten temat nie słyszałem a nawet przejechałem się zaraz po zakupie swojego e39 na wymianę oleju przy czerwonym polu, no ale być może w autach po lifcie jest inaczej. Możesz tez spróbować samemu to skasować: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=1050.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL