BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 09:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Płyn hamulcowy jaki?
PostNapisane: 20 listopada 2009, 21:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: ElblÂąg
Nosze sie z zamiarem wymiany plynow.
Chce wymienic plyn hamulcowy. Czy moge wlac plyn hamulcowy sportowy? I pytanie czy daje to efekt, ile plynu wchodzi i jaka marke polecicie ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 Płyn hamulcowy jaki?
PostNapisane: 20 listopada 2009, 22:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 185
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e46 330d touring
Kod silnika: M57
"sportowy" od "zwykłego" różni się przede wszystkim temperaturą wrzenia.
Sportowy ok 350st C a zwykły np 280 st C.
Z doświadczenia wiem, że da się zagotować płyn i pedał hamulca wpada w podłogę, ale żeby do tego doszło to musiałbyś zrobić ze 4 OS`y bez przerwy pełnym piecem
i dohamowywać przed zakrętami prawie do zera i tak w kółko. Co do ilości płynu w układzie, to podaje je każdy producent olejów silnikowych,
bo płyn hamulcowy i do wspomagania są produktem ubocznym przy rafinacji ropy naftowej i mają go w ofertach.
Sprawdź na stronie np castrol wybierając swój typ auta i oprócz "zalecanych" olejów podają też płyny hamulcowe i ilości potrzebne do wymiany
oraz ilości potrzebne do zalania suchego układu np silnika po kapitalnym remoncie.

_________________
Celów mam kilka. Jeden z nich to S85B50. Oczywiście też touring, żeby było rodzinnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 Płyn hamulcowy jaki?
PostNapisane: 20 listopada 2009, 23:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Temat byl walkowany. Jednym z lepszych plynow jest Motul rf600 lub w drozszej wersji rf660. Jesli nie udalo Ci sie nigdy plynu zagotowac to bierz ten tanszy. Ja wyprobowalem Elfa i moge polecic, warto wybrac sie do aso renault i kupic ich firmowy plyn (inne opakowanie ale w srodku elf). Ja zaleje tanszego motula albo valvoline.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 Płyn hamulcowy jaki?
PostNapisane: 21 listopada 2009, 00:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Bez sportowych hamulców niewiele.
Natomiast jak masz kontrolę trakcji to warto zalać coś lepszego.
Ja polecam ATE 200

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 Płyn hamulcowy jaki?
PostNapisane: 21 listopada 2009, 00:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
ded napisał(a):
Jednym z lepszych plynow jest Motul rf600 lub w drozszej wersji rf660.

Tak dla ścisłości to RBF600 i RBF660.

Ja mam RBF660 i jeszcze nie udało mi się go przegrzać.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 Płyn hamulcowy jaki?
PostNapisane: 21 listopada 2009, 10:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
I pamiętać o tym że płyny o podwyższonej temperaturze wrzenia zmienia się co rok a nie dwa lata.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 Płyn hamulcowy jaki?
PostNapisane: 21 listopada 2009, 10:58 
kostek_ja napisał(a):
a mam RBF660 i jeszcze nie udało mi się go przegrzać.


Miałem ten sam płyn w e36 + stalowy oplot i potwierdzam co mówi kostek_ja, . Bardzo dobry płyn. Wcześniej miałem ebc i ostrzegam wszystkich przed tym gównem. Zarówno tarczami jak i całą reszta tego producenta!!!


Góra
  
 
 Tytuł: Re: e46 Płyn hamulcowy jaki?
PostNapisane: 22 listopada 2009, 03:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: ElblÂąg
ok, Podziekował :) problem rozwiązany :hurra:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 Płyn hamulcowy jaki?
PostNapisane: 10 lipca 2017, 23:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: 316i
Kod silnika: M43
Odgrzeję troszkę kotlecika :) Jako, że planuję w najbliższym czasie moją laleczkę napoić olejami (wspomaganie, skrzynia, dyfer) i płynem hamulcowym mam pytanko co do płynu hamulcowego. Chciałem kupić ATE a te w wersji DOT4 są trzy rodzaje SL, SL6 i TYP200, ten ostatnio sobie odpuszczę bo nie cisnę po hamulcach jak dziki więc zastanawiam się nad zwykłym SL i SL6. Co prawda mam ABS i ASC ale jeżdżę bardzo mało i w/w systemy sporadycznie u mnie pracują. Sam SL na pewno by dał radę i nie koniecznie trzeba lać SL6, co uważacie ? Ja osobiście zalałbym zwykły SL (i nie chodzi o kasę bo ceny takie same) SL6 ma niższą lepkość i może już nie lać takiego rzadkiego w stare auto ? Ogólnie to chciałem kupić płyn hamulcowy Fuchs bo kupuję w/w oleje właśnie Fuchs u jednego sprzedawcy ale płyn kosztuje 52 zł 1L :shock: Kiedy inne markowe Bosch-ATE-Brembo-Valeo to 18-25 zł, ATE -ok 22 zł 1L to się zastanawiam czy oni nie oszaleli czy to jakieś płynne złoto ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Płyn hamulcowy jaki?
PostNapisane: 11 lipca 2017, 20:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Ale co Ci mamy napisać?

"Oj drogo oj drogo :przestraszony: " ?

Co byś nie wybrał to tym autem przy stylu jazdy, który opisałeś nie zagotujesz płynu, więc rób jak chcesz, a różnic między płynami nie odczujesz, bo zakładam, że nie masz tam sześcio czy ośmiotłoczkowych zacisków i 15-16 calowych tarcz ceramicznych.

Na Twoim miejscu zamiast analizować aż tak głęboko temat płynu, który u Ciebie nie ma aż tak dużego znaczenia, bo tak czy siak wlejesz DOT 4, obejrzałbym przewody hamulcowe i stan zacisków hamulcowych, bo jak już chcesz wydać tę parę dyszek ekstra to można to racjonalniej spożytkować i tyle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Płyn hamulcowy jaki?
PostNapisane: 12 lipca 2017, 00:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: 316i
Kod silnika: M43
Kupię i zaleję zwykły SL, tak mi doradzono. SL.6 to typowo do systemów ESP-DSC czego u mnie nie ma, ASC to tylko kontrola poślizgu na tylne koła. Do co przewodów hamulcowych to w większości są chyba w dobrym stanie, jakiś czas temu pojawiła mi się korozja przy tylnych kołach to oczyściłem i pomalowałem farbą konserwacyjną. Stanu elastycznych nie znam ale sprawdzę przy wymianie. W ogóle chodziło mi po głowie aby zdemontować całe zaciski wyczyścić dobrze, pomalować, zregenerować (nowe tłoczki itd). Ale wtedy aż się prosi o wymianę przewodów elastycznych. I tutaj pojawia się mały problem bo korozja przewodów była zaraz przy połączeniu stalowych z elastycznymi nad samą złączką dokręcającą stalowy do elastycznego i ja to wyczyściłem i zamalowałem farbą i jeśli pomiędzy złączką a przewodem była jakaś korozja i to się wszystko skleiło farbą to jak złapię i przekręcę kluczem to się może okazać że złączka kręci się razem z przewodem stalowym i się po prostu ukręci w tym miejscu przewód stalowy i będzie kwas. I wtedy trzeba byłoby wymieniać już i przewody sztywne. Myślę, że chcąc bawić się w tą regenerację to na razie albo same zaciski albo nastawić się od razu na wymianę elastycznych i stalowych, tylko wszystko ciągnie za sobą kolejne koszty. A ja w ostatnich latach robiłem ok 1500km/rok to nie pomyłka na rok!W ciągu ostatniego roku zrobiłem od przeglądu do przeglądu 1150km/rok Powiedziałem o tym koledze to on mi mówi, masz stary płyn dawno nie wymieniany to go wymień i już. Po co chcesz robić jakieś regeneracje ? Coś się dzieje nie tak, coś ci przecieka z cylinderków ? Mówię w sumie nie, tylko jakiś chyba słaby mam hamulec. (tarcze klocki ok) To wymień na razie płyn i zobaczysz co będzie. No i tak sobie myślę, że może racja zamiast bawić się w te wszystkie regeneracje, wymianę przewodów i generować koszty to wymienię tylko płyn i zobaczę co będzie. Jak będzie nadal słabo to będę myślał o regeneracji i przewodach, choć może na przyszłe wakacje w końcu to tylko ok 1200 km "później". Hamulce na przeglądzie hamują niby ok ale na początku takie są słabsze, że trzeba mocniej depnąć, podług innych nowszych aut jakimi jeździłem. Ale na pewno duża strata na płynie bo tyle lat co nie wymieniony to wstyd się przyznać :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL