BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 14:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 23  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 19 listopada 2014, 13:42 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e70
Kod silnika: n52n
Sledze ten temat bo mam popobne obiawy, mozesz sprobowac zrobic tak napewno nie zaszkodzi a mianowicie odlacz elektrozawory vanosa i zobacz czy wtedy szarpie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 19 listopada 2014, 23:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
matthewx napisał(a):
Vadim, a u Ciebie auto trzyma obroty na zimnym silniku +/- 1100? i w jakim tempie spadają do tych właściwych dla wolnych obrotów?

Pozdrawiam


Kolego, jak odpalę po nocy czyli 1 start gdzie temp oleju i płynu to ok. 26 stopni to na starcie trzyma te ok.1100 i chwilę później (2-3 min) spada do 900 a potem to już do ok.650/700 przy pełnym nagrzaniu. Oczywiście piszę około bo musiałbym z INPĄ włączyć ale tak było z tego co pamiętam plus minus.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 20 listopada 2014, 01:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Moje BMW: [e90] 318d
Kod silnika: m47
"nie rusza na pół sprzęgle jak delikatnie puszczam tylko od razu się dusi (dla porównania nawet 206 1.1 benzyna potrafię ruszyć bez gazu a co dopiero 3 litry..."

To jest, jak wyczytałem na forum, objaw padniętej dwumasy i wymiana pompy Ci nic nie da :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 20 listopada 2014, 08:57 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
No to teraz ja Was wkurżę. Po przypadkowym znalezieniu(podczas szukania przyczyn głośnej pracy pompy paliwa) nieszczelności połaczeń i dziurawości :rotfl: przewodu pompka paliwa-pokrywa zbiornika, moim mogę delikatnie ruszać bez gazu z dwójki!!!, normalnie z włączonymi światłami. Robiłem takie próby wczoraj i przedwczoraj, oczywiście na bocznej ulicy bo nie wiedziałem do końca jaki będzie efekt. Da się ruszyć, oczywiście delikatnie ale nie wymaga to nadmiernej ostrożności. Czuć i widać jak obroty falują(pływanie od ok. 300 do 600-700) krokowiec-stara się dostarczyć wystarczającą ilość powietrza ale w końcu daje sobie radę. Wcześniej było tak na 1-nce i z dwójki nawet nie śmiałem próbować.
Tylko!!!!:
-nie miałem takiego falowania obrotów na wolnych przed znalezieniem tej nieszczelności
-na wcześniejszej rozklekotanej dwumasie także nie było falowania
Największe falowanie, dławienie, gaszenie, szukanie wolnych obrotów było zaraz gdy samochód kupiłem i dobrze go nagrzałem na trasie do roboty(była wtedy zima i ok. -8C i nie zauważyłem tego falowania podczas prób w komisie).
Była to nieszczelność w kolektorze i później jak stwierdziłem pozatykany-zużyty itp. układ separatora. Póżniej odkrywałem różne inne sekrety :D tej skomplikowanej Buły. O tym już wspominałem i nie będę powtarzał. Do zupełnego ładu dochodzę już prawie 4 lata, bo robię to zupełnie sam!!!, a bełemki wcześniej nie miałem i to jest m52tu.
Ale jak się radzi a wielu odpowiada, że w inpie i nnych softach jest OK, to niech jeźdźi! i nie narzeka jeśli wszystkie testy są OK, i najlepiej niech jeździ na tychże programach. To są programy diagnostyczne, podpowiadające i można zapłacić grube setki zł. wymieniając połowę układu wtryskowego i zmian nie będzie, albo wykaże jakiś głupi, zupełnie niepowiązany błąd. Błąd ten się zlikwiduje(znów ileś tam set zł) a samochód-silnik będzie dalej się zachowywał tak jak by się mu(silnikowi) zbierało na pawia, bo tak taka praca silnika wygląda.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 20 listopada 2014, 14:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Moje BMW: [e90] 318d
Kod silnika: m47
może masz sprawną dwumasę :)
swego czasu miałem wymienianą pompę, zatem przewody były także sprawdzane, a samochód jak jeździł tak jeździ
dodatkowo można to odczuć poprzez wrzucenie dwójki na niskich obrotach. po dodaniu gazu możemy odczuć tzw. kangurki :)
ja się do tego przyzwyczaiłem i mi to nie przeszkadza, więc ani myślę, żeby ją wymienić - nie dajmy się zwariować ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 20 listopada 2014, 16:22 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Przepraszam za trochę wyniosły i może zarozumiały ton tego co napisałem. Nie namawiam do tego żeby wymienić pompę i wszystko będzie OKiej :hyhy:
Kangurki?? :hyhy: , a myślisz że w moim ich nie ma?. przy średnim dodaniu gazu na 2-ce, przy ok. 1300-1500obr. może nawet stado kangurków odwiedzić ten silnik :rotfl: , przy pełnym depnięciu we wspomnianych parametrach, może być dobre przyśpieszanie albo czkawka i muuuu i coś się zacznie od 3tyś. obr.
Ja obecnie jeżdżę z wyjętym tzw. rękawem(e39-przed obudową filtra powietrza), trochę zmieniłem dolot przy pomocy harmonijkowej, aluminiopochodnej rury kominowej do piecyków i ze skróconą rurką(taką kształtką) przed samą przepływką(znajduje się wewnątrz obudowy filtra-za filtrem). Raczej mułła nie dostaje, gdy się całkiem wyjmie tą kształtkę przed przepływką to idzie zawsze bez zająknięcia, tylko... tylko zmienia trochę na bbbuuuu! :D i wtedy jakby troszkę tracił Nm jakie można uzyskać gdy się opanuje dobre przyśpieszanie z delikatnym dodawaniem gazu. Więc: całkowite wyjęcie kształtki-ssawki przed przepływką(z obudowy) daje pewność że po depnięciu do podłogi nie zaskoczy mnie mocne przymulenie i szukanie jakby tu przyśpieszyć :zakrecony: . Pozostawienie oryginału: dobre przyśpieszenie, tylkooo trzeba zachować stoicki spokój i odpowiednio przyciskać pedał. A, czy każdy z nas zachowa taki spokój gdy nagle trzeba naprawdę mocno ruszyć, przyśpieszyć z wolnych obrotów na niskim biegu??, czy będzie walczył z silnikiem, który zachowa się po pełnym do podłogi depnięciu jakby dostał między oczy :D .
Dobra bo zbaczam znów i fiołkuję.
Tak jest w moim(nie próbować w swoim, bo kasy Wam nie oddam).
I polonezy caro, i opelki iii który nie miał kangurków???.
MK-a nie powinna mieć(nie powinna).
Nie mam lapka, ale chyba mimo wszystko inpa mi nie podpowie podczas prób jazdy, dlaczego ma kangurki-czkawki-żabki itp.
Pozostaje szukanie, tak jak w gaźnikowym.
Tego też oczywiście nie polecam.
Pozdrawiam!
Aha-kangurki mogą być spowodowane luzami w układzie napędowym. I bądź tu mądry :cwaniak: :rotfl:

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 21 listopada 2014, 15:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Moim zdaniem tzw "kangurki" w dużej mierze to sprawka DME. Jak dla mnie jest mega opóźnionym sterownikiem i to on jest winowajcą wielu mankamentów Naszych samochodów. Ale to moje zdanie. Komputer ingeruje we wszystko stąd opóźniona reakcja na gaz, nie dodawania od razu dawki paliwa do powietrza, falowanie itp. Gdyby była możliwość zmiany sterownika na coś innego niż ten siemens chyba bym się zdecydował na próbę. Oczywiście nie chce tłumaczyć wszystkiego kompem ale mówię że bardzo często tak jest że wymieniamy mase rzeczy (autopsja) i one niczego w danych tematach nie zmieniają co sugeruję winę w sterowaniu :dobani:
Ja na chwilę obecną wymieniłem wszystkie rzeczy mogące powodować mój problem lub sprawdziłem w sposób który miał zarysować chociaż cień szansy że dana część może działać nie prawidłowo i wszystkie testy wyszły pozytywnie czyli wszystko działa jak należy.
Także skoro już specjaliści od marki nie mają pomysłów i rozkładają ręce i mówią że ogarnąłem wszystkie bolączki tego silnika a ja nadal "gasnę" przy dozowaniu gazem na "luzie" lub przy gwałtownym starcie i zaraz wbiciu sprzęgła i zatrzymaniu dławi się na 400 obr. i też potrafi zgasnąć to co zrobić... tak jakby sterownik nie nadążał za tym co się dzieje i co trzeba zrobić ale już nie będę się powtarzał. Zacytuję kolegę z innego forum (nie jest to jednostkowa wypowiedź ale już kilku właścicieli tych aut do tego doszło):

"przydławienie w tym aucie zawsze będzie nawet na benzynie - przyczyna ekologia - po zmianie programu wywalenie dotrysków i innej szybkości otwierania przepustnicy silnik zaczyna na postoju się wkręcać niczym honda

ostatnie bmw które się wkręcało to M50 z motorów R6 (nie licząc serii ///M) "

Może to będzie mały offtop w tym temacie ale czy jest ktoś godny polecenia ze specjalistów od softów w BMW kto ogarnąłby program do M54B30? Myślę że nie tylko ja bym był tym zainteresowany.
Mniej więcej to o czym mówił zacytowany przeze mnie kolega? Najlepiej w okolicach Warszawy ale jeśli trzeba będzie pojadę dalej oczywiście.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 21 listopada 2014, 16:04 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Pewnie to czytałeś-ostatni post Buckey-a:
http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php? ... z#p1841688
Nie ma gwarancji co z tego wyjdzie.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 21 listopada 2014, 19:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Akurat nie o Niego mi chodziło choć jego posty i walka z problemem nie jest mi obca i doszedł do tych samych wniosków chyba z tego co widziałem :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 21 listopada 2014, 21:23 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Dałem ten link, bo w nim akurat jest nazwa firmy z W-wy :)
Podałem wcześniej przykład poloneza caro, dokładnie 1.6GLE-gaźnikowca i nie było jednostki która by nie miała kangurków. Nawet policyjne siupały. Sprawa była w kolektorze ssącym, gardzielach i średnicach dysz-sam to przerabiałem w swoim.
Tylko o co mi chodzi(bo nie o chwalenie się), przecież tam nie było sterownika!, bo cała elektryka w układzie paliwowym kończyła się na elektrozaworze dyszy wolnych obrotów :rotfl: :rotfl:
Nie chce mi się wierzyć w to, że BMW M54 czy M52TU wyjeżdżały z fabryki, czy też z salonu już z tak opłakaną pracą silnika. Chyba, że klienci kupowali je na haju i ich to jeszcze bardziej rajcowało :zdziwko: . Przecież to do ch nie podobne, żeby uczyć się na nowo jeździć takim samochodem po wcześniejszej długiej praktyce jazdy kilkoma innymi markami zarówno z wielopunktem jak i zwykłym, obecnie historycznym gaźnikiem.
VADIM-dlaczego była wymieniana przepustnica w Twoim?
Odnośnie dokładnego odczytu obrotów, to przecież nie potrzeba inpy tylko na OBC chyba pkt. 7.2 . Można ustawić przed odpaleniem w pozycji kluczyka "I".
Sprawdzałeś czy bezpośrednio! po odpaleniu zimnego silnika zawór disa jest zamknięty, czy po chwili się zamyka. Jeśli zamyka się po chwili, to bezpośrednio po odpaleniu silnik będzie miał wyższe obroty i będzie pracował nieco nierówno i z delikatnym wibracjami. Jeśli razem z odpaleniem zawór się zamknie to obroty będą niższe i szybciej będą spadać.
Chyba, że po przekręceniu kluczyka w poz. II już się DISa zamyka. Pytam, bo różnie ludziska to opisują(czasem chyba sami nie wiedzą co piszą). Chyba że każdy typ typu M54, M52TU czy też każdy egzemplarz ma inaczej.
Może się komuś wydawać, że pytam od rzeczy ale to też może mieć związek z tematem.
Reakcja na gaz w zakresie wolnych-średnich obrotów też ma powiązanie z falowaniem wolnych obrotów.
Zresztą, czego by się nie tknąć w układzie silnika to można znaleźć jakiś związek :zakrecony: .

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 22 listopada 2014, 01:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Cytuj:
Nie chce mi się wierzyć w to, że BMW M54 czy M52TU wyjeżdżały z fabryki, czy też z salonu już z tak opłakaną pracą silnika. Chyba, że klienci kupowali je na haju i ich to jeszcze bardziej rajcowało :zdziwko: . Przecież to do ch nie podobne, żeby uczyć się na nowo jeździć takim samochodem po wcześniejszej długiej praktyce jazdy kilkoma innymi markami zarówno z wielopunktem jak i zwykłym, obecnie historycznym gaźnikiem


A ja uważam że ten typ tak ma przez te wszystkie CDV i inne genialne systemy by BMW. Sterownik oczywiście też tu swoje robi bo gdyby przepustnica nie otwierała się dopiero od 3 tysięcy ruszanie z miejsca też było by płynniejsze i przyjemniejsze.
Już podejmuje rozmowy powoli z firmą która może zajmie się remap'em mojego silnika ale to dopiero dam znać jak coś się uda konkretnie ustalić.

Cytuj:
VADIM-dlaczego była wymieniana przepustnica w Twoim?


kupiłem używaną z gwarancją sprawności bo przeczytałem o wadliwej serii tych przepustnic które źle się adaptowały i chciałem zobaczyć czy może uda się problem tak rozwiązać. Otóż niczego to nie zmieniło ale przepustnica którą kupiłem nadal mieści się w granicach lat kiedy była szansa wadliwej więc w sumie jak znajdę minimum z 2003 roku to wtedy będę mógł wykluczyć na 100%. Choć test w DISIE przeszła pomyślnie.

Cytuj:
Sprawdzałeś czy bezpośrednio! po odpaleniu zimnego silnika zawór disa jest zamknięty, czy po chwili się zamyka. Jeśli zamyka się po chwili, to bezpośrednio po odpaleniu silnik będzie miał wyższe obroty i będzie pracował nieco nierówno i z delikatnym wibracjami. Jeśli razem z odpaleniem zawór się zamknie to obroty będą niższe i szybciej będą spadać.


Po 1 nie wiem jak to sprawdzić a po 2 wiem tylko że zaraz po odpaleniu ma 1100 obr około ale za moment dosłownie spadną na 900 a może i niżej więc pasuje to do wersji Twojej o jej zamknięciu wraz z odpaleniem.

Jutro już sprawdzamy kompa (luty) w końcu więc zdam relacje jutro po południu czy coś znaleźliśmy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 22 listopada 2014, 09:21 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
DISA-bez podpinania pod kompa wystarczy popatrzeć(latareczka) jak jest ustawione jej plastikowe cięgno przed odpaleniem. Odpalić silnik przekręcając kluczyk przez otwarte okno :D w drzwiach(oczywiście sprawdzić czy jest na luzie! i ręcznym) i natychmiast popatrzeć czy cięgno przesunęło się w prawo-w kierunku kierownicy. Powinno chyba(hmmm..) być przesunięte, czyli DISA ma być zamknięta. W moim jest z tym różnie, chociaż DISA jest na 1000% sprawna ale to inna bajka.
Odnośnie otwarcia przepustnicy-to chyba nie jest tak, że poniżej tych 3tyś obr. przepustnica się ni Chu, chu nie otworzy!. To zależy od obciążenia silnika, wartości jaką podaje potencjometr przy pedale(w M54) i też szybkości jaką ta wartość osiąga. W moim (M52TU) widac dokładnie kiedy uchla się motyl przepustnicy. Przecież w M52TU nie jest on ciągnięty linką!!!, tylko też elektrycznie i na postoju też mogę doprowadzić że dojdzie spokojnie do 3tyś obr. bez uchylenia motyla przepustnicy! tylko krokowiec będzie zasilał w powietrze silnik. Depnę natomiat nagle na pedał i od nominalnych wolnych obrotów(w moim 720 obr/min-książkowo i wokół tego oscyluje +/- ok. 10obr/min) klapa :D -motyl się uchyli. Jeszcze bardziej(łatwiej) zareaguje gdy włączę obciążające odbiorniki elektryczne.
Mój(523i) to jest mulas w porównaniu do M54, takie zmulone 525i tylko nie robi takich bełkotów-a tak też było.
Te wszystkie sygnały do jakiejkolwiek reakcji całego ms42.0 czy ms43.0 są zbierane przecież z potencjometrów odpowienio pociąganych linką(ms42.0-M52TU) i bezpośrednio pedałem(ms43.0-M54) i od nich(tych potencjometrów) cała nazwę to ścieżka zdrowia się rozpoczyna.
Tu natomiast nie da się uprosić żeby te potencjometry odświeżyć. To że ten program czy ten pokazuje, że jest wszystko OK jest gwarancją i dlatego też napisałem wcześniej że właściwie czego tu chcieć?-tylko jeździć i upajać się nerwicą poniżej 2,5 tyś obr.
Wystarczy postarać się do tych urządzonek dostać i wtrysnąć odpowiedniego środka i albo, albo i mieć pewność że wszystko jest OK.
Chyba, że nikt nie miał do czynienia z zaśniedziałym potencjomtrem i nie wie jak może dawać o sobie znać w zwykłym radiu.
W moim stare sondy też były OK, ale nowe są jeszcze bardziej OK-te same zakresy pomiarów w INPIE.
Tylko, że sondy to nie potencjometry. Jeśli przy pedale są w stylu czujników halla, no to cóż, też nie wiele można zdziałać.
Przy przepustnicy są chyba zwykłe-ślizgowe(podobnie jak w M52TU, w przepustnicy MDK).
Testy szczelnosci(patrol adaption?)-sprawdzałeś-które to testy-vanosów?-układu dolotowego i poprawki dozowania paliwa w inpie?
"Patrol adaption" w moim to mogę olać sikiem prostym, bo zmieniam minimalnie dolot przed przepływką i z +4 schodzi na -7.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 22 listopada 2014, 18:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: krk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B22
Podłącze się, bo również mam problem z obrotami.

Silnik M54B22 bez lpg.
Dziwnie spadają mi obroty po dodaniu gazu. Spadają do ok 1000, a po 1-2 sek spadają do tych 700-800. Dodam gazu i znowu to samo.
Czasami jak wcisnę sprzęgło to obroty spadają do tych 800, same podnoszą się do ~1100 i zaraz spadają do ~800.
Oba problemy występują na zimnym silniku, na ciepłym jest trochę lepiej, jednak nadal występuje.
Najgorsze jest to, że na niskich obrotach jak wcisnę gaz to po chwili reaguje, obroty opadają dość dziwnie. Przez to przy źle się rusza, cofa itp.

Co jest najbardziej denerwujące. Jadąc na półsprzęgle, z pewną ilością gazu (nie dodając gazu, ani nie ruszając sprzęgła) obroty potrafią same iść do góry i w dół. Głównie dzieję się to przy cofaniu, parkowaniu. Przez co przy parkowaniu tyłem na krawężniku muszę dodawać znacznie więcej gazu, bo nie mam nad nim kontroli.

Filmik obrazujący pierwsza sytuacje.

http://youtu.be/pBidL2y2EvQ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 22 listopada 2014, 19:07 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
VADIM napisał(a):
Cytuj:
Nie chce mi się wierzyć w to, że BMW M54 czy M52TU wyjeżdżały z fabryki, czy też z salonu już z tak opłakaną pracą silnika. Chyba, że klienci kupowali je na haju i ich to jeszcze bardziej rajcowało :zdziwko: . Przecież to do ch nie podobne, żeby uczyć się na nowo jeździć takim samochodem po wcześniejszej długiej praktyce jazdy kilkoma innymi markami zarówno z wielopunktem jak i zwykłym, obecnie historycznym gaźnikiem


A ja uważam że ten typ tak ma przez te wszystkie CDV i inne genialne systemy by BMW. Sterownik oczywiście też tu swoje robi bo gdyby przepustnica nie otwierała się dopiero od 3 tysięcy ruszanie z miejsca też było by płynniejsze i przyjemniejsze.
Już podejmuje rozmowy powoli z firmą która może zajmie się remap'em mojego silnika ale to dopiero dam znać jak coś się uda konkretnie ustalić.



e46 330i m54b30 05r zero wymienianych wyżej problemów. Nic nie faluje ,nie gaśnie czyli nie denerwuje, wiec coś musi być na rzeczy. Na ciepłym silniku mogę spokojnie manewrować na 1 bez gazu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 22 listopada 2014, 19:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
qasu123, to pokaż jeszcze filmik na rozgrzanym, bo ja tu widzę idealną reakcję na gaz oraz prawidłowo spadające obroty. Chciałeś się pochwalić, czy nie czytałeś tematu od początku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 22 listopada 2014, 20:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: krk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B22
Flashback napisał(a):
qasu123, to pokaż jeszcze filmik na rozgrzanym, bo ja tu widzę idealną reakcję na gaz oraz prawidłowo spadające obroty. Chciałeś się pochwalić, czy nie czytałeś tematu od początku?


Jutro wrzucę na rozgrzanym.
Reakcja nie jest idealna, bo ma lekkie opóźnienie (ok 0,5 sek miedzy wciśnięciem gazu a reakcja silnika). Porównując do innych aut które używałem.
Obroty również nie spadają tak jak powinny. Na filmie, po wciśnięciu gazu obroty spadają do ok 1tyś (0:04 a 0:06) pomimo iż gaz nie był nawet dotykany. A już w 0:07 spada tak jak powinien. Podobna sytuacja w 0:12, spada a przy około 1tyś obr na chwilę się zatrzymuje i po chwili opadają do odpowiedniej wartości. Czasami po tym "lagu" przy ok 1tyś obr. obroty spadają do takiej wartości, że auto gaśnie. Jednak to jest sytuacja 1 na 100.
Wg. mnie coś jest nie tak i nie wmawiaj, że chodzi idealnie. Na ciepłym silniku jest podobnie, ale mnie zauważalne.

To nawet mógłbym przeżyć. Jednak falowanie obrotów gdy cofam na półsprzęgle już jest dobijające, bo nie mam kontroli nad autem. Musze dowalać znacznie więcej gazu niż powinienem. A jak chcę dać normalnie to mi auto zgaśnie.

Jutro wrzucę filmy na ciepłym silniku. Może wtedy coś się wyjaśni.

Czym miałbym się niby pochwalić?
Niestety nie mogę sobie pozwolić na unieruchomienie auta, bo jest mi ciągle potrzebne. Dlatego nie mogę wymieniać kilku rzeczy. Mechanik stwierdził, że nie ma błędów na komputerze to tak ma być. Wszystko jest ok. Uważam, że coś jest nie tak, nie zgadzam się z nim. Dlatego wole się zapytać na forum, bo wiem, że sporo osób z tego grona ma ogromną wiedze na temat BMW. Na kolejną bezsensowną wizytę u mechanika przyjdzie czas.

Może reset adaptacji coś pomoże?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 22 listopada 2014, 22:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Cytuj:
e46 330i m54b30 05r zero wymienianych wyżej problemów. Nic nie faluje ,nie gaśnie czyli nie denerwuje, wiec coś musi być na rzeczy. Na ciepłym silniku mogę spokojnie manewrować na 1 bez gazu


damianRC jeśli to prawda to zazdroszczę ale tzn że ile masz obrotów na w pełni rozgrzanym oleju (temp 80 +)?
Jestem ciekaw. Skoro u Ciebie jest super miło by było jakbyśmy mogli porównać kilka rzeczy z LIVEDATY z Tobą bo chłopaki mają bliźniacze silnik a ja ten sam. Mam nadzieję że pomożesz w razie co :)


Z ciekawostek dzisiejszego dnia. Otóż wywaliłem zawór CDV i wszystkim to polecam, w końcu manewry parkingowe, ruszanie itp można wykonywać samym sprzęgłem. Sama zmiana biegów to poezja, serio inny samochód, nic nie blokuje skrzyni co się czasem zdarzało przy ostrzejszych startach (szczególnie z 1 na 2), w końcu nic nie opóźnia działania sprzęgła. Czuję że to 3 litry z podwójnym vanosem i moment się czuje na samym dole :ok: Poszerzając swoją wiedzę znalazłem informację które w sposób logiczny pokazują że ten zawór (a raczej zwężka) nie powodują ochrony lecz przyczyniają się wręcz odwrotnie do szybszego "spalenia" sprzęgła dlatego że opóźnienie trwa 1.5 sekundy i przez tyle czasu jest jeszcze przytrzymane sprzęgło kiedy my już mamy pełen gaz na kolejnym biegu.
Obawiałem się trochę ale zrobiłem to dziś i bajka :) Na forum nazywają to widziałem "wspomaganiem niedoświadczonych kierowców" bo seria M/// tego fabrycznie nie miała i teraz wiem dlaczego. W końcu ja decyduje i mam kontrole nad sprzęgłem i skrzynią no i mówię ta irytująca zwłoka ruszania (a'la automat) oraz przestój delikatny po wbiciu kolejnego biegu w przyspieszeniu zostały zażegnane :hurra:
Gdybyś ktoś się nadal wahał -> polecam, zawsze możecie potem wrócić do stanu pierwotnego choć wątpię by ktoś potem tego na prawdę chciał. Aha no i w końcu zdecydowałem się na zmianę tego nieszczęsnego oring'u od rurki bagnetu na dole przy misce gdyż udało się to zrobić nie odczepiając przewodu od odmy czego nie chciałem robić (stara uszczelka była jednak w fatalnym stanie więc zmiana na plus) oraz co było motywem przewodnim w sumie dzisiejszego "warsztatowania" to obejrzenie DME od środka. Otóż zostało sprawdzone i wszystko jest w porządku także temat wadliwości mechanicznej sterownika zostaje oddalony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 23 listopada 2014, 00:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Też bym sobie to CDV wywalił, bo gdy robiłem przy sprzęgle, odpowietrzaniu itd. to mnie to korciło. Tylko w moim to ten bajer jest jak redukcja bezpośrednio przy samym wysprzęgliku-wkręcone w niego i boję się coś ukręcić-czy pusci. Nieraz mało nie wyrwałem drążka przy szybkiej zmianie z 1 na 2 :rozpacz:, a i smród okładzin tarczy też kilka razy wąchałem, chociaż puszczałem zdecydowanie do końca, to właśnie zachowywało się to jak automatyczne sprzęgło przy ostrym ruszaniu.
Razem z czujnikiem sprzęgła i mechanizmem SAC to jest coś non+ultra.
Te samochody powinni stosować do jazd egzaminacyjnych.
Znów tu właśnie wchodzi wpływ czujnika sprzęgła, sac-a na ruszanie. gdy się w moim mocniej nagrzeje sprzęgło, to SAC przestawia że pedał wyżej bierze-czujnik sygnalizuje bardziej równolegle z zasprzęgleniem i dopiero zaczyna się bardziej cywilizowane ruszanie.
Także trzeba być cierpliwym-czyli moherowcem. Do kościoła, w jedną stronę nie zdąży się nagrzać :rozpacz: i po szaleństwach :rotfl: :spi:

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 23 listopada 2014, 11:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
RobertTOEZ wywal to gówno i po problemie, inne auto, aż rwie do przodu. Zresztą widziałeś co napisałem post wyżej.
Usuwasz zwężkę i spinasz bez niej tak jak było i cała robota :) Potem tylko odpowietrzasz sprzęgło co też jest w miarę proste i koniec.
Pierwsza przejażdżka PO i ten żal że nie zrobiłeś tego wcześniej :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 23 listopada 2014, 11:39 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
No to w tym cały problem :) , że wiem o co chodzi:
http://www.zeckhausen.com/cdv.htm
Tylko w moim wygląda to tak jak na pierwszym rysunku(Figure 1) i pierwszym zdjęciu(Figure 5) i boję się uszkodzić wysprzęglik :zalamany: .
Boję się, bo te końcówki nie były ruszane odkąd skręcone w fabryce. Wysprzęglik wyciągałem kilka razy, odpowietrzałem gdy walczyłem ze sprzęgłem ale samych mocowań i połączeń przewodów nie ruszałem, bo wiem czym to może się skończyć a szczęscia zbyt wiele nie mam, raczej odwrotnie.
Przy wymianie płynu hamulcowego 3 odpowietrzniki przy kołach puściły a czwarty, pomimo 2godzin tańcowania wokół niego i odprawiania różnych egzorcyzmów nie puścił i skończyło się na zerwaniu łepka :D :rozpacz: .

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 23  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 110 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL