total 5w40 energy 9000 przynajmniej 2 wymiany, filtry bosch a potem dowolnie wlej jakis z mala lepkoscią firmy dowolnej jakiej lubisz i zastosuj filtr mann lub knecht. wiekszosc 5w30 ma te same lepkosci w 40 i 100. jak garazowane to 5w40 jak robi trasy. jak male dystanse glownie lata to mozesz pojsc na calosc i wlac 5w30 gt1 pro c3 fuchs jak garazowane odpalane do max -10oC i nie katowane w trasach. wtedy spalal bedzie zawsze najmniej ON. normy LL-01 FE nie stosuj. chyba ze tylko jazda po miescie i czesto palone

wtedy jeszcze mniej spali. taki olej ma lepkosc w 40 stopniach okolo ~60 i w 100 okolo ~10 wlewa sie do diesla latającego po bulki (czesta jazda 5-10km). jezeli tak jezdzisz to zalewasz np FUCHS TITAN SUPERSYN 0W30 LL-01 FE (tzw fuel efficiency) i masz wtedy takie spalanie i smarowanie na krotkich odcinkach jakiego nie ma nikt. warunek silnik musi nie brac innego oleju wlanego wczesniej. 10w40 to przesada do tego silnika przejdz spokojnie na 5w40 energy total 9000, jak nie wezmie nic to dalej na 5w30 5w40, 0w30 wg wskazowek. jak ma wziac 5w30 to bedzie bral i totala 9000 energy 5w40 (olej z bazą HC, taka baza najmocniej czysci). pao sie nie scina, estry nie przegrzewaja (tu przy dieslu nie są aż tak potrzebne). pisalem w pewnym temacie o titanie pro gt1 c3 i sam na nim latam obecnie, olej krysztal. nie wlewaj 0w40 bo on jest lepszy od 5w30 tylko w temp ponizej -10 -15 i lepszy od 5w30 na dalszej trasie przy katowaniu diesla, natomiast w temp kiedy palisz auto czy do temp zalozmy 50oC bedzie gorszy i mial wyzsza lepkosc a to podnosi spalanie.