BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 16:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Katalizatory w 330d
PostNapisane: 1 września 2009, 20:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Mam pytanko do tych którzy wycieli obydwa katalizatory,
W jaki zakresie poprawiła się praca silnika, czy lepsza jest góra czy dół, a może jedno i drugie?? Czy auto bardziej kopci??
I najważniejsze czy jest odczuwalna poprawa w przyśpieszaniu. Przecież jak nie ma kata to silnik powinien się lepiej wkręcać na obroty i turbina powinna szybciej pompować .
Powiedzmy że jak mam sprawne katalizatory to odczuje ich usunięcie?
Napiszcie jak to dokładnie jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 22:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
ja tam bym zostawił w spokoju te katy jesli sa sprawne..... prawdopodobnie bedize lepiej po ich usunieciu ale po co ?? ile tym zyskasz tyle co nic....

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 07:36 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
hej moze nie moja sprawa bo ja mam tylko 2.5 td ale tez wywalilem kata (sprzedałem na allegro za 500 zł ) silnik ma teraz pomruk lekko basowy , delikatnie jest głosniej ale tylko troszeczke , kopcenie równiez delikatnie wzrosło jednak dla osoby postronnej niezauwazalne :rotfl: , usun katy i zobacz jezeli cos bedzie nie tak to zakładaj je spowrotem

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 16:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
A więc w 330d jest tak:
- zdecydowanie lepszy dół, czuć jak sprężarka szybciej wstaje
- góra też mocniejsza
- dymienie ogólnie bez zmian. Wcześniej po przekroczeniu 3600obr/min potrafił poddymic, teraz jest tylko odkurz. Pojawiło się za to poddymianie jak depne z niskich obrotów. Czyli jedno wchodzi w drugie i można powiedzieć że jest jak było jeśłi chodzi o dym.
- zwiększenie hałasu nieodczuwalne, jedynie słychać jak spręzarka pompuje powietrze - przyjemny dzwięk :D
Ogólnie katy w 330d mocno opóźniają moment i tną troszkę moc.
W całkowicie seryjnym aucie różnicy raczej się nie poczuje, chyba że ktoś jest wyczulony. Do auta modyfikowanego zdecydowanie jestem za usunięciem, jak większośc naszych tjunerów. Najlepiej wywalić katy, po czym się shamować i zrobić program, którego właśnie katy nie bedą ograniczać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 20:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Trochę dziwne, że turbina lepiej się kręci, a to z powodu utraty części ciśnienia. Większa dziura, mniejsze ciśnienie spalin, mniejsza prędkość spalin. Myślę, że efekt może być trochę taki jak przy zastosowaniu wielkiego wydechu w malym silniku.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 20:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Hehe nie myl silnika wolnossącego z turbodoładowanym. W wolnossaku wydech musi być dokładnie obliczony na zjawiska falowe, ciśnienie itp. W turbodoładowanych zasada jest prosta - im mniej oporów tym lepiej :) Cały wydech uspawa Ci nawet pan Henio. Najlepiej byłoby puścić rurę 3" pod próg i ot cały wydech, ale kto zniósłby hałas. Tak mają auta zbudowane do dragu.
A tak poważnie kpl. wydech do 330d robi się na 3" downpipe, rura 2,5 - 2,75" i 2 puchy przelotowe. Wzrasta moc, moment i jest stosunkowo cicho z przyjemnym pomrukiem.
Więc nie pisz o ciśnieniach bo tutaj tubulum zasysa powietrze do komory spalania i pomaga je wyrzucić. Poza tym nie pisałem że się lepiej kręci, tylko że szybciej wstaje. Spaliny rozkręcają turbine, i gdy mają mniejsze opory po stronie wydechu rozbujają ją szybciej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 20:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Jakub pomieszłeś troszke tą fizykę.

Jeśli mamy duży kanał to mamy mniejszą prędkość (w tym przypadku spalin)
Jeśli mamy wąski kanał prędkość spalin wzrośnie mocno
Ale to wszystko nie ma nic wspólnego z przeszkodami typu katalizator.

To tak jak by bod wozem F1 zamontowali siatkę perforowaną .

A to działa tak ja zwężka Venturiego - z przodu duży czerpak który się zwęża, aby powietrze mogło tą zwężką przelecieś musi drastycznie wzrosnąć jego prędkość a tym samym ciśnienie które przysysa pojazd do ziemii.

Więc myślę że turbina bez kata będzie miała dużo łatwiej ponieważ spaliny za turbulum nie trafiają na opór i dzięki temu jest więcej miejsca na nowe spaliny a tym samym silnik szybciej się wkręci na obroty a i turbina również.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Katalizatory w 330d
PostNapisane: 9 stycznia 2012, 21:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 79
Lokalizacja: Nowogard
Garaż: X3 f25 2.0d
było 3 330d
3 320d
Panowie tez chcę wyżucić u siebie katy ale powiedzcie mi czy wyżucac dwa czy też ten trzeci zaraz przy wyjściu, I mam pytanko czy 330d 2002 m57 ma sondę bo nie wiem czy jak wywalę ten początkowy kat to mi nie wyskoczy jakiś błąd cyrkulacji spalin. Ma ktoś z was jakiś opis najlepiej jak to zrobić ? Za te 2 katy chce wstawić strumienice....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Katalizatory w 330d
PostNapisane: 10 stycznia 2012, 17:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Moje BMW: e46 330d
ja u siebie jeden usunąłem przy, przyspieszaniu czuć różnice szczególnie u dołu. dymi lekko jak jest zimny, i jest trosze bardziej słyszalny :) poza tym nic się nie dzieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Katalizatory w 330d
PostNapisane: 10 stycznia 2012, 17:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1718
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e61
Kod silnika: M57X
Garaż: były dwie e46 328Ci i 330d a teraz jest e61 535d http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141217
usuwacie kata zaraz tego za turbo? żaden błąd się nie pali ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Katalizatory w 330d
PostNapisane: 10 stycznia 2012, 19:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Moje BMW: e46 330d
cinek_328 napisał(a):
usuwacie kata zaraz tego za turbo? żaden błąd się nie pali ?

Ja tak właśnie zrobiłem i wszystko cacy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Katalizatory w 330d
PostNapisane: 10 stycznia 2012, 21:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 79
Lokalizacja: Nowogard
Garaż: X3 f25 2.0d
było 3 330d
3 320d
Ja właśnie chce też usunąć ale nie wiem czy tego za turbo tez wyrzucić ? I czy dać w zamian strumienice czy zwykłe rurki ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Katalizatory w 330d
PostNapisane: 11 stycznia 2012, 19:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1718
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e61
Kod silnika: M57X
Garaż: były dwie e46 328Ci i 330d a teraz jest e61 535d http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141217
jaacek napisał(a):
cinek_328 napisał(a):
usuwacie kata zaraz tego za turbo? żaden błąd się nie pali ?

Ja tak właśnie zrobiłem i wszystko cacy :)


Obrazek

czyli wywaliłeś 1 na rysunku rozumieniem :) ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Katalizatory w 330d
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 10:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 79
Lokalizacja: Nowogard
Garaż: X3 f25 2.0d
było 3 330d
3 320d
Dokładnie to samo pytanie co Cinek czy jest ktoś w stanie udzielić odpowiedzi ?? Czy po wyrzuceniu katalizatora nr 1 na rysunku powyżej nie ma błędów ?? (a ten kat to nie jest nad nr 5 czasem ;p bo sam już nie wiem )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Katalizatory w 330d
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 13:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1718
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e61
Kod silnika: M57X
Garaż: były dwie e46 328Ci i 330d a teraz jest e61 535d http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141217
na moje kat-em jest numer 1 ale pewny nie jestem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Katalizatory w 330d
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 13:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Moje BMW: e46 e61
nie powinno być problemów sonde masz przed katalizatorem i tu mowa o 1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Katalizatory w 330d
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 14:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Moje BMW: e46 e61
katalizator to nr 1 a nr 5 to łącznik elastyczny można śmiało wywalać, lecz ja bym nie wsadzał żadnej rurki ani przepustnicy ale środek wydłubał, lub wyciągnął powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Katalizatory w 330d
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 14:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Moje BMW: e46 e61
sorki nie przepustnicy ale strumienicy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Katalizatory w 330d
PostNapisane: 16 stycznia 2012, 14:58 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 6
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: E46 330xd
Panowie to lepiej jest wybebeszyć kata czy wstawić za niego rurkę bądź strumienice ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Katalizatory w 330d
PostNapisane: 16 stycznia 2012, 16:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 184
Lokalizacja: Radom / Nottingham
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
devil87 napisał(a):
Panowie to lepiej jest wybebeszyć kata czy wstawić za niego rurkę bądź strumienice ?


Ja kiedys w e39 520i mialem awarie kata bo sie rozsypał. Wyczyścilem cały wydech i zostawiłem puszke po kacie - efekt był taki ze ta pusta puszka robiła straszny rezonans i głośno było w środku, po wstawieniu zwykłej rurki z innego wydechu było dużo ciszej.

Plus zostawiania pustej puszki to ze jak ktoś zajrzy pod samochód to "teoretycznie" jest katalizator.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL