Czy czujnik spalania stukowego może pokazywać błąd na 1 cylindrze czy zawsze pokaże na 3 cylindrach ? . Czy można go odpiąć albo zamienić miejscami (w sensie 123 z 456)
Lambda może głupieć przez ten 4 cylinder albo na odwrót

?
Problem wygląda następująco:
Auto szarpało do 2tyś obr z czasem do 2,5 tyś nigdy na zimnym. Dopiero po przejechaniu 10-30km.
Dzięki życzliwości kolegi z Częstochowy (podmieniliśmy cewki) i było pięknie. Miałem już wtedy zakupione 2 cewki do testów ale nic to nie dało dopiero kupno 3 pozwoliło odżyć mej beci

.
Problem po długim czasie powrócił i co mnie zastanawia wywalało błąd na 4 cylindrze zamieniłem świece i cewke z 4 cylindra na 3 by wyeliminować te części i okazało się że dalej wywala 4 cylinder. Planuje kupić zabawkę do sprawdzania kompresji tylko czy od kompresji szarpało by autem? na niskich obrotach a na wysokich potrafiłby wyłączać 4 cylinder?
Zastanawiam się też czy to może być błąd i tak naprawdę komputer może się mylić i nie chodzi o 4 cylinder (na którym jest nowa cewka)
Planuje też przeczyścić odmę (o ile w benzyniaku jest a wyglada na to że jest) tylko wiadomo lepiej jak temp podskoczy ;]
Jak się ktoś zna proszę o wytłumaczenie błędów poniżej.
202 lambda control Bank 1 control block
Error frequency : 2
Logistic counter: 35
Engine speed 1248.00 1/min
temperature cooling water 63.00 Grad C
load 98.05 mg/Hub
lambda probe voltage control probe Bank 0.06 V
appear before (rel.) 7.00 h
Abweichung fett
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: CA B1 02 23 27 94 12 0C 78 E6
-------------------------------------------------------------
227 lambda contol tolerance Bank 1 to big
Error frequency : 4
Logistic counter: 40
Engine speed 832.00 1/min
load 98.05 mg/Hub
temperature cooling water 67.50 Grad C
lambda contol tolerance Bank 1 -0.00 %
appear before (rel.) 7.00 h
Abweichung fett
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: E3 B1 04 28 1A 12 9A 80 78 E6
-------------------------------------------------------------
228 lambda contol tolerance Bank 2 to big
Error frequency : 1
Logistic counter: 26
Engine speed 768.00 1/min
load 108.94 mg/Hub
temperature cooling water 73.50 Grad C
lambda contol tolerance Bank 2 20.70 %
appear before (rel.) 6.80 h
Abweichung fett
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: E4 B1 01 1A 18 14 A2 B5 78 E8
-------------------------------------------------------------
241 burning fail Cylinder 4
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
temperature cooling water 66.75 Grad C
revolution upper limit 4128.00 1/min
Airmass upper limit 604.62 mg/Hub
Airmass under limit 228.77 mg/Hub
appear before (rel.) 6.30 h
Verbrennungsaussetzer CARB, KAT-schaedigend
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: F1 B1 01 28 99 81 6F 2A 78 ED
=============================================================
Dziękuje za wszelką pomoc
Jak da się coś szybko sprawdzić przeczyścić to piszcie.
Sam z doświadczenia obstawiam pozostałe 3 cewki jednak zastanawia mnie czemu wywala błąd na 4 co mnie zbija z tropu.
Jak ktoś z okolicy Katowic , najlepiej Dąbrowy Górniczej ma m52 to fajnie by było jakby pomógł z podmianką 3 cewek. Wiadomo dzisiaj ty mi pomożesz jutro ja tobie ;].