BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 czerwca 2025, 17:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46]Błedy w Inpie. 202,227,228Lambda, 241cylinder
PostNapisane: 11 lutego 2012, 09:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Czy czujnik spalania stukowego może pokazywać błąd na 1 cylindrze czy zawsze pokaże na 3 cylindrach ? . Czy można go odpiąć albo zamienić miejscami (w sensie 123 z 456)

Lambda może głupieć przez ten 4 cylinder albo na odwrót :/ ?
Problem wygląda następująco:
Auto szarpało do 2tyś obr z czasem do 2,5 tyś nigdy na zimnym. Dopiero po przejechaniu 10-30km.
Dzięki życzliwości kolegi z Częstochowy (podmieniliśmy cewki) i było pięknie. Miałem już wtedy zakupione 2 cewki do testów ale nic to nie dało dopiero kupno 3 pozwoliło odżyć mej beci ;).
Problem po długim czasie powrócił i co mnie zastanawia wywalało błąd na 4 cylindrze zamieniłem świece i cewke z 4 cylindra na 3 by wyeliminować te części i okazało się że dalej wywala 4 cylinder. Planuje kupić zabawkę do sprawdzania kompresji tylko czy od kompresji szarpało by autem? na niskich obrotach a na wysokich potrafiłby wyłączać 4 cylinder?

Zastanawiam się też czy to może być błąd i tak naprawdę komputer może się mylić i nie chodzi o 4 cylinder (na którym jest nowa cewka)

Planuje też przeczyścić odmę (o ile w benzyniaku jest a wyglada na to że jest) tylko wiadomo lepiej jak temp podskoczy ;]

Jak się ktoś zna proszę o wytłumaczenie błędów poniżej.

202 lambda control Bank 1 control block
Error frequency : 2
Logistic counter: 35
Engine speed 1248.00 1/min
temperature cooling water 63.00 Grad C
load 98.05 mg/Hub
lambda probe voltage control probe Bank 0.06 V
appear before (rel.) 7.00 h
Abweichung fett
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: CA B1 02 23 27 94 12 0C 78 E6
-------------------------------------------------------------
227 lambda contol tolerance Bank 1 to big
Error frequency : 4
Logistic counter: 40
Engine speed 832.00 1/min
load 98.05 mg/Hub
temperature cooling water 67.50 Grad C
lambda contol tolerance Bank 1 -0.00 %
appear before (rel.) 7.00 h
Abweichung fett
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: E3 B1 04 28 1A 12 9A 80 78 E6
-------------------------------------------------------------
228 lambda contol tolerance Bank 2 to big
Error frequency : 1
Logistic counter: 26
Engine speed 768.00 1/min
load 108.94 mg/Hub
temperature cooling water 73.50 Grad C
lambda contol tolerance Bank 2 20.70 %
appear before (rel.) 6.80 h
Abweichung fett
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: E4 B1 01 1A 18 14 A2 B5 78 E8
-------------------------------------------------------------
241 burning fail Cylinder 4
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
temperature cooling water 66.75 Grad C
revolution upper limit 4128.00 1/min
Airmass upper limit 604.62 mg/Hub
Airmass under limit 228.77 mg/Hub
appear before (rel.) 6.30 h
Verbrennungsaussetzer CARB, KAT-schaedigend
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: F1 B1 01 28 99 81 6F 2A 78 ED
=============================================================

Dziękuje za wszelką pomoc

Jak da się coś szybko sprawdzić przeczyścić to piszcie.

Sam z doświadczenia obstawiam pozostałe 3 cewki jednak zastanawia mnie czemu wywala błąd na 4 co mnie zbija z tropu.
Jak ktoś z okolicy Katowic , najlepiej Dąbrowy Górniczej ma m52 to fajnie by było jakby pomógł z podmianką 3 cewek. Wiadomo dzisiaj ty mi pomożesz jutro ja tobie ;].

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Błedy w Inpie. 202,227,228Lambda, 241cylinder
PostNapisane: 11 lutego 2012, 20:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
główny problem u Ciebie to zły skład mieszanki
przyczyn może być kilka
lewe powietrze,wtryskiwacze,lambdy itp,ale częstą przyczyną jest uszkodzony nastawnik DISA
i tym radzę się zająć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Błedy w Inpie. 202,227,228Lambda, 241cylinder
PostNapisane: 12 lutego 2012, 17:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
ryszard55 napisał(a):
główny problem u Ciebie to zły skład mieszanki
przyczyn może być kilka
lewe powietrze,wtryskiwacze,lambdy itp,ale częstą przyczyną jest uszkodzony nastawnik DISA
i tym radzę się zająć


wtryskiwacze raczej nie bo szarpie i na gazie i na benzynie (bardziej na gazie) ciekawi mnie czemu wymiana cewek początkowo pomogła.
Co to ten nastawnik DISA da się go jakoś sprawdzić ?.

Czy lewe powietrze wystarczy sprawdzić psikając np w kolektor i dolot benzyną ekstrakcyjną ? i obserwując obroty (test zegarów)

Co sugerujecie jeszcze posprawdzać ?i w jaki sposób ;].
Osobiście na początek chce wymienić wężyk od odmy do wtrysków oraz zamienić miejscami o ile to możliwe czujnik stukowy

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Błedy w Inpie. 202,227,228Lambda, 241cylinder
PostNapisane: 12 lutego 2012, 18:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40
ten nastawnik to jest część nr.6
Masters napisał(a):
Czy lewe powietrze wystarczy sprawdzić psikając np w kolektor i dolot benzyną ekstrakcyjną ? i obserwując obroty (test zegarów)

można w ten sposób,ale z benzyną to ostrożnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Błedy w Inpie. 202,227,228Lambda, 241cylinder
PostNapisane: 12 lutego 2012, 22:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
ryszard55 napisał(a):
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM11&mospid=47636&btnr=11_2195&hg=11&fg=40
ten nastawnik to jest część nr.6
Masters napisał(a):
Czy lewe powietrze wystarczy sprawdzić psikając np w kolektor i dolot benzyną ekstrakcyjną ? i obserwując obroty (test zegarów)

można w ten sposób,ale z benzyną to ostrożnie


Da się to sprawdzić tego DISA jakoś czy tylko przez podmiankę ?

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Błedy w Inpie. 202,227,228Lambda, 241cylinder
PostNapisane: 14 lutego 2012, 10:17 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 57
Moje BMW: fiat 126P
Kod silnika: b40, b20, b25
mi się wydaje że winę ma cewka na 4 garnku
taka moja sugestia

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Błedy w Inpie. 202,227,228Lambda, 241cylinder
PostNapisane: 14 lutego 2012, 10:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Primmer napisał(a):
mi się wydaje że winę ma cewka na 4 garnku
taka moja sugestia



Tak jak pisałem wyskoczyl błąd na 4 cylindrze wyjąłem z niego cewke i wsadziłem do 3 znowy wyskoczył błąd wiec aby wykluczyć świecę... przełożyłem ją do 3 cylindra.

Więc wyjąłem z 4 cylndra swiecę oraz cewkę i dałem je do 3 cylindra i dalej wywalało błąd na 4 cylindrze więc to nie świeca ani cewka... chyba że jest możliwość aby był taki glupi odczyt przez to że np na innych garach coś świruje bo mam jeszcze 3 stare cewki

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL