Witam
Objaw - lekko drgajaca buda na postoju (luzie - ale naprawde lekko) - większość ludzi tego nie czuje, ale ja czuje i wkurza mnie to - poduszki silnika i skrzyni nowe - Lemforder
Podejrzenia - coś z 5 cylindrem, gdyż ma duża korekcje (jest wykrzyknik w zakładce "Rough" - F7 w Inpie)
Kiedy to sie dzieje? - Dzieje sie to na postoju na biegu jałowym na rozgrzanym i zimnym silniku na PB jak i na LPG (sekwencja - z instalają jest wszystko OK, sam ją poprawiałem po gazowniku)
Błędy w DME - brak błędów - bardzo rzadko błąd wypadającego zapłonu właśnie na 5 cylindrze
Co bylo już robione? - Są nowe świece BOSCH platynowe, nowe fajki na świecach BOSCH, cewki zamieniane miejscami z 5 cylindrem, wtryskiwacze benzynowe takze zamieniane z 5 cylindrem (na lpg tez jest korekta na 5 cylindrze). Jest nowa odma ori BMW z wężami. Nowe uszczelniacze vanosa, rozrząd ustawiony na blokadach. Zawór Disa sprawdzony, nowe uszczleki pokrywy zaworów i kolektroa dolotowego - szczelność dolotu wizualnie sprawdzona - nie raz. nowa sonda lambda BOSCH na cylindrach 1-3 w starej padła grzałka - wg inpy sondy pracują dobrze. Filtry tez nowe.
Kondycja silnika - auto jeździ na oleju 0w40 silnik przejechane licznikowo 230 tys km - auto ze szwajacari i po wyglądzie jest szansa w taki przebieg. W silniku ustawiany był rozrzad w serwisie BMW i mówili ze silnik wygląda w sorku jak nowy, na tłokach 0 nagaru a silnik w środku po tym oleju złoty jest. Jak zmieniałem kolektor na ten od M54 to widziałem troche nagaru na zaworach. Kompresji jeszcze nie mierzyłem. DME otwierane zeby nie zobaczyć czy nic tam przypalone nie jest.
Zużycie oleju około 1 litr na 20 tys km ! Na dniach zmieniam olej właśnie i ciągle jest na bagnecie "pomiędzy"
Moc auta obecnie jest kolektor z M54 i program (chip) - auto jedzie dobrze nie czuje spadku mocy - w porównaniach z innymi 2,8 E46 raczej nie mają szans z moją - wg meni trzyma moc - hamownia będzie na wiosne.
Ogólnie auto jedzie super i nie ma żadnych problemów z silnikiem oprócz tego co opisuje u góry
Rozwiązanie problemu? - Nie mam już pomysłu co to może być dzieje sie to na benzynie jak i LPG (chociaż na LPG chyba lepiej chodzi równiej)
* Pompa paliwa raczej nie bo na LPG jest tak samo.
* Sonda na banku 4-6? ale wtedy chyba były by tez korekcje na cylindrach 4 i 6.
* Brak kompresji na 5 cylindrze? - ale auto jedzie dobrze a chyba by nie jechało wtedy?
więcej pomysłów nie mam
