BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 06:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] parametr rough - cylindry - 328i - rozwiazany !
PostNapisane: 5 listopada 2013, 11:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Witam

Objaw - lekko drgajaca buda na postoju (luzie - ale naprawde lekko) - większość ludzi tego nie czuje, ale ja czuje i wkurza mnie to - poduszki silnika i skrzyni nowe - Lemforder

Podejrzenia - coś z 5 cylindrem, gdyż ma duża korekcje (jest wykrzyknik w zakładce "Rough" - F7 w Inpie)

Obrazek

Kiedy to sie dzieje? - Dzieje sie to na postoju na biegu jałowym na rozgrzanym i zimnym silniku na PB jak i na LPG (sekwencja - z instalają jest wszystko OK, sam ją poprawiałem po gazowniku)

Błędy w DME - brak błędów - bardzo rzadko błąd wypadającego zapłonu właśnie na 5 cylindrze

Co bylo już robione? - Są nowe świece BOSCH platynowe, nowe fajki na świecach BOSCH, cewki zamieniane miejscami z 5 cylindrem, wtryskiwacze benzynowe takze zamieniane z 5 cylindrem (na lpg tez jest korekta na 5 cylindrze). Jest nowa odma ori BMW z wężami. Nowe uszczelniacze vanosa, rozrząd ustawiony na blokadach. Zawór Disa sprawdzony, nowe uszczleki pokrywy zaworów i kolektroa dolotowego - szczelność dolotu wizualnie sprawdzona - nie raz. nowa sonda lambda BOSCH na cylindrach 1-3 w starej padła grzałka - wg inpy sondy pracują dobrze. Filtry tez nowe.

Kondycja silnika - auto jeździ na oleju 0w40 silnik przejechane licznikowo 230 tys km - auto ze szwajacari i po wyglądzie jest szansa w taki przebieg. W silniku ustawiany był rozrzad w serwisie BMW i mówili ze silnik wygląda w sorku jak nowy, na tłokach 0 nagaru a silnik w środku po tym oleju złoty jest. Jak zmieniałem kolektor na ten od M54 to widziałem troche nagaru na zaworach. Kompresji jeszcze nie mierzyłem. DME otwierane zeby nie zobaczyć czy nic tam przypalone nie jest.

Zużycie oleju około 1 litr na 20 tys km ! Na dniach zmieniam olej właśnie i ciągle jest na bagnecie "pomiędzy"

Moc auta obecnie jest kolektor z M54 i program (chip) - auto jedzie dobrze nie czuje spadku mocy - w porównaniach z innymi 2,8 E46 raczej nie mają szans z moją - wg meni trzyma moc - hamownia będzie na wiosne.

Ogólnie auto jedzie super i nie ma żadnych problemów z silnikiem oprócz tego co opisuje u góry ;)

Rozwiązanie problemu? - Nie mam już pomysłu co to może być dzieje sie to na benzynie jak i LPG (chociaż na LPG chyba lepiej chodzi równiej)

* Pompa paliwa raczej nie bo na LPG jest tak samo.
* Sonda na banku 4-6? ale wtedy chyba były by tez korekcje na cylindrach 4 i 6.
* Brak kompresji na 5 cylindrze? - ale auto jedzie dobrze a chyba by nie jechało wtedy?

więcej pomysłów nie mam :(

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Ostatnio edytowano 9 marca 2014, 12:16 przez Wiecko, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 5 listopada 2013, 12:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 144
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28TU
A rozpatrywales takie rzeczy jak,czujnik walka, skrzynia,lacznik skrzyni z walem itd


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 5 listopada 2013, 12:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Skrzynia wymianiana gdyż przy wymianie sprzęgła, próbowałem wymienić w niej tulejki odpowiadajace za nie powracanie 5 biegu na luz i ją najzwyczajniej popsułem:P Więc skrzynia jest nowa używana, chodzi dobrze, łącznik wału ze skrzynią tez nowy lemforder, 2 tygodnie temu wymieniłem. Ogólnei w auto wsadziłem grubo ponad 7 tys zł w tym roku. Całą zawiecha na lemforderach itp. więc zawieche wykluczam. Noi jestem pewny ze te drgania są związane z parametrem rough w Inpie i tym 5 cylindrem, bo po przygazówce auto chodzi idealnie, i nie ma wtedy wykrzyknika a jak postoi powyżej 10 sekund wchodzi wykrzyknik i już lekko drga (w sumie może to nie są takie drgania perfidne - bo to jest takie cykliczne jak nie dopala mieszanki wtedy co 10-15 sekund - wtedy jest takie pyrknięcie z rury minimalne)

Ogólnie mechanik mi powiedział, ze sam sobie stwarzam problem, ze jak by w innych BMW chodził tak silnik jak w moim to by nie miał co robić :P Ale mnie to wkurza ze na wykresie mam ten wykrzyknik.

Co do czujnika vanosa jest ori BMW 98 rok jeszcze, był podmieniany przez mojego mechanika na ori BMW nówkę (sam go montowałem - wiec nie jakiś zamiennik) i tak jeździłem z 2 tygodnie na nim - ale to był z innej przyczyny (skończyły sie uszczelniacze vanosa - i wywalało błąd vanosa i 5 cylinder wtedy często wypadał, teraz juz wypada mega rzadko a wręcz prawie wogóle. A nie moge sobie dać z tym spkoju bo brat tez ma E46 ale z silnikiem M54 i on nie ma tam zadnego wykrzyknika w tej zakładace ;D

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 5 listopada 2013, 12:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Odczytaj korekty długoterminowe dla obu banków i napisz.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 5 listopada 2013, 13:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Powiem Ci że pare dni temu sprawdzałem to na banku 1-3 długoterminowa była około 3,5 a na banku 4-6 około 6,5

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 5 listopada 2013, 14:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
może usunąć adaptacje i pojeździć trochę na samym PB. Po jakimś czasie rzucić okiem jak to wygląda. U mnie taką sytuację powodował wtryskiwacz LPG. A sterownik adaptuje się, aby wyeliminować wypadanie zapłonu.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 5 listopada 2013, 14:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Wtryskiwacze LPG wymienione tydzień temu na nowe Barracuda, na starych Magic Jet było to samo. Co do kasowania adaptacji kasowałem i jeździłem na PB i tez 5 cylinder był przekroczony ehhh

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 5 listopada 2013, 17:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Cz-wa
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
Dla świętego spokoju,zmierzyłbym mu dokładnie kompresje na cylindrach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 5 listopada 2013, 17:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 192
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 Convertible
Kod silnika: M54
miałem to samo w poprzednim BMW tylko to było m52b20tu w e46 i też miałem problemy na zimnym źle chodził rzucało go itd.
miałem też na 5 cylindrze takie korekty jak Ty, wymieniłem świece, cewki zamienione miejscami i problem nie zniknął, wymieniłem tez sondę przed katalizatorem i się uspokoiło chodził dobrze, ale ten cylinder i tak kulał ale w mniejszym stopniu, wydaję mi się, że u mnie to było przez to że nie miałem katalizatorów, a tam są też dwie sondy za katalizatorami, sprawdzałeś je? ja jeszcze wymieniłem przepływkę wtedy, ostatecznie poprawiło się w sumie ale nie było ideału z tym 5 cylindrem, kupiłem też drugi wtryskiwacz ale to też nie to, w końcu sprzedałem samochód i nie wiem co to było, ale w sumie chodził dobrze i nic się nie działo, ale też mnie to wkurzało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 5 listopada 2013, 18:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 192
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 Convertible
Kod silnika: M54
i z doświadczenia wiem, że jak coś się dzieje chociaż z jedną sondą to warto odżałować i kupić 4 nowe i mieć święty spokój, bo jak wymienisz jedną to opcja na krótką mete, a to podstawa przy ustalaniu mieszanki silnika, i obniżysz prawdopodobnie spalanie takim zabiegiem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 5 listopada 2013, 18:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Peter E36 napisał(a):
miałem to samo w poprzednim BMW tylko to było m52b20tu w e46 i też miałem problemy na zimnym źle chodził rzucało go itd.
miałem też na 5 cylindrze takie korekty jak Ty, wymieniłem świece, cewki zamienione miejscami i problem nie zniknął, wymieniłem tez sondę przed katalizatorem i się uspokoiło chodził dobrze, ale ten cylinder i tak kulał ale w mniejszym stopniu, wydaję mi się, że u mnie to było przez to że nie miałem katalizatorów, a tam są też dwie sondy za katalizatorami, sprawdzałeś je? ja jeszcze wymieniłem przepływkę wtedy, ostatecznie poprawiło się w sumie ale nie było ideału z tym 5 cylindrem, kupiłem też drugi wtryskiwacz ale to też nie to, w końcu sprzedałem samochód i nie wiem co to było, ale w sumie chodził dobrze i nic się nie działo, ale też mnie to wkurzało.


Też nie mam katalizatorów bo poprzedni właściciel sie ich pozbył :P Jak go kupięłm były tylko sondy przed katami. Obecnie są 4 sondy te za katami których juz nie ma ;p są na emulatorach sond. Ale nic to nie dało ;p tez jest korekcja na tym 5 cylindrze.

Ciekawostka jest taka ze jak kupiłem i były 2 sondy to po montażu tych za katami spalanei na tym samym poziomie. Za katami są używane ale ori. Bo wydać 1200zł na sondy to moge jak bede maił pewnosć ze to to ;d

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 5 listopada 2013, 19:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Tak jak kolega wcześniej radził, zmierz kompresje. Nie kosztuje to dużo a może prawdę powie...

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 5 listopada 2013, 19:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
No chyba od tego zaczne :D Ale boje sie :D hehehhehe

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 6 listopada 2013, 13:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 192
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 Convertible
Kod silnika: M54
podobno te sondy za katami to tylko kontrolne, nie ustalają mieszanki. Jeżeli wszystko pod względem paliwo i powietrze jest ok, to zmierz kompresje ale nie wydaję mi się żeby to była przyczyna silnik by chyba dobrze nie chodził jakby była tak słaba kompresja na jednym z cylindrów, została Ci jeszcze hamownia zobaczyć czy nie ma ubytków mocy, a tak to jeździć i się nie przejmować :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 15 grudnia 2013, 18:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: 320i
Kod silnika: M54b22
Witam,podepnę się pod temat ponieważ męczę się z tym samym problemem od pół roku. Ja już wymieniłem prawie wszystkie podzespoły,nie chce mi się wypisywać bo długa lista tego jest. Mi wypada tylko 6 cyl.na zimnym silniku,kompresję i szczelność mierzyłem i na tym cyl. jest największa bo 13,5. Auto śmiga na 0W40 ale oleju mi praktycznie nie ubywa. Chce jeszcze zmienić uszczelki pokrywy zaworów choć nic nie cieknie. Dziwi mnie jedno mianowicie jak odpalę zimny silnik i odkręcę korek wlewu oleju to nierówno pracuje i zaczyna gasnąć,a na ciepłym tylko obroty delikatnie falują. Aha mi przestaje telepać i szarpać i śmierdzieć niespalonym paliwem jak przekroczy niebieską skalę na wskaźniku temp. Jak podniosłeś moc w swojej becie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 16 grudnia 2013, 13:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
U ciebie obstawiam na regeneracje vanosa (uszczelki) jak masz objaw na niebieskim polu. U mnie jest i na zimnym i na cipełym jka b cylinder rozlączało na luzie i to tez nie odrazu tylko po paru sekundach stania, raz jest gorzej raz spoko. Ehh W przeciagu 2 tygodni będe ściagał koelktor ssący bo cieknei mi z rurki w głowicy płyn chłodzacy to jeszcze raz pospradzam czy nie ma jakiejś nieszczelności ale jestem pewien ze nie ma ;p

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 16 grudnia 2013, 16:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Trzeba by sprawdzić jeszcze uszczelki kolektora,uszczelki wtryskiwaczy,zamocowanie wkrętek pod lpg.Opaski na przewody wkrętek i wtryskiwacze lpg obowiązkowo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 16 grudnia 2013, 17:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: 320i
Kod silnika: M54b22
Z tego co się dowiedziałem problem z Vanosem występował by również na ciepłym i w zakładce Vanos nie trzymał zadanych parametrów,a u mnie jest ok. Jeden z forumowiczów trochę naświetlił mi temat wypadania zapłonu w benzyniakach. Problem w moim przypadku może polegać na słabej wydajności cewki,cewek. Podobno na tych ori i dedykowanych świecach stare bremi nie daje rady zwłaszcza na niskich obr. i dopiero jak świeca i cewka łapnie temp. to łatwiej jej przepalić mieszankę. U mnie ewidentnie nie spala,a wszystko u nie jednego mechanika wychodziło BDB. Zamówiłem u niego świece podobno nie jednemu pomogły więc ja też je przetestuje i dam znać. Podobno świece na gazie szybciej padają więc może ty też masz taki problem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 16 grudnia 2013, 17:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: 320i
Kod silnika: M54b22
Temat tego silnika przerabiam już od maja,przeczytałem chyba wszystkie posty na ich temat i rozwiązać problemy z nim jest ciężko nawet spec mechanikowi od BMW. Czujniki najłatwiej sprawdzić wizualnie i na zasadzie odłącz i porównaj zachowanie silnika. Ja tak robiłem za pomocą inpy i jak na złość wszystko dobrze działało jedynie czujnik wału nie było z nim najmniejszego problemu ale był pęknięty na połowie obudowy i dostawał się olej z nieszczelnej uszczelki miski oleju. Jeśli wypada zapłon tylko na jednym cyl.to z nim jest problem jeśli losowo na każdym to może być wiele przyczyn w tym czujników i lewego powietrza ale to wszystko da się sprawdzić nie koniecznie od razu wszystko kupować nowe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] parametr rough - cylindry - wszystko wymienione 328i
PostNapisane: 28 grudnia 2013, 14:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Wracając do tematu. Drgania sie nasiliły teraz na wykresach na 5 cylindrze jest 3-6 na wykrzykniku ;/ i nieraz wykrzyknik wchodzi na 4 cylinder a wcześniej było 0 ;/ Wymieniałem uszczelke miski olejowej więc zrzucałem miske była wlana płukanka do silnika no silnik od doł jak i od góry wyglada jak nowy, w misce nic nie znalazłem oprócz oleju heheheh :D Dzisiaj znowu pod pinałem pod kompa i były błędy przekorczonej mieszanki 227 i 228. Pacze na wykresy i widze ze na postoju jedna sonda ta nowa BOSCHa pracuje a druga stoi w meijscu. Po przygazówce pracuje.

Jak to ma być na postoju wykresy inpy od sond maja latać? Bo na jeydn lata ładniea an drugim stoi i pokazuje 0,07 jak przygazuje zaczyna chodzić

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL