BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 21:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E46 330D dymi wariuje silnik
PostNapisane: 22 listopada 2012, 00:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57D30
Witam
Zaznaczam, ze przeszukalem forum, a mimo wszystko pisze temat, bo nie wnioslo wiele to co wyczytalem.
Auto ma dziwne objawy.
Po odpaleniu pracuje pieknie, nie dymi chodzi rowniutko, moge nawiew wylaczyc przestaje dzialac podgrzewacz plynu i pieknie zniza obroty, wlacze nawiew wlacza sie podgrzewacz obroty plynnie zalapuja do czasu niestety, po przejechaniu ok 2 do 3 km lekko zaczynam czuc w aucie wibracje po zatrzymaniu sie silnik pracuje nierowno i lekko nim rzuca, nieraz mocniej do tego zaczyna mocno dymic na bialo naprawde mocno i nie jest to juz poczatkowe wydmuchiwanie po odpqleniu jak na postoju przyvazuje to jakby mgla nastala. Do tego spalanie wzrasta znaczaco.
Taka praca silnika jest do czasu osiagniecia okolo 80stopni wtedy sie uspokaja dalej troszke dymi ale silnik uspokaja sie.
Co zrobilem, zeby wyeliminowac mylne podpowiedzi.
Podmienilem czujnik na listwie wtryskowej, bez zmian.
Podmienilem czujnik walka rozrzadu, bez zmian.
Zregenerowalem wtryski, bez zmian.
Filtry wymienione, bez zmian.
Sprawdzilem swiece, sprawne.
Odlaczylem przekaznik swiec, bez zmian tyle ze na poczatku wiecej dymi.
Uszczelka pod glowica nie puszcza, sprawdzone cisnienia.
Nie zauwazylem powietrza w ukladzie na przezroczystym wezyku.
Regulator cisnienia paliwa na pompie nie wykazuje bledow.
Komputer nie pokazuje bledow.

Po tym co wyczytalem to takie dziwne objawy miewaja te samochody ale... od odpalenia do nagrzania a u mnie pieknie autko dziala na poczatku, a dym domyslam sie ze to oen bo plynu nie ubywa z ukladu a spalanie w gore idzie ani oleju z silnika nie znika.
Jestem w kropce.
Podsunal mi ktos sugestie, ze gdzies na trasie od baku do ukladu moze byc zagnieciony przewod ale prawde mowiac jeszcze nie sprawdzilem. Pali ladnie poki bierze paliwo z ukladu i filtra pozniej niby niedomaga bo zagnieciony i lechta ochlapami paliwa tak dziwnie, po czym po nagrzaniu niby oen cieply lepiej przechodzi i jest oki, nie wiem czy to mozliwe, naprawde nie wiem.

Czy ktos moglby mi cos jeszcze doradzic, co moze byc powodem tego, dla zwyciezcy przewidziana nagroda :super:
Pozdrawiam i niecierpliwie bede czekal.
Jesli o czyms zapomnialem to bede korygowal.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D dymi wariuje silnik
PostNapisane: 22 listopada 2012, 07:54 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 560
Lokalizacja: Wieden (Austria)
Moje BMW: x4 f26
Kod silnika: N57
biale kleby dymu to jedynie woda. musi gdzies brac wode i dlatego dymi. sprawdzales turbine? u mojego brata padla turbina, effekt stefan batory na bialo :wstyd:

_________________
zobacz moje BMW - E92 335i White beast

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148486&p=1953856#p1953856


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D dymi wariuje silnik
PostNapisane: 22 listopada 2012, 08:23 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Turbina? Hmm... Tam przecież dochodzi tylko olej, a nie woda... Więc jakim cudem na biało? Jak już to na niebieskawo albo czarno...

Mnie zainteresował temat tego podgrzewacza. Może spróbuj go odłaczyć? Po prostu wyciągnij wtyczkę, komp pokaże zapewne błąd axualiry electric heater, ale to wiadomo dlaczego. Pojeździj tak z dzień czy dwa, może właśnie problem jest z tym podgrzewaczem. Skoro cała zabawa zaczyna się od momentu załączania i wyłączania go. Może coś sie popsuło i załącza się i wyłacza kilka razy w sek, co powoduje falowanie obrotów i zmienne kąty wtrysku, a w efekcie dym? Spróbować nie zaszkodzi. Podgrzewacz oczywiscie jest po prawej stronie pod maską za kielichem amora.

Pozdrawiam!

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D dymi wariuje silnik
PostNapisane: 22 listopada 2012, 08:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57D30
Turbina jak to turbina u jednego mniej 6 drugiego wiecej swiszczy ale u mnie dziala w i terkulerze bylo ledwo kilka kropel oleju, na bialo nie powinno dymic z turbiny chy a ze pierscienie przepuszczaja ale to wykluczam bo czuc byloby zapach dziwaczny.
Nie zaczyna sie od podgrzewacza on dobrze pracuje, byl wymieniony, napisalem ze wlasnie eleganckondziala jak nalezy :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D dymi wariuje silnik
PostNapisane: 24 listopada 2012, 07:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57D30
Kurcze banal ale... miesiac po regeneracji walnal wtrysk... ehhh tyle nerwow i roboty a to taka pierdolka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 122 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL