BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 21:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60]Twardy pedał hamulca na wyłączonym silniku
PostNapisane: 4 stycznia 2013, 08:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 247
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Moje BMW: E60 3.0d
Kod silnika: M57N
Mam takie pytanie bo od kilku dni zauważyłem takie zjawisko i nie przypominam sobie , żeby w zeszłym roku czy przed dwu laty też to było. A więc gdy auto stoi np w garażu po nocy lub stoi dłużej niż godzinkę na zimnym ,teraz mrozie w okolicy -6 stopni , jak wsiadam do samochodu naciskam na hamulec bo chcę odpalić auto ( automat ) to pedał hamulca jest bardzo twardy w momencie odpalenia silnika staje się normalny i zachowuje się jak zawsze. W czasie jazdy z hamulcami jest wszystko ok , prawidłowo wspomaga hamowanie , siła hamowania też jest taka sama jak zawsze , nie ma żadnych błędów. Po wyłączeniu silnika , hamulec zachowuję naturalna miękkość , zachowuje się standardowo i prawidłowo ale już po postoju np godzinnym znowu staje się twardy w momencie odpalania silnika. Płyn hamulcowy wymieniony w ASO w lipcu 2011 roku. Wiem , że zawsze na wyłączonym silniku hamulec musi być twardszy bo nie jest wspomagany ale nie mogę sobie przypomnieć czy tak było w ubiegłych latach. Jak jest u was może to wina niższych temperatur i sprawa jest naturalna ? Może tak po prostu ma być , a mi się tylko coś uroiło ale wolę Was zapytać. BMW E60 3.0 d

_________________
A6...2.6........V6..ABC..150KM..225 Nm==> było
A4...2.5 TDI..V6..AFB..150KM..310Nm ==>było
BMW..E39..2.0...150 KM....190Nm ==>było
BMW..E60..3.0...218 KM....500Nm ==>jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60]Twardy pedał hamulca na wyłączonym silniku
PostNapisane: 4 stycznia 2013, 08:21 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Co prawda nie mam E60, ale we wszystkich autach, w których siedziałem pedał hamulca był zawsze znacznie bardziej twardy na wyłączonym silniku - zapewne przez to, że pompa wspomagania hamulców nie działa. Zauważyłem też takie zjawisko, że zaraz po wyłączeniu silnika hamulec 2-3 razy dało się normalnie wcisnąć, a później stawał się twardy jak kamień. Więc wydaje mi się, że to normalne zjawisko. Jeśli chodzi o odpalanie przyciskiem start stop i wymagane jest tylko położenie nogi na hamulcu, a nie rzeczywiste hamowanie. Więc wystarczy tylko, że czujnik stopu powie tak, a procedura odpalania zostaje wykonana. Nie ma się czym przejmować moim zdaniem;).

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60]Twardy pedał hamulca na wyłączonym silniku
PostNapisane: 4 stycznia 2013, 10:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 125
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e60 520d 07r
Kod silnika: M47D20
dokładnie wszystko jest w normie i każda fura wyposazona w serwo czy tez inne wspomagania hamulca bedzie sie tak zachowywac, takze nie przejmuj sie i ciesz sie jazda ;)

_________________
... BMW e36 318i 91 rok
... BMW e36 318i 95 rok
... BMW e36 318 iS 93 rok
... BMW e36 318i 97 rok
... BMW e39 523i 96 rok
... BMW e39 523i 96 rok LPG
... BMW e39 520D 01 rok
...BMW e60 520D 07 rok
-----------------
www.bmwchelm.pl >>> ZAPRASZAM <<<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60]Twardy pedał hamulca na wyłączonym silniku
PostNapisane: 4 stycznia 2013, 11:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
niby tak jest jak piszą koledzy, ale nie może być tak ze po godzinie nie ma próżni w serwo , sprawdź zaworek zwrotny na wężu który idzie z serwo do pompy wakum, lub gdzieś jest nieszczelność.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60]Twardy pedał hamulca na wyłączonym silniku
PostNapisane: 4 stycznia 2013, 11:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 125
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e60 520d 07r
Kod silnika: M47D20
tylko czy gdyby byla nieszczelnosc to w czasie jazdy tez pedal raczej by sie dziwnie zachowywal, a tak jak mowi kolega w czasie jazdy wszystko dziala jak powinno.

_________________
... BMW e36 318i 91 rok
... BMW e36 318i 95 rok
... BMW e36 318 iS 93 rok
... BMW e36 318i 97 rok
... BMW e39 523i 96 rok
... BMW e39 523i 96 rok LPG
... BMW e39 520D 01 rok
...BMW e60 520D 07 rok
-----------------
www.bmwchelm.pl >>> ZAPRASZAM <<<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60]Twardy pedał hamulca na wyłączonym silniku
PostNapisane: 4 stycznia 2013, 14:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
niech każdy zrobi test i będzie miał odpowiedz, a mianowicie wsiądź rano do auta i sprawdź przed odpaleniem ile razy możesz wcisnąć pedał hamulca oczywiście w dieslu benzyna ma troszkę inaczej.u mnie można wcisnąć dwa pełne ruchy .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60]Twardy pedał hamulca na wyłączonym silniku
PostNapisane: 4 stycznia 2013, 18:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 247
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Moje BMW: E60 3.0d
Kod silnika: M57N
martinobmw napisał(a):
i sprawdź przed odpaleniem ile razy możesz wcisnąć pedał hamulca oczywiście w dieslu .


ani jeden twardy jak kamień , po odpaleniu jest w normie

_________________
A6...2.6........V6..ABC..150KM..225 Nm==> było
A4...2.5 TDI..V6..AFB..150KM..310Nm ==>było
BMW..E39..2.0...150 KM....190Nm ==>było
BMW..E60..3.0...218 KM....500Nm ==>jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60]Twardy pedał hamulca na wyłączonym silniku
PostNapisane: 4 stycznia 2013, 19:57 
moj tata ma E60 3.0d i patrzyłem i na wyłączonym silniku jest twardy ale nie jak kamień a po odpaleniu jest wszystko ok :) więc u ciebie wszystko jest :ok:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL