BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 18:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 10 kwietnia 2013, 18:33 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 11
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43 B19 TU
Witam. Jestem tu nowy. Mam następujący problem:


Niedawno kupiłem bmw e46 m43 1.9 118KM z 3-letnia instalacja LPG (Stag4 na valtekach - nie wiem czy to istotne). Problemy zaczęły się w tym tygodniu. najpierw wymieniłem świece (w sklepie doradzili mi te z czterema elektrodami NGK) oraz przewody NGK. Wymieniłem i od razu przerywało na całym zakresie obrotów. Postanowiłem przełożyć najpierw na stare przewody (gdyby nie pomogło to zamieniłbym świece na stare). Na starych kablach od razu chodził OK. ale w międzyczasie zauważyłem "dziurę" przy najniższych obrotach przy agresywnym dodaniu gazu na postoju. Na drugi dzień podjeżdżając pod sklep zaczął mi trząść silnikiem - nie palił na 1 i 3 cylinder. bylem na komputerze - gość powiedział ze na 99% cewka (ciągle wywalało błąd cylindra 1) wiec kupiłem nowa cewkę, założyłem z powrotem nowe kable i chodził OK ale nadal była dziura... zamieniliśmy świece na stare (1-elektrodowe) bo nowe (4-elektr.) były osmolone i dziura znikła. Chodził jak żyleta.
Dojeżdżając do domu od mechanika (ok 5km) nagle znów zaczęło trząść silnikiem... :( nie wiem juz co mam robić...

czytałem na forum ze może to być czujnik położenia wałka rozrządu... czy dobrze kombinuję??

Trzęsie na zimnym i ciepłym silniku.

Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 11 kwietnia 2013, 07:47 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 11
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43 B19 TU
co jest nikt nie chce mi pomóc? Naprawde nikt nie mial takiego problemu? :( :(
Dodam jeszcze ze mam pusty katalizator (ktos go wytrzepal) moze to istotne (czytalem ze ktos mial nieszczelny ukl. wydechowy i to bylo przyczyną). Dodam ze wczoraj jak wlasnie wracalem od mechanika to wjezdzajac na podworko, przejezdzalem przez wysoki chodnik i lekko puknalem spodem i od razu zaczelo sie znow telepanie. Dzisiaj znow jade do niego kombinowac... :(
Zlitujcie się i napiszcie coś... To moje pierwsze bmw i juz zaczyna mi sie nie podobac... :( :(


aha jeszcze jedno... Jak odlaczam (na odpalonym silniku) wtyczke od przeplywomierza czy tez od czujnika polozenia walka rozrzadu to brak jakiejkolwiek reakcji...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 11 kwietnia 2013, 17:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 36
Lokalizacja: WSI
Moje BMW: E39 520i, E36 318i
Kod silnika: M54 B22, M43 B18
Czujnik położenia wałka rozrządu objawia się tym, że silnik ma problem z odpaleniem (w moim przypadku długo kręcił zanim odpalił).
Ja odpiąłem u siebie w E39 kostkę od przepływomierza i samochód zgasł (ale nie wiem jaki powinien być prawidłowy skutek odpięcia)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 11 kwietnia 2013, 20:39 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 11
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43 B19 TU
No właśnie przepływomierz wygląda jak nowy a nie reaguje, czujnik poł. wałka rozrz. tak samo nie reaguje... dzisiaj miałem jechać do mechaniora ale musiałem to przesunąć na jutro... martwi mnie to ze po lekkim uderzeniem spodem to się znów zaczęło... czy to może mieć jakiś związek ze sobą... Czytałem tez gdzieś na forach że mozliwe że to jakieś czujniki spalania stukowego, odma, brak masy, połączenie wtrysku (przeczyścić), rozkalibrowany wtrysk, sonda lambda? Nie wiem czy są to słuszne podejrzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 11 kwietnia 2013, 21:00 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Rozważyłbym zmianę świec z NGK na Denso.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 12 kwietnia 2013, 06:58 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 11
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43 B19 TU
Zapytam tak z ciekawości, jesli czyta ten temat ktos z Zielonej Gory... Co sądzicie o mechanikach (dokladnie to pan Maciek) z Poznanskiej 10 (na chynowie) bo wlasnie u niego bylem z tym problemem... Moze znacie kogos lepszego, nie mowie o ASO bo mnie nie bardzo stac... Z gory dzieki!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 12 kwietnia 2013, 07:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 137
Moje BMW: 320i
Kod silnika: M54B22
Czy przed wymianą świec, było to samo? LPG/Pb to samo? Szukałeś nieszczelności w dolocie?
Wymieniłeś świecę na starą i auto ożyło... Jakie świece NGK masz włożone, a jakie miałeś? Wszystko wskazuje na świecę.

Skoro cały czas trzęsie budą, i cały czas 1. gar (pomimo cewki, świecy i nowego przewodu) w ostateczności zmierz kompresję.

_________________
BMW nie klei się do drogi - to droga klei się do BMW.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 12 kwietnia 2013, 09:08 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 11
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43 B19 TU
Przed wymiana bylo OK. Chcialem wymienic profilaktycznie po kupnie auta. Na pb i lpg jest tak samo...
Jak kupilem auto to byly NGK BKR6EK (1-elektroda) w sklepie mi doradzil BKR6EKQUP (4-elektrodowe) jak wrocilem do starych to auto ożyło (rowniez nowa cewka i kable) ale po tych kilku km jak lekko puknalem spodem to wrocilo... Nie wiem jaka powinna byc cieplota swiec oryginalnych. Skonsultuje twoje sugestie dzisiaj z mechanikiem po poludniu i napisze co i jak. Welkie dzieki! :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 12 kwietnia 2013, 12:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 258
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
bardzo możliwe, że czujnik położenia wałka rozrządu, bo jak przypala czy tam czerni świece to znaczy że w niewłaściwym momencie próbują palić.
bez diagnozy z kompa ciężko powiedzieć co jest nie tak. może być wiele rzeczy: czujnik, przepływka, sonda lambda itd...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 12 kwietnia 2013, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 11
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43 B19 TU
Temat jak na dzień dzisiejszy rozwiązany. Teraz tylko jeździć i testować. Już opowiadam co i jak - może komuś się przyda...

Powodem tych wszystkich problemów były.... Nowe, wadliwe przewody wysokiego napięcia NGK!!!
Zaczynając od początku:
1) Założyłem nowe świece (4-elektrodowe) i przewody NGK - zaczęło przerywać jak w jakimś komarku więc najszybciej podmienić przewody na stare - trafiony! Chodził dobrze czyli podejrzenie padło na przewody.
2) Po 2 dniach nagle zaczęło telepać strasznie silnikiem :szok: i bez znaczenia czy ciepły czy zimny, czy lpg czy PB.
3) Diagnostyka na kompie - nie działa 1 i 3 cylinder :/
4) Sprawdzenie jak wyglądają te nowe super fajne świece 4-elektrodowe - czarne, zasmolone :mur: co najlepsze to koleś w sklepie mi takie "dopasował" a wczoraj jak ryłem forum to znalazłem że do LPG nie powinno się dawać więcej jak 2-elektrodowe świece, poza tym mieszanka air-pb ma mniejszą rezystancję od air-lpg (niektórzy na lpg zmniejszają szczelinę na świecy). W ostateczności świece zastąpiono starymi.
5) po kilku następnych testach pod kompem podejrzenie (w 99%) padło na cewkę - kupiłem nową.
6) założyłem nową cewkę, te kupione juz nowe kable i stare swiece - chodził OK. przyjechałem do domu i nagle znów się zaczęło.
7) Dzisiaj miałem farta bo do mechanika podjechała taka sama bunia więc przełożyliśmy cewkę i kable od tamtej i zaczęło działać - test kilkanaście km i wszystko OK.
Natomiast do tamtej buni przełożyliśmy mój zestaw cewka + kable i zaczęła się telepać :) Zamienialiśmy jeszcze cewki żeby je wykluczyć i wszystko jasne:
ZAWINIŁY PRZEWODY!!!
Do tamtej buni zakładaliśmy moje stare przewody (telepał strasznie ze nie mozna bylo ruszyć, tylko 2 cylindry chodziły) i nowe te wadliwe kable (telepało ale mniej - 3 cylindry chodziły).

Teraz jeżdżę na starych swiecach, jutro pójdę je zareklamować - myślę ze przez źle dobrane świece mogło się tak porobić z kablami...


Ale się rozpisałem... :zakrecony: ale może komuś się przyda taka wiedza. Uważajcie na świece i pseudo znawców w sklepach...

Dziękuję również wszystkim, którzy chętnie dzielili się ze mną swoimi sugestiami. :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL