BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 17:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Powód uszkodzenia pompy wspomagania
PostNapisane: 5 maja 2013, 22:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 279
Lokalizacja: SJZ
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Hej!

Po ciężkich bojach, walkach i próbach okazało się, że musiałem wymienić moją pompę wspomagania w mojej e39 520i z 96r. Problem zaczął się dawno dawno od problemu polegającego na osłabionym działaniu wspomagania po długiej trasie. Moc znikała na biegu jałowym, po dodaniu gazu wspomaganie wstawało. Przy mrozach rzędu -10 pojawiał się efekt, jaki nazwałem "tempomat skrętu" polegał na tym że jadąc po rondzie mogłem swobodnie puścić kierownicę, a kierownica zostawała w ustawionej pozycji :) Po przejechaniu kilku km problem znikał. Jakoś to wszystko wytrzymałem, do czasu kiedy pompa zaczęła okropnie wyć po rozgrzaniu silnika. Hałas był tak przeraźliwy że wstyd mi było parkować pod blokiem, bo ludzie wychodzili do okien zobaczyć co się dzieje :D Po nieprzespanych nocach i przeczytanych postach kupiłem używaną ori pompę w idealnym stanie. Okazało się że był to traf w 10. Wspomaganie chodzi jaki nigdy wcześniej. Na jałowych obrotach mogę swobodnie kręcić kierownicą, bez spadków obrotów. Postanowiłem rozebrać starą pompę, i poszukać przyczyny moich problemów. Niby wszystko wyglądało ok, ale nie daje mi spokoju wygląd rotora (komory) pompy. Może ktoś miał do czynienia z wnętrzem sprawnej pompy?. Czy uskoki na powierzchni to normalne? Zastanawiam się, na czym polega regeneracja!.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Powód uszkodzenia pompy wspomagania
PostNapisane: 6 maja 2013, 20:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 240
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: 523ia e39
Kod silnika: m52
kolego mam pytanie ja mam m52 523ia moze ludzie do okien nie wychodza ale jak złapie temperatury bunia to ciezej chodzi wspomaganie i troche głosniej :( jak szukałes pompy trzymałes sie tylko rodzaju silnika czy tez patrzyłes jaka pompe masz itd.??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Powód uszkodzenia pompy wspomagania
PostNapisane: 6 maja 2013, 20:59 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Z pompami to niezłe jaja są :) zobaczcie mój temat , jeśli macie LF20 to macie rozwiązanie gotowe jak założyć Lf30 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Powód uszkodzenia pompy wspomagania
PostNapisane: 7 maja 2013, 10:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 279
Lokalizacja: SJZ
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
arooo28 napisał(a):
kolego mam pytanie ja mam m52 523ia moze ludzie do okien nie wychodza ale jak złapie temperatury bunia to ciezej chodzi wspomaganie i troche głosniej :( jak szukałes pompy trzymałes sie tylko rodzaju silnika czy tez patrzyłes jaka pompe masz itd.??


Starałem się szukać takiej samej jak moja. Czyli producent, ciśnienie no i model samochodu. Niby dostałem, identyczną tylko z samochodu z 98 roku. Po wyjęciu starej, okazało się że moja była mocowana na w trzech miejscach a nowa w dwóch. Na szczęście wymiana uchwytu zajęła 5 minut :)

Miłosz napisał(a):
Z pompami to niezłe jaja są :) zobaczcie mój temat , jeśli macie LF20 to macie rozwiązanie gotowe jak założyć Lf30 ;)


W e39 to nie przejdzie :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Powód uszkodzenia pompy wspomagania
PostNapisane: 7 maja 2013, 10:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
ja lf-30 mam fabrycznie zamontowane wiec dlaczego nie da rady w e39 ?

wg realoem:

Pompa wspom. ukł. kierowniczego LUK LF-30 1 od 09/1998 32411097149

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Powód uszkodzenia pompy wspomagania
PostNapisane: 7 maja 2013, 17:21 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 885
Moje BMW: F10 535d +
jaki jest koszt regeneracji/zakupu takiej pompy ? (orientacyjnie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Powód uszkodzenia pompy wspomagania
PostNapisane: 7 maja 2013, 21:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 279
Lokalizacja: SJZ
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Zywiec napisał(a):
ja lf-30 mam fabrycznie zamontowane wiec dlaczego nie da rady w e39 ?

wg realoem:

Pompa wspom. ukł. kierowniczego LUK LF-30 1 od 09/1998 32411097149


Kolega Miłosz proponuje montaż Lf30, a co nam to da, jeżeli właśnie taka siedzi seryjnie w naszym e39? :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL